printlogo


کد خبر: 151938تاریخ: 1394/10/24 00:00
رویدادها

فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» به جای ترکیه راهی عراق می‌شود
فیلم سینمایی «محمدرسول‌الله(ص)» قرار است از شنبه هفته آینده به مدت 2 شب در شهر بغداد به نمایش درآید. مجید مجیدی 2 هفته قبل درباره مشکلات اکران بین‌المللی فیلم محمدرسول‌الله(ص) گفت: «ما برای اکران بین‌المللی فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» برنامه‌ریزی داریم ولی راه‌ها را می‌بندند. خیلی از کمپانی‌های پخش فیلم درخواست اکران دارند اما می‌گویند باید اداره سانسور کشورشان اجازه دهد». از این رو فیلمی که قرار بود در 400 سالن سینمایی ترکیه اکران شود حالا به اکران‌های محدود بسنده کرده است. حالا پایگاه الفرات‌نیوز عراق، اعلام کرده است اداره سینما و تئاتر عراق با همکاری اداره ارتباطات فرهنگی وابسته به وزارت فرهنگ عراق آماده می‌شوند عصر شنبه آینده فیلم سینمایی محمدرسول‌الله(ص) را در بغداد نمایش دهند. این سومین اکران خارجی فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» پس از کشورهای لبنان و دانمارک خواهد بود.

آغاز دهمین دوره جشنواره شعر فجر از قم
نخستین جلسه از شعرخوانی دهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در قم برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان نخستین جلسه از شعرخوانی دهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر را روز 26 دی‌ماه در قم برگزار می‌کند که افتتاحیه محافل شعر دهمین دوره جشنواره شعر فجر محسوب خواهد شد.  محافل شعر ایلام، همدان، خراسان‌شمالی و همچنین محافلی در شمال غرب و جنوب شرق کشور از دیگر برنامه‌هایی است که در این دوره جشنواره برگزار می‌شود. دهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در خارج از کشور نیز برنامه‌های اینچنینی تدارک دیده است که از جمله این موارد، برگزاری محفل شعرخوانی با موضوع شعر مقاومت در لبنان است که در آن شاعرانی از
2 کشور سروده‌های خود با این موضوع را قرائت می‌کنند.

مادر شهید احمدی‌روشن:
اگر «آفریده» را می‌شناختیم به خانه شهید راه نمی‌دادیم
مادر شهید احمدی‌روشن گفت: اگر می‌دانستیم بنا است «محمد آفریده» به خانه شهید وارد شود، قطعا نمی‌پذیرفتیم.  به گزارش نسیم آنلاین، صدیقه سالاریان، مادر شهید مصطفی احمدی‌روشن در توضیح چگونگی صورت گرفتن این دیدار اظهار داشت: معمولا در سالگرد شهادت مصطفی، در خانه‌مان به روی همه باز است و چند روز پیش یک گروه چند نفره از شبکه مستند آمدند، ما هم به رسم ادب از آنها پذیرایی کردیم.  وی با بیان اینکه به هیچ‌وجه میهمانان را نمی‌شناختیم و فقط به احترام شهید میهمان‌نوازی کردیم، گفت: بعد از اینکه رفتند متوجه شدیم یکی از این افراد کسی است که فیلم «یک خانواده محترم» علیه شهدا و خانواده‌هایشان را تهیه کرده است.  مادر شهید احمدی‌روشن در ادامه گفت: ما به نام صداوسیما اعتماد کردیم، فکر نمی‌کردیم ممکن است فردی با این سوابق در این سازمان باشد و به خانه شهید احمدی‌روشن بیاید.

اجرای پرفورمنسی درباره مالکیت اثر هنری در دنیای معاصر
مهدی اسدی در جشنواره «سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز»  پرفورمنسی با عنوان «تولد دوباره» را در موزه هنرهای معاصر برگزار کرد. پرفورمنس اسدی به موضوع مالکیت هنری می‎پرداخت و در بیانی چند لایه به شکلی همزمان به چند موضوع اختصاص داشت، به نحوی که ابتدا پوششی بافته شده از کاموا را از روی بومی با کمک مخاطبان کنار زد؛ بومی که تصویری از اثر تولد ونوس بوتیچلی بر آن نقش بسته بود و بعد خود را به جای ونوس قرار داده و زیر پارچه‌ای مخفی کرد. به گزارش هنر آنلاین، مهدی اسدی درباره اجرای خود گفت: این اثر «تولد دوباره» نام دارد و در آن تلاش کردم با کمک مخاطبان تولدی دوباره رقم بزنیم. اجرای من بر 4 اصل پرفورمنس یعنی زمان، مکان، پرفورمر و مخاطب متمرکز بود و مهم‎ترین نکته برای من در اجرا پروسه شکل‎گیری اثر بود تا ببینم ایده‌ای که به دنبال آن هستم را می‎توانم در ذهن مخاطب شکل دهم یا خیر. وی ادامه داد: مفهوم مورد نظر من در این پرفورمنس، بحث از مالکیت اثر هنری در دنیای معاصر و نقش مخاطب در آن بود. قصد داشتم به این موضوع بپردازم که مخاطب تا چه اندازه می‏‌تواند در اثر هنری دخل و تصرف داشته باشد. فستیوال «سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز» تا 8 بهمن‌ماه در موزه هنرهای معاصر ادامه دارد.
 


Page Generated in 0/0055 sec