printlogo


کد خبر: 151943تاریخ: 1394/10/24 00:00
آوای شهر

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران اعلام کرد
یارانه بلیت مترو در خزانه دولت
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با بیان اینکه دولت کمتر از
۱۴ میلیارد یارانه بلیت مترو پرداخت کرده است، از وضعیت پرداخت‌های دولتی در این زمینه انتقاد کرد. به گزارش «وطن امروز»، محسن نائبی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران  با بیان اینکه دولت در بحث مترو پول پرداخت نمی‌کند، گفت: از ابتدای سال تاکنون کمتر از 14 میلیارد تومان یارانه بلیت پرداخت شده است. به گفته نائبی، در حال حاضر درخواست هزار و هشت واگن را ارائه کرده‌ایم که باید دولت در این زمینه کمک کند. وی عنوان کرد: پیش از این تعداد ایستگاه‌ها کم بود اما با توجه به گسترش خطوط باید تعداد قطارها را افزایش دهیم و اگر تولید داخل بتواند پاسخگوی ما باشد از آن استفاده و اگر نتواند نیازهای ما را تأمین کند قطعات را از خارج وارد می‌کنیم. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون  حدود 20 درصد نسبت به سال گذشته در تولیدات داخلی افزایش تولید داشته‌ایم، اظهار داشت: در قطارها و تجهیزات نیز به دنبال بومی شدن هستیم.

میراث فرهنگی درباره قطع درختان سعدآباد پاسخگو باشد
عضو فراکسیون میراث فرهنگی در مجلس با تاکید بر ضرورت برخورد قاطع با افرادی که اقدام به قطع درختان مجموعه سعدآباد کردند، خواستار اعلام دلایل این اقدام از سوی مدیران میراث فرهنگی شد. ابوذرندیمی، عضو فراکسیون میراث فرهنگی در مجلس در واکنش به قطع 14 اصله درخت در مجموعه کاخ سعدآباد از سوی مدیران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، گفت:‌ این اقدام با هردلیل و علتی که انجام شده باشد به هیچ وجه قابل قبول نیست، زیرا درحال حاضر کاشت هر درخت جدای از مصارف صنعتی و انرژی دارای وجوه فرهنگی بسیاری است که در ادیان نیز به آن تاکید شده است. عضو فراکسیون میراث فرهنگی در مجلس با تاکید بر ضرورت برخورد قاطع با افرادی که اقدام به قطع درختان مجموعه سعدآباد کردند، به خانه ملت عنوان کرد: دلایل این اقدام از سوی مدیران میراث فرهنگی باید مشخص شود. وی با اشاره به اینکه دلایل این اقدام نادرست و غیرقابل قبول باید مشخص شود، تصریح کرد:‌ به طور کلی حذف هر درخت حذف زندگی است، زیرا در بیشترکلانشهرها از جمله تهران درختان ریه‌های تنفسی محسوب می‌شوند.

جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی از طریق دوربین‌ها
 با راه‌اندازی نرم‌افزار معاینه فنی یکپارچه اطلاعات خودروها در اختیار پلیس قرار گرفت و امکان شناسایی خودروهای فاقد معاینه فنی از طریق دوربین‌های سطح شهر فراهم شد.جعفر تشکری‌هاشمی، معاون شهردار تهران در این‌باره به خبرگزاری صدا‌وسیما اظهار داشت: پلیس در سال‌های گذشته در زمینه برخورد با خودروهایی که معاینه فنی ندارند همکاری خوبی داشته است. وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با راه‌اندازی نرم‌افزار سیمفا (معاینه فنی یکپارچه) همه اطلاعات خودروهایی که معاینه فنی دارند در این نرم‌افزار موجود است و در اختیار پلیس نیز قرار دارد.  معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: پلیس می‌تواند در سراسر کشور با مقایسه بانک اطلاعاتی خودش، هر خودرویی را که بیش از 5 سال عمر دارد و فاقد معاینه فنی است جریمه کند. به گفته تشکری‌هاشمی، هم‌اکنون دوربین‌های پلاک‌خوان برای رصد معاینه فنی آماده شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و از پلیس این انتظار وجود دارد که از این به بعد از طریق دوربین‌ها و اطلاعات ثبت شده خودروهای بدون معاینه فنی را جریمه کند. وی درباره نرم‌افزار سیمفا خاطرنشان کرد: این نرم‌افزار با تلاش وزارت کشور در تهران و سایر کلانشهرها راه‌اندازی شده است و مشکل جدی در این باره وجود ندارد.  معاون شهردار تهران با بیان اینکه امسال حدود 22 روز در تهران شرایط بسیار بد آب و هوایی را شاهد بودیم، عنوان کرد: باید سالم بودن خودروها رصد شود و این ارزیابی می‌تواند کمک خوبی برای تصمیم‌گیری مدیران باشد.


Page Generated in 0/0055 sec