printlogo


کد خبر: 151944تاریخ: 1394/10/24 00:00
اخبار

معاون وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد
برنامه‌ریزی برای اجرای کدینگ
«سیستم کدینگ یا رمزنگاری دانش‌آموزی را توسعه خواهیم داد تا آنها با وارد کردن کد به مواد آموزشی در فضای مجازی دسترسی داشته باشند». حجت‌الاسلام محی‌الدین‌بهرام محمدیان، معاون پژوهشی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان این مطلب به مهر گفت: به دنبال این هستیم تا با مطالعه جدید سیاست‌های کیف الکترونیکی، آموزش با تبلت و کدینگ دانش‌آموزی را که چند سال پیش مطرح کرده بودیم تعقیب کنیم و فناوری‌های جدید را در حوزه آموزش توسعه دهیم. وی افزود: معتقدیم باید در چشم‌انداز 1404 به فناوری‌های جدید در بخش آموزش مجهز شویم. حجت‌الاسلام محمدیان تاکید کرد: سیستم کدینگ یا رمزنگاری دانش‌آموزان را توسعه خواهیم داد و براساس آن دانش‌آموزان با داشتن یک کد وارد فضای مجازی می‌شوند. به گفته وی، در برنامه ششم سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی توسعه فناوری‌های جدید دنبال می‌شود.

مدارس پایتخت مغازه می‌شوند
مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران از تبدیل کاربری مدارس مرکزی پایتخت به تجاری، با هدف تامین بودجه نوسازی مدارس فرسوده خبر داد. اسفندیار چهاربند، مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد مدارس در حال تخریب و نیازمند نوسازی است، گفت: برای نوسازی و مقاوم‌سازی این مدارس به 3 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم. وی به مهر بیان داشت: برای تامین بودجه مورد نیاز نوسازی مدارس، از اعتبارات دولتی و کمک‌های خیرین مدرسه‌ساز استفاده می‌کنیم. همچنین در تلاشیم حکمی درباره اولویت تخریب و نوسازی مدارس فرسوده در برنامه ششم توسعه بگنجانیم. مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران ادامه داد: بخشی از بودجه مورد نیاز برای تخریب و نوسازی مدارس فرسوده از طریق تغییر کاربری مدارس واقع در بافت مرکزی تهران تامین می‌شود. در این طرح مدارس بافت مرکزی بویژه در منطقه ۱۲ به تجاری تغییر کاربری می‌دهند تا از سود این کار برای نوسازی دیگر مدارس استفاده کنیم.چهاربند تاکید کرد: مذاکراتی با شهرداری تهران و کمیسیون ماده ۵ انجام شده و این تغییر کاربری انجام خواهد شد.


تأخیر در پرداخت مطالبات پرستاران
رئیس شورایعالی نظام پرستاری با اشاره به چالش‌هایی که در حوزه پرستاری وجود دارد از تاخیرهای چندماهه در پرداخت کارانه پرستاران انتقاد کرد. به گزارش «وطن امروز»، طاهره زاهد‌صفت، رئیس شورایعالی نظام پرستاری با اشاره به چالش‌هایی که در حوزه پرستاری وجود دارد، گفت: برای برون‌رفت از این چالش‌ها، باید یک نگاه سه‌جانبه متشکل از معاونت پرستاری وزارت بهداشت، دانشکده‌های پرستاری و سازمان نظام پرستاری در تصمیم‌گیری‌ها حضور داشته باشند. زاهدصفت به تاخیرهای چندماهه در پرداخت کارانه پرستاران اشاره کرد و افزود: انباشت مطالبات پرستاری، دردسرساز شده است. رئیس شورایعالی نظام پرستاری کشور خاطرنشان کرد: بستر محیط کار برای پرستاران بسیار سخت‌تر شده است. از همین رو، باید به سمتی برویم که در تعامل با معاونت پرستاری وزارت بهداشت و دانشکده‌های پرستاری، این مشکلات را حل کنیم.


  ایرج عربی، مدیرکل درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از حضور متخصصان بین‌المللی برای درمان جانبازان در کشورمان خبر داد و گفت: در بهمن‌ماه سال جاری چند تیم پزشکی خارجی برای معاینه و انجام امور درمانی جانبازان و همچنین هم‌اندیشی و آموزش پزشکان کلینیک‌های چندتخصصی بنیاد شهید و امور ایثارگران به کشورمان سفر می‌کنند.
  بهزاد انگورج، معاون امور جنگل سازمان جنگل، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اجرای پروژه مدیریت چندمنظوره جنگل‌های هیرکانی با مشارکت برنامه عمران ملل متحد (UNDP) و صندوق تسهیلات جهانی محیط‌زیست (GEF) در 4 حوزه از استان‌های گیلان، مازندران و گلستان اظهار داشت: تغییر مدیریت وابسته به چوب و حفظ تنوع زیستی و پایداری خدمات اکوسیستمی از مهم‌ترین اهداف اجرای پروژه هیرکانی است.


Page Generated in 0/0057 sec