printlogo


کد خبر: 151953تاریخ: 1394/10/24 00:00
اخبار

واردات بنزین با آنالیزهای ناقص
تعلل سازمان ملی استاندارد در نظارت بر کیفیت بنزین وارداتی، موجب شده است وزارت نفت با حذف برخی استانداردهای مصوب، اقدام به واردات بنزین کند. به گزارش تسنیم، سازمان ملی استاندارد به‌عنوان متولی بازرسی کیفیت بعد از گذشت یک سال و نیم از واگذار شدن وظیفه کنترل کیفیت واردات فرآورده‌های نفتی و آماده بودن آزمایشگاه مورد نیاز در بندرعباس همچنان در اجرای این امر تعلل می‌کند. وزارت نفت متعهد است از تیر 1393 بنزین را براساس استاندارد 4904 و یورو4 وارد کند اما هیچ نهاد و سازمانی بر کیفیت بنزین وارداتی نظارت ندارد. به طور نمونه، 2 نمونه آنالیز محموله‌های کشتی «منا» نشان می‌دهد آنالیز به صورت ناقص انجام شده است؛ علاوه بر اینکه تنها 6 شاخص را مورد آزمایش قرار داده است، شاخص مربوط به وجود فلزات سنگین و الکل در محموله‌ها به صورت ناقص انجام شده و البته روشن نیست این محموله حاوی فلزات مجاز است یا غیرمجاز. پیش از این نیز نیره پیروزبخت، رئیس سازمان استاندارد از برگشت دادن ۱۲ محموله بنزین وارداتی غیراستاندارد، نمونه‌برداری جدید از ۱۵۰ جایگاه‌ و احتمال بازنگری در استاندارد اکتان بنزین خبر داده و گفته بود بیشترین مشکل بنزین‌های مرجوعی، مربوط به الوفینا و آروماتیک بوده و کمتر با مشکل بنزن روبه‌رو بوده‌ایم، البته یکی، دو مورد نیز مربوط به عدد اکتان بوده است که عدم انطباق آن را اعلام کردیم ولی در نهایت اصلاح شد و عدد اکتان آن به 91 و 5/92 رسید. پیروزبخت درباره آخرین اقدامات سازمان استاندارد برای آزمون کیفیت بنزین گفته بود: از تیرماه امسال
7 محموله بنزین وارداتی از جنوب کشور و 5 محموله بنزین وارداتی از شمال کشور با استانداردهای مدنظر ما عدم انطباق داشتند که از ورود آنها به کشور جلوگیری شد. به گفته وی، براساس استانداردهای تعیین‌شده، عدد اکتان مورد قبول بنزین در کشور 95 است که البته این رقم در آمریکا معادل 85 است.


پرداخت یارانه نقدی؛ 26 دی‌ماه
یارانه نقدی ساعت 24 شنبه 26 دی‌ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و قابل برداشت خواهد بود.  به گزارش ایسنا، یارانه دی‌ماه پنجاه و نهمین مرحله از واریز یارانه نقدی است که شنبه‌شب به ازای هر نفر 45 هزار و 500 تومان در اختیار خانوارها قرار می‌گیرد.  یارانه دی‌ماه در حالی پرداخت خواهد شد که در ادامه غربالگری یارانه‌بگیران در سال جاری حدود 3 میلیون نفر حذف شده‌اند البته این روند در سال جاری و سال آینده نیز ادامه خواهد داشت. بر این اساس حذف‌شدگان از یارانه نقدی می‌توانند با مراجعه به سامانه yaraneh10.ir ضمن اطلاع از دلیل حذف، اعتراض خود را ثبت کنند.


افتتاح۱۶۰ هزار واحد مسکن‌مهر
قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در طرح مسکن‌مهر با اشاره به پیشرفت فیزیکی 98 درصدی مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر استان تهران از افتتاح۱۶۰ هزار واحد مسکن‌مهر سراسر کشور در دهه فجر خبر داد. احمد اصغری‌مهرآبادی در این‌باره گفت: پیشرفت فیزیکی سایت مسکن‌مهر استان تهران در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر که ساخت آن برعهده اداره‌کل راه‌وشهرسازی تهران است، ۹۸ درصد و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر که برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، ۸۳ درصد بوده و تاکنون ۸۱ هزار و ۹۱۸ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و ۱۷ هزار و ۵۴۱ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به متقاضیان تحویل داده شده است.  مهرآبادی اضافه کرد: درحال حاضر از بین واحدهای تکمیل‌شده در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر 4 هزار و ۸۵ واحد فاقد انشعابات فاضلاب، ۲۵۹ واحد فاقد برق و ۲۳۲ واحد فاقد گاز بوده و همچنین در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۹ هزار و ۸۱۴ واحد فاقد انشعابات آب، ۲۵ هزار و ۴۲۳ واحد فاقد فاضلاب، ۱۱ هزار و ۸۹ واحد فاقد برق و ۱۱ هزار و ۷۴۷ واحد فاقد گاز هستند.


کارخانجات سیمان تخفیف نمی‌دهند
دبیر انجمن کارفرمایان سیمان از توقف تخفیفات کارخانجات سیمان از اول بهمن‌ماه خبرداد. عبدالرضا شیخان به تسنیم گفت: از اول بهمن‌ماه قیمت سیمان با همان قیمت مصوب سال ۹۳ به فروش می‌رسد. وی اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر رکود باعث شده کارخانجات سیمان محصولات خود را از 10 تا 30 درصد کمتر از قیمت مصوب 30 خردادماه 93 به فروش برسانند. شیخان با اشاره به اینکه براساس قیمت مصوب سال 93 باید هر پاکت 50 کیلوگرمی سیمان در کارخانه‌ها 5 هزار و 700 تومان به فروش برسد، گفت: متأسفانه در حال حاضر این قیمت اجرایی نمی‌شود.


Page Generated in 0/0049 sec