printlogo


کد خبر: 152046تاریخ: 1394/10/27 00:00
اخبار

چاه‌های غیرمجاز ما را زمینگیر کرد
ایرادات قانون تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز ما را زمینگیر کرده است که امیدواریم با کمک دستگاه‌های قضایی از جمله دیوان عدالت اداری بتوانیم به این مساله رسیدگی کنیم. به گزارش تسنیم، محمد حاج‌رسولی‌ها، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در نشست مشترک با قضات دیوان عدالت اداری اظهار داشت: متوسط بارندگی‌‌های سالانه از
250 میلیمتر به 205 میلیمتر رسیده و میزان آب تجدیدپذیر ایران از 130 میلیارد مترمکعب در سال به 100 میلیارد مترمکعب رسیده است. وی افزود: سهم منابع آب‌های زیرزمینی در تامین منابع آبی کشور 55 درصد است و اگر درباره تامین آب شرب به منابع آب زیرزمینی نگاه کنیم سهم این منابع به 63 درصد می‌رسد که حساسیت مسائل امنیتی را در این زمینه نشان می‌دهد. وی خاطرنشان کرد: با شناسایی حدود 300 هزار حلقه چاه غیرمجاز کشور ما رتبه نخست برداشت‌های بی‌رویه را به نام خود ثبت کرد.
بانک اطلاعاتی کارگران انتخاباتی شد
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به اینکه بانک اطلاعاتی کارگران مورد حمایت دولت قرار نگرفت، گفت: همواره دولت‌ها در شناسایی کارگران زیرزمینی دچار ضعف بوده‌اند و این دولت به خاطر مسائل انتخاباتی، طرح را متوقف کرد. هادی ابوی در گفت‌وگو با تسنیم، افزود: یکی از دلایل عدم حمایت از این طرح فضای انتخابات بود. از آنجا که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرده‌ است با توجه به در پیش بودن انتخابات، همه
فعالیت‌های تبلیغاتی کارمندان ممنوع است به ما هم گفتند شماره کارگران را برای فعالیت انتخاباتی می‌خواهید و ادامه کار فعلاً متوقف شد. وی ادامه داد: قصدمان استفاده ابزاری از کارگران نبود. تلاشمان ساماندهی کارگران غیررسمی بود، چراکه کارگران غیررسمی همواره یکی از معضلات بازار کار هستند. ابوی تصریح کرد: اگر این طرح انجام می‌شد، کارگران از کارت‌های هوشمند بهره‌مند می‌شدند.
تحویل خودروی معیوب به‌جای صفر
در حالی بیش از 2 ماه از پایان طرح وام ۲۵میلیون تومانی خودرو می‌گذرد که خریداران خودرو در این طرح هر روز با مشکلات جدیدی روبه‌رو می‌شوند که تحویل خودروهای معیوب به‌جای صفر یکی از این مشکلات است. به گزارش تسنیم، یکی از این خریداران با بیان اینکه یک هفته پس از تحویل خودرو متوجه نقص فنی آن شدم، گفت: وقتی به نمایندگی‌ها مراجعه کردم دیدم این فقط مشکل من نیست بلکه خریداران دیگری هم با مشکل مشابه من روبه‌رو شده‌اند. وی با گلایه از اینکه موتور خودروی من ایراد فنی دارد و کسی پاسخگوی آن نیست، افزود: شرکت از من پول خودروی صفر گرفته اما یک ماشین پر از ایراد به من تحویل داده است. خریدار دیگری با اشاره به اینکه موتور خودروی 405 هم ایراد فنی دارد، افزود: علاوه بر این، گیربکس ماشین من کامل صدا می‌دهد و وقتی به تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه می‌کنم می‌گویند این طبیعی است و باید تعمیر شود.
«اخبار برجام» دلار را ارزان کرد
همزمان با نزدیک‌شدن به روز اجرای برجام، بازار ارز شاهد نوسانات نزولی شد به طوری که صراف‌ها علت این کاهش قیمت را اخبار مربوط به لغو تحریم و برجام می‌دانند. کاهش قیمت دلار بعد از آن آغاز شد که دلار در بازار آزاد تا 3730 تومان هم بالا رفت، هرچند به‌اعتقاد مسؤولان بانک مرکزی دلار به این قیمت‌ها نرسید و میانگین نرخ فروش دلار در سامانه مخصوص بانک مرکزی و صرافان 3700 تومان بوده است ولی روند نزولی قیمت دلار بعد از آن رسماً آغاز شد که مواضع رسمی دولت درباره نرخ دلار اعلام و تأکید شد دولت بنا ندارد نرخ ارز افزایش یابد. البته دولتی‌ها این را هم گفتند بعد از برجام وضع بازار ارز تغییر خواهد کرد و حتی قول دادند نرخ طلا و ارز بعد از برجام ارزان شود. سیف هم برجام را سرآغاز نوسانات نزولی در بازار ارز اعلام کرده بود. صراف‌ها می‌گویند دلار دیروز در بازار ارز 3585 تومان قیمت خورد درحالی که سه‌شنبه هفته قبل نرخ دلار تا 3732 تومان هم بالا رفته بود.


Page Generated in 0/0062 sec