printlogo


کد خبر: 152054تاریخ: 1394/10/27 00:00
کاربران طعمه کلاهبرداری در سایت «دیوار»

گروه اجتماعی: جزئیات کلاهبرداری درسایت دیوار و ماجرای سرقت‌های مرموز خودرو در شرق تهران از مهم‌ترین موضوعات این بسته خبری است. به گزارش «وطن امروز»، سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی ناجا درباره دستگیری کلاهبردار مجازی که از طریق آگهی در سایت «دیوار» اقدام به کلاهبرداری کرده بود، گفت: در اوایل سال جاری چندین نفر از شهروندان تهرانی با مراجعه به پلیس آگاهی تهران اعلام کردند که پس از درج آگهی فروش کالاهای‌شان در سایت‌های مجازی، فردی با آنها تماس گرفته و با معرفی خود به عنوان کارمند یکی از بانک‌های معتبر برای خرید کالا مذاکره کرده است. این فرد پس از توافق با فروشنده به بهانه اینکه نمی‌تواند حضوری خرید کند از صاحب کالا درخواست می‌کند آن را با پیک یا آژانس ارسال کند و شماره راننده را نیز برای اطمینان فروشنده و همچنین هماهنگی‌های لازم می‌گیرد. وی افزود: اما در میانه‌های راه پس از چند بار تغییر آدرس به بهانه‌های گوناگون، پیک را به منطقه موردنظر خود کشانده و از وی می‌خواهد که در همان محل بماند، چند لحظه بعد تلفن راننده دوباره به صدا درآمده و متهم که از شماره دیگری با وی تماس گرفته بوده، با تغییر صدا، خود را فروشنده معرفی کرده و اطمینان می‌دهد که پول را گرفته است و می‌تواند کالا را تحویل دهد. منتظرالمهدی با اشاره به اینکه بعد از این تماس، خریدار سر قرار رسیده و کالا را تحویل می‌گیرد، عنوان کرد: پس از تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری مجازی، پرونده در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. به گفته وی، کارآگاهان که با پرونده پیچیده‌ای روبه‌رو شده بودند وارد عمل شده و با انجام اقدامات اطلاعاتی و مخابراتی توانستند مخفیگاه این کلاهبردار را که از مجرمان سابقه‌دار بود پیدا کرده و در نهایت در 19 مهرماه سال جاری، متهم را بازداشت کنند؛ در بازرسی از خانه این فرد، بخش قابل توجهی از کالاهای سرقتی نیز کشف شد.
کلاهبردار 60 میلیاردی در ایستگاه آخر
رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌غربی از دستگیری کلاهبردار 60 میلیارد ریالی در ارومیه خبر داد. به گزارش میزان، سرهنگ سامان غنی‌زاده، رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌غربی  در این‌باره گفت: پس از شکایت‌های متعدد از فردی به نام جمال مبنی بر فروش واحدهای آپارتمانی با سند جعلی، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت. وی خاطرنشان کرد: مأموران با شگردهای تخصصی این متهم را شناسایی و دستگیر و جهت ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل کردند. غنی‌زاده تصریح کرد: متهم هنگام مواجهه با مستندات پلیس و شاکیان به جرم خود اعتراف کرد. رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این متهم به بیش از 60 میلیارد ریال کلاهبرداری در 6 فقره اعتراف کرده است، افزود: این موضوع در حال رسیدگی است.
نعمت یخی دستگیر شد
سارق حرفه‌ای خودرو در شرق تهران در آخرین سرقت به دام ماموران پلیس افتاد و به 45 فقره سرقت اعتراف کرد.
باشگاه خبرنگاران در این‌باره نوشت: در پی افزایش سرقت خودرو و لوازم آن در محدوده شرق تهران، کمیسیون پیشگیری از سرقت تشکیل و تیمی متشکل از عوامل تخصصی کلانتری 121سلیمانیه جهت شناسایی سارق یا سارقان، مسؤولیت رسیدگی به پرونده را به عهده گرفتند. در ادامه، تحقیقات پلیسی و گشت‌زنی‌های هدفمند در نقاط جرم‌خیز به اجرا درآمد تا اینکه 16دی‌ماه ماموران این یگان هنگام گشت‌زنی در خیابان دهم فروردین متوجه فردی شدند که به‌وسیله یک شیء اقدام به باز کردن در خودرو کرده بود. ماموران پلیس با حضور در محل،  مردی 45 ساله به نام قربان و معروف به نعمت یخی را دستگیر کردند. طی بازرسی انجام‌شده تعدادی سوئیچ مربوط به خودروهای گوناگون به همراه یک قطعه میله دست‌ساز که از جمله ابزارهای ویژه برای باز کردن در خودرو است کشف شد. با انتقال متهم به کلانتری و تحقیقات فنی یک کارت خودرو وانت مزدا نیز از متهم کشف شد که با استعلام آن مشخص شد خودرو مسروقه است. با کشف این موضوع متهم ضمن اعتراف به سرقت، محل پارک خودرو را نیز اعلام کرد که با حضور ماموران خودروی مسروقه کشف شد.


Page Generated in 0/0051 sec