printlogo


کد خبر: 152055تاریخ: 1394/10/27 00:00
آوای شهر

پیش‌بینی افزایش آلاینده‌ها تا روز سه‌شنبه
هوای پایتخت
همچنان در شرایط ناسالم
با توجه به ادامه پایداری هوا، کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت. محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش محیط‌زیست استان تهران  درباره آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران گفت: با توجه به آخرین اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران روز شنبه نیز کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت. وی به فارس بیان داشت: میزان غلظت آلاینده‌های ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون  روی عدد 122 قرار گرفت که نشان‌دهنده شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است. به گفته معاون نظارت و پایش محیط‌زیست استان تهران، با توجه به روزهای ناسالم هوای پایتخت طی روزهای گذشته، روز شنبه پنجمین روز متوالی بود که به دلیل پایداری هوا کیفیت هوا در شرایط ناسالم قرار گرفت. این در حالی است که براساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های هواشناسی طی روز‌های یکشنبه تا سه‌شنبه به‌دلیل پایداری هوا افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله تهران، اصفهان و اراک دور از انتظار نخواهد بود.

آلودگی محیط زیست
به ویروس سیاست
«ویروس سیاست به جان محیط زیست کشور افتاده و بهتر است به جای سیاسی‌کاری و فرافکنی کمی با مردم صادق باشید».
محمدباقر صدوق، چهره ماندگار محیط زیست کشور با بیان این مطلب اظهار داشت: بزرگ‌ترین چالش و مشکل مدیریت محیط زیست کشور سیاسی‌کاری و سیاست‌بازی است که مانند ویروس پیکره سازمان و محیط زیست کشور را دچار بی‌ثباتی و ناکارآمدی کرده است.
وی به فارس عنوان کرد: متاسفانه مدیران با عوام‌فریبی و فرافکنی و گاه حتی مظلوم‌نمایی در فکر تبرئه خود و انحراف افکار عمومی هستند اما باید بدانند در میان مردم، رسانه‌ها و مدیران، هستند کسانی که در این زمینه‌ها آگاهی و اطلاعات کافی دارند و اگر حرمت دولت نبود این مدیران ناکارآمد را به چالش می‌کشیدند. چهره ماندگار محیط زیست کشور یادآور شد: متاسفانه امروز چنان وانمود می‌شود که دلیل آلودگی هوا توقف طرح‌ها و برنامه‌ها در دولت‌های نهم و دهم بوده است اما جای سوال باقی است که منظور کدام برنا‌مه‌هاست؟ کدام طرح را شما برجای گذاشتید که بعد از شما پیگیری نشد و بر زمین ماند. وی عنوان کرد: خوب است رئیس سازمان محیط زیست جزئیات چنین برنامه‌هایی را به اطلاع مردم برساند تا مردمی که حقشان دانستن است بدانند و هم نظارت کنند. صدوق افزود: سخن امروز منتقدان با مدیریت سازمان محیط زیست این است که خوب می‌دانید مشکل آلودگی هوای کلانشهرهایی که در دامنه کوهستان‌ها قرار گرفته وارونگی دماست که امری طبیعی است و باید مدیریت شود. به همین دلیل در قانون بلایای طبیعی دیده شده و از آن مهم‌تر شعاع 120 کیلومتری تهران مصوب سال 1346 است که در این محدوده بارگذاری نشود تا بتوان پدیده اینورژن را مدیریت کرد.

تمدید یک هفته‌ای
ثبت‌نام آرم طرح ترافیک
مدیر واحد صدور آرم سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران از تمدید مهلت ثبت‌نام آرم طرح ترافیک 95 خبر داد. مصطقی قنبرنژاد، مدیر واحد صدور آرم سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران با بیان اینکه متقاضیان دریافت آرم طرح ترافیک سال ٩٥ به منظور ثبت‌نام اینترنتی در سامانه شهرداری تهران یک هفته دیگر مهلت دارند، به شهرنوشت گفت: مهلت ثبت‌نام تا پایان پنجم بهمن ماه تمدید شده است.   قنبرنژاد با بیان اینکه تمام متقاضیان حقیقی و حقوقی، خبرنگاران، اقشار خاص و بیماران و حتی خودروهای عمومی شهر تهران تنها تا پایان روز پنجم بهمن‌ماه مهلت دارند در سامانه شهرداری تهران به نشانی www.tehran.ir مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنند، اظهار داشت: معاینه فنی معتبر از مراکز معاینه فنی مکانیزه شهر تهران و پرداخت عوارض سالانه از الزامات ثبت‌نام دریافت آرم طرح ترافیک سالانه است. به گفته مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک شهر تهران مهلت تحویل مدارک خودروهای پلاک عمومی به دفاتر خدمات الکترونیک شهر نیز پس از اعلام نتایج واجدان شرایط اعلام می‌شود.


Page Generated in 0/0054 sec