printlogo


کد خبر: 152056تاریخ: 1394/10/27 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان مدارس غیردولتی‌ تأیید کرد
درآمد میلیاردی یک مدرسه
از خانواده‌ها
«در عین حال که مدارس هیات امنایی خوبی داریم که دریافتی‌شان از اولیا در حد صفر بوده، مدرسه‌ای داشتیم که دریافتی‌اش از اولیا بابت فوق‌برنامه به یک‌میلیارد تومان رسیده است». به گزارش ایسنا، مرضیه گرد، رئیس سازمان مدارس غیردولتی با بیان این مطلب گفت: در پایان سال تحصیلی مدارس هیات‌امنایی را ارزیابی خواهیم کرد و هر مدرسه‌ای که نتوانسته باشد کیفیت آموزشی را ارتقا دهد باید به وضع سابق تغییر یابد و آموزش‌وپرورش منطقه موظف است عادی شدن این مدارس را اعلام کند. رئیس سازمان مدارس غیردولتی عنوان کرد: گزارش‌هایی به دست ما رسیده است از مدرسه‌ای که دریافتی‌اش از اولیا ناچیز و در حد صفر بوده و در مقابل مدرسه‌ای که دریافتی‌اش بابت فوق برنامه یک‌میلیارد تومان بوده است. وی افزود: قبول داریم که برخی از این مدارس تحت عنوان فوق‌برنامه برای تأمین درآمد مبالغ بالایی از اولیا دریافت کرده‌اند؛ در حالی که وقتی مدرسه‌ای هیات امنایی می‌شود باید از منابع بیرون از مدرسه جذب اعتبار کنند و در شوراهای آموزش و پرورش در تلاشیم وضعیت و شیوه مدیریت مدارس هیات امنایی را به اصل خودشان بازگردانیم. گرد با تاکید بر اینکه اگر هیات امنا نتواند هزینه‌هایش را تامین کند و خانواده‌ها راضی نباشند ضرورتی برای ادامه فعالیت وجود ندارد، گفت: پیشنهاد انحلال و بازگشت چند مدرسه به حالت عادی داده شده است و گزارشی را به شوراهای آموزش‌وپرورش در این باره خواهیم داد.

مهلت دوباره برای نام‌نویسی آزمون استخدامی متمرکز
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت ثبت‌نام در دومین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور تا ساعت 24 روز چهارشنبه،30 دی‌ماه خبر داد. حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در این باره گفت: به منظور فراهم کردن تسهیلات لازم برای آن گروه از داوطلبان متقاضی ثبت‌نام برای شرکت در دومین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور که تاکنون نسبت به ثبت‌نام اقدام نکرده‌اند مهلت ثبت‌نام تا ساعت 24 چهارشنبه تمدید شد. وی به میزان عنوان کرد: داوطلبان ضرورت دارد در مهلت تمدید شده با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org ضمن مطالعه دقیق دفترچه راهنما و اطلاعیه سازمان سنجش درباره اصلاحات دفترچه مربوط که روی سایت قرار دارد، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور همچنین از امکان ویرایش اطلاعات خبر داد و افزود: داوطلبانی که پیش از این نسبت به ثبت‌نام در آزمون اقدام کرده‌اند در صورت تمایل می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

افزایش نرخ جرایم رانندگی
بدون اصلاح زیرساخت‌ها
«تا زمانی که زیرساخت‌ها اصلاح نشده و فرهنگسازی در جامعه صورت نگیرد، افزایش نرخ جرایم رانندگی در کاهش تخلفات رانندگی بی‌تأثیر است». علی جلیلیان، عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان این مطلب به فارس گفت: باید قبل از هر چیز در جامعه فرهنگ‌سازی شود هر چند برخی رانندگان متخلف نیز وجود دارند که باید اقدامات بازدارنده شدیدی درباره آنها صورت گیرد. وی اظهار داشت: این در حالی است که جاده‌های ما نیز از نظر فنی مشکلاتی دارد یعنی مردم باید بار سنگین ترافیک و عرض کم جاده‌ها را تحمل کنند که این موضوع عاملی برای بروز تخلف است بنابر این چنانچه زیرساخت‌ها در جامعه اصلاح شود شاهد کاهش تخلفات رانندگی خواهیم بود. جلیلیان عنوان کرد: البته هر مشکلی باید در جای خود حل شود و اگر زیرساخت‌ها در فرهنگ‌سازی در جای خود مورد نظر قرار نگیرد‌ افزایش نرخ جرایم رانندگی به صورت مؤثر کارساز نخواهد بود. این عضو کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد: باید علاوه بر افزایش جریمه‌ها اقدامات بازدارنده دیگری نیز صورت گیرد تا افراد متمول که افزایش جریمه‌ها تأثیری بر رفتار آنها ندارد نیز از انجام جرم خودداری کنند. وی خاطرنشان کرد: با این خیابان‌های کم عرض و افزایش شمار خودروها و کاستی محل پارک خودرو تخلفات رانندگی در جامعه صورت می‌گیرد و افزایش نرخ جرایم راه‌حل اساسی برای حل این مشکل نیست، چرا که تا اینگونه مشکلات حل نشود شاهد کاهش جرایم رانندگی نخواهیم بود.


Page Generated in 0/0054 sec