printlogo


کد خبر: 152064تاریخ: 1394/10/27 00:00
اخبار

برگزاری کارگاه «پرواز 464»
به یاد قربانیان فاجعه منا
کارگاه یک روزه «پرواز 464» به همت سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران برپا شد. «پرواز ۴۶۴» عنوان بزرگ‌ترین کارگاه صورتگری جهان بوده که یادآور تعداد قربانیان ایرانی فاجعه منا است. فاجعه حج امسال، حمله به مسلمانان یمن، تلاش برای براندازی نظام حاکم سوریه، سرکوب مخالفان نظام سعودی و در آخرین اقدام اعدام شیخ نمر باقرالنمر روحانی شیعه باعث شده کارنامه شاهنشاهی یک ساله ملک سلمان پر از کشتار مسلمانان و خون‌های به ناحق ریخته مظلومان باشد. براین اساس 475 هنرمند کشور در میدان امام حسین (ع) تهران جمع شدند تا بزرگ‌ترین کارگاه تصویرگری جهان را با یادی از 475 قربانی ایرانی حج امسال برگزار کنند. براین اساس تجمع هنرمندان صبح جمعه با غبارروبی مزار شهدای گمنام واقع در میدان امام حسین(ع) آغاز شد و تا ساعت 18 ادامه یافت که هر هنرمند تصویر یکی از شهدا را تصویرگری کرد. تکنیک کارها متفاوت بوده و سیاه‌قلم، اکرلیک و نقاشی سهم بیشتری از کارها را  به‌خودش اختصاص داد. در قسمتی از کارگاه، سردیس آیت‌الله نمر شکل گرفت و قرار است آثار این کارگاه در نمایشگاه ویژه‌ای واقع در صحن آستان حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) به نمایش گذاشته شود و پس از آن با برگزاری مراسم‌های استانی، این آثار به خانواده هریک از شهدای حج تقدیم شود.

قول دبیر جشنواره تئاتر فجر
 مبنی بر اضافه نشدن آثار
در حالی که این روزها بسیاری از دست‌اندرکاران آثار سینمایی و نمایشی که راهی به جشنواره «فجر» نیافتند، درصدد ایجاد بستری برای ورود به این آوردگاه سالانه هنری هستند، دبیر سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» با اشاره به اضافه شدن برخی آثار به بخش‌های مسابقه این دوره از جشنواره، تأکید کرد دیگر چنین اتفاقی نمی‌افتد.  سعید اسدی درباره چرایی اضافه شدن ۹ نمایش به بخش‌های مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: «طبق جدولی که داوران جشنواره به ما ارائه دادند اولویت‌هایی داشتیم که اعلام شدند اما در جدول جشنواره یک جابه‌جایی داشتیم و با توجه به ظرفیتی که در این جابه‌جایی باز شد، برای اولویت‌های بعدی هم فرصت فراهم کردیم». بر این منوال با وجود انصراف نمایش «فهرست» از حضور در بخش مسابقه تئاتر بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر نمایش دیگری در این بخش جایگزین نخواهد شد. امید که رویه روشنی در جشنواره‌ها حاکم بوده و برنامه‌ریزی سرلوحه جشنواره‌های فجر قرار گیرد.  گفتنی است، سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از اول تا 12 بهمن‌ماه به دبیری سعید اسدی برگزار می‌شود.

تقدیر از تهیه‌کننده پرحاشیه
در جشنواره فیلم «خورشید»
در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم مستقل خورشید تندیس ویژه‌ای به محمد آفریده تهیه‌کننده فیلم پرحاشیه «یک خانواده محترم» اهدا شد! مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید با حضور شهیندخت ملاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و جمع کثیری از هنرمندان و اهالی رسانه برگزار شد و بهانه‌ای بود برای تقدیر از تهیه‌کننده فیلم سیاه و افسوس‌برانگیزی که نگاهی مغرضانه به دستاوردهای انقلاب و دفاع‌مقدس داشت. محمد آفریده نیز با تشکر از برگزارکنندگان جشنواره فیلم خورشید گفت: چند سال پیش و از همان دوره‌های اول این جشنواره به دوستان گفتم انجام کار مستقل بسیار سخت است. وی ادامه داد: کار مستقل در حوزه فرهنگ ریاضت می‌خواهد اما اگر کار فرهنگی با استقلال همراه باشد می‌تواند شکوفا باشد و هرجا به فرهنگ مستقل نگاه کنیم می‌توانیم بهتر به آرزوها برسیم.

لطیفی سریال نوروزی شبکه اول را کلید زد
محمدحسین لطیفی، کارگردان سینما و تلویزیون جمعه ۲۵ دی‌ماه سریال نوروزی خود را با حضور بهنام تشکر و نگار عابدی و به تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی در تهران کلید زد. مجموعه نوروزی که هنوز عنوانی برای آن انتخاب نشده و پیش از این در مطبوعات آن را «دودکش 2» نامیده‌اند، با حضور بهنام تشکر و نگار عابدی در تهران در لوکیشن خانه نصرت کلید خورد. مجموعه تلویزیونی «تنهایی لیلا» کار قبلی این کارگردان نیز تابستان امسال از شبکه سوم پخش شد.


Page Generated in 0/0037 sec