printlogo


کد خبر: 152065تاریخ: 1394/10/27 00:00
رویدادها

یادگاران ۲۹
به «شهید مجید پازوکی» رسید
100 خاطره از «شهید مجید پازوکی»، فرمانده گروه تفحص لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله(ص) منتشر شد. بیست‌ونهمین جلد از مجموعه «یادگاران» انتشارات روایت فتح شامل یک صد خاطره کوتاه درباره شهید مجید پازوکی از دوران کودکی تا زمان شهادت به قلم افروز مهدیان است. مجموعه «یادگاران» عنوان کتاب‌هایی است که بنا دارد تصویرهایی از سال‌های جنگ را در قالب خاطره‌های بازنویسی‌شده، برای آنها که آن سال‌ها را ندیده‌اند، نشان بدهد. این مجموعه راهی است بر سرزمینی نسبتاً بکر میان تاریخ و ادبیات، میان واقعه‌ها و بازگفته‌ها، خواندن‌شان تنها یادآوری است، یادآوری این نکته که آن مردها بوده‌اند و آن واقعه‌ها رخ داده‌اند؛ نه در سال‌ها و جاهای دور، بلکه در همین نزدیکی.

انتخاب ۲۸ دی به‌عنوان
روز کتاب تهران
مدیرعامل موسسه نشر شهر با اعلام آغاز نخستین جشنواره کتاب یاد یار مهربان با حضور ۲۰۰ هزار دانش‌آموز و ۲ هزار معلم تهرانی گفت: ۲۸ دی‌ماه به عنوان روز کتاب تهران و کتاب و شهر انتخاب شده است. با تصمیم سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران، نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان که هرساله با موضوع تجهیز کتابخانه مدارس و حوزه‌های علمیه شهر تهران برگزار می‌شد، جای خود را به جشنواره یاد یار مهربان داده و قالب برگزاری خود را از نمایشگاه به یک پویش کتابخوانی تغییر داده است. سیدمجید حسینی، مدیرعامل موسسه نشر شهر در این باره افزود: در ساختار جدید برگزاری این رویداد که از این پس جشنواره‌ای خواهد بود، ما  ۲۰۰۰ کتاب از میان ۲۱۰۰۰ عنوان کتاب معرفی شده از سوی ناشران کشور را با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش انتخاب کرده‌ایم. این کتاب‌ها روز ۲۸ دی روی سایت جشنواره  معرفی می‌شود و دانش‌آموزان می‌توان 2 تا 3 کتاب را تا سقف ۱۸ هزار تومان از میان آنها انتخاب کنند. حسینی افزود: روز ۲۸ دی‌ماه روز کتاب تهران و  کتاب و شهر تعریف شده است. در این روز همزمان با افتتاح جشنواره با حضور ۲۴۰۰ معلم مدرسه، شهردار تهران و مدیران شهری از کتابفروشی‌های تهران و مدارس بازدید می‌کنند همچنین در این روز کتابفروشی‌های تهران با ۱۰ درصد تخفیف آثار خود را عرضه می‌کنند.

یادداشت دکتر سیدمحمد حسینی پیرامون نمایشی به کارگردانی علی رفیعی
نفس انتخاب چنین سوژه‌ای جای تقدیر دارد
دکتر سیدمحمد حسینی، وزیر سابق ارشاد و دبیرکل دانشگاهیان ایران اسلامی پس از تماشای نمایش «خاطرات یک جامه‌دار» یادداشتی را در کانال تلگرام خود قرار داد که به شرح زیر است:  «یکشنبه ۲۰ دی‌ماه مصادف با سالروز شهادت یکی از مردان نام‌آور ایران یعنی سردار و قهرمان ملی امیرکبیر بود. مطلع شدم مدتی است در تالار وحدت نمایش «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار از زندگی و قتل میرزا تقی‌خان فراهانی» در حال اجراست. این تقارن را به فال نیک گرفته و به تماشای این برنامه نشستم. پس از اجرا نیز به اتفاق دوستان به پشت صحنه رفته تا به دست‌اندرکاران و بازیگران سختکوش که هنرمندانه به ایفای نقش پرداختند خسته نباشید عرض کنیم. چندی قبل نیز مجالی پیش آمد تا تئاتر «تکه‌های سنگین سرب» را که پیرامون زندگی شهید چمران است، ببینم. بدون تردید اثری ارزشمند و درخور ستایش بود. امید است هنرمندان با انتخاب چنین موضوعات و مضامین مناسبی در ارتقای دانش و بینش جامعه بکوشند و مسیر تقویت هویت ملی، خودباوری و عزت ایران اسلامی را هموار کنند».

اعلام فراخوان دهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر
دبیرخانه دهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر، فراخوان این دوره را اعلام کرد. در این دوره آثاری که در سال 1393 به زبان پارسی و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده‌ باشد در بخش‌های شعر بزرگسال، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. برگزیدگان جشنواره، دهه اول اسفند در آیین اختتامیه معرفی خواهند شد و به این برگزیدگان، علاوه بر جایزه نقدی، لوح یادبود و نشان جشنواره بین‌المللی شعر فجر اهدا خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند به وب‌سایت
 http://www.adabiatirani.com مراجعه یا با دبیرخانه تماس بگیرند.
 


Page Generated in 0/0054 sec