printlogo


کد خبر: 152068تاریخ: 1394/10/27 00:00
گفت‌وگوی «وطن امروز» با عضو هیأت‌مدیره پرسپولیس
عبدی: برای تمدید قرارداد برانکو تا آخر فصل صبر می‌کنیم

کمتر کسی فکر می‌کرد حسین عبدی که یکی از بالاترین مدارک مربیگری را از یوفا در اختیار دارد عوض مربیگری در پرسپولیس به سراغ کارهای مدیریتی برود. کاپیتان اسبق قرمزها که فصل قبل در کادر فنی حضور داشت در این فصل به خاطر رابطه خوب با علی‌اکبر طاهری به عضویت هیات‌مدیره باشگاه در آمد و حالا مشاور ویژه مدیرعامل در امور فنی به حساب می‌آید. اتفاقات اخیر در باشگاه موجب شد سراغ او برویم و در این‌باره نظرات او را جویا شویم.
  چندی پیش سوشا مکانی دچار مشکلاتی شد و بعد از چند روز از زندان آزاد شد و برای مشخص شدن وضعیتش به باشگاه آمده بود. سوشا در پرسپولیس ماندنی است؟
ما براساس قانون عمل می‌کنیم. باید ببینیم مسؤولان قضایی درباره او چه تصمیمی می‌گیرند و آیا او می‌تواند برای تیم بازی کند یا خیر. اگر بتواند بازی کند، در هیات‌مدیره مطرح می‌کنیم تا درباره او تصمیم‌گیری کنیم. مطمئنا ما به دنبال تعامل با سوشا هستیم تا فوتبالش نابود نشود.
  باشگاه برای حل مشکل مکانی کاری انجام داده است؟
بله، بسیار زیاد. طاهری چندبار به دادسرا رفت و پیگیر وضعیت سوشا بود. باشگاه تا جایی که قانون اجازه بدهد از مکانی حمایت می‌کند البته ما بی‌اخلاقی را تایید نمی‌کنیم اما مکانی دروازه‌بان است و باید طوری با او برخورد کنیم که فوتبالش نابود نشود. به‌خاطر یک اشتباه نباید زندگی یک فوتبالیست را به کل نابود کرد.
  پس فعلا بحث فسخ قرارداد مکانی مطرح نیست؟
خیر. فعلا وضعیت این دروازه‌بان مشخص نیست. پس چرا باید درباره فسخ قراردادش تصمیم بگیریم؟ امیدواریم هرچه زودتر مشکلش حل شود و به فوتبال بازگردد.
  با توجه به مشکلات موجود برای مکانی آیا بهتر نبود با جدایی صادقی مخالفت می‌کردید؟
زمانی که بحث جدایی صادقی در هیات‌مدیره مطرح شد، هنوز مشکلی برای سوشا ایجا نشده بود. من اعتقاد دارم هر بازیکنی می‌تواند برای آینده‌اش تصمیم بگیرد. صادقی هم احساس کرد اگر به باشگاه دیگری برود می‌تواند بازی کند تا دیده شود و پیشرفت کند. البته مدیریت باشگاه درحال حاضر به دنبال جذب گزینه مناسبی برای پست دروازه‌بانی است. تا به حال هم با گزینه‌های مختلفی مذاکره شده است و در چند روز آینده هواداران خبرهای خوشی را می‌شنوند.
  آیا هیات‌مدیره هم در بحث جذب بازیکن به کادر فنی مشورت می‌دهد؟
در بحث جذب بازیکن فقط کادر فنی نظر می‌دهد. زیرا آنها هستند که باید پاسخگوی نتایج باشند. ما در هیات‌مدیره سیاست‌های کلان را تدوین می‌کنیم و سعی داریم با کمک هم مشکلات بزرگ را حل کنیم.
  گویا این روزها وضع مالی باشگاه خوب شده و توانستید بخشی از مطالبات هادی نوروزی را پرداخت کنید.
از همان ابتدا هم می‌خواستیم مطالبات نوروزی را پرداخت کنیم اما مشکلات قانونی در راه ما وجود داشت. از خانواده نوروزی خواستیم مشکلات مربوط به انحصارورثه را حل کنند تا بتوانیم مطالبات او را پرداخت کنیم. با کارهایی که انجام شد، مشکلات برطرف شد و توانستیم بخشی از آن را بدهیم. ان‌شاءالله در آینده نزدیک نیز باز هم بخش دیگری از طلب هادی نوروزی را پرداخت خواهیم کرد. این کمترین کاری است که از لحاظ قانونی و اخلاقی به روی دوش باشگاه است. اما متاسفانه عده‌ای بدون اطلاع از اصل داستان چندی قبل مدعی بودند که پرسپولیس، نسبت به این موضوع بی‌تفاوت است. خدا را شکر مصاحبه‌های اخیر خانواده مرحوم نوروزی موید این واقعیت است که باشگاه در این مورد به بهترین شکل ممکن کار خود را انجام داده است.
  گفتید در جلسات هیات‌مدیره به مشکلات کلان باشگاه می‌پردازید. در این مورد صحبت می‌کنید؟
بله. در آخرین جلسه هیات مدیره درباره ساخت‌وساز باشگاه و همچنین در رابطه با درفشی‌فر صحبت‌هایی شد. همچنین صحبت‌هایی درباره هادی نوروزی، سوشا مکانی و ایمان صادقی صورت گرفت. ما می‌خواهیم زیرساخت‌هایی را درست کنیم که بتوانیم بازیکنان جوانی را معرفی کنیم و برای این کار باید از راهکار عملیاتی استفاده کنیم که در هفته‌های آینده از این راهکار پرده‌برداری خواهیم کرد. در این‌باره بحث‌های فنی و بحث اجتماعی وجود دارد اما بحث‌های بودجه و موضوعات اقتصادی‌اش تمام شده است. ما برای این کار نیاز به کمک همه از جمله خبرنگاران داریم.
  آیا در این جلسات درباره تمدید قرارداد صحبت کرده‌اید؟
درست است تیم نتایج خوبی گرفته  اما تا به امروز درباره تمدید قرارداد برانکو صحبتی نکرده‌ایم البته او تا پایان فصل قرارداد دارد و به امید خدا در انتهای لیگ در این‌باره تصمیم درستی می‌گیریم. وقتی هواداران از برانکو راضی هستند این به آن معناست که باشگاه و هیات‌مدیره هم از این مربی رضایت دارد.
  در این مدت که شما عوض مربیگری ترجیح دادید کارهای مدیریتی انجام دهید، آیا از عملکرد خودتان رضایت دارید؟
از آن روزی که به باشگاه پر‌سپولیس آمدم هیات‌مدیره جدید در تلاش بود تا با طراحی ساختارهایی نوین، باشگاه پر‌سپولیس را اصولی اداره کند و کمک کنیم بحث درآمدزایی باشگاه  به جایی برسد که از نظر مالی بتواند هزینه‌های خود را پرداخت کند. در این امر هم تلاش‌های شبانه‌روزی انجام شد و در حال‌ حاضر با توجه به قراردادهایی که منعقد شده می‌توانیم بگوییم که هزینه‌های جاری باشگاه به صورت کامل تامین می‌شود، اما سیاست ما به‌گونه‌ای است که سعی داریم بخشی از بدهی‌های گذشته را پرداخت کنیم و درآمدهای باشگاه را به حدی برسانیم که علاوه بر پرداخت هزینه‌های جاری بتوانیم ساختارهای خوبی را هم برای باشگاه تهیه کنیم. هدف اصلی و غایی ما این است که تیم را به باشگاه به معنای واقعی کلمه نه نمادین مبدل سازیم. اینکه حسین عبدی چقدر موفق بوده را دیگران باید بگویند اما خودم تصور می‌کنم تا حدود زیادی گام‌هایم مثبت بوده است.
 


Page Generated in 0/0047 sec