printlogo


کد خبر: 152098تاریخ: 1394/10/27 00:00
مقاومت

انتقاد سردار سلیمانی
از نحوه‌ نمایش ‌ایثار در فیلم‌ها
 فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: بعضی موارد را در صحنه جنگ وقتی می‌خواهیم ایثار را نشان دهیم آنقدر ناقص و غلط نشان می‌دهیم که همه ارزش‌ها را زیر سوال می‌بریم که این یک تهمت و دروغ بستن به جنگ است.
به گزارش میزان، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه در گفت‌وگویی که از شبکه مستند سیما پخش شد، اظهار داشت: بعضی موارد را در صحنه جنگ وقتی می‌خواهیم ایثار را نشان دهیم آنقدر ناقص و غلط نشان می‌دهیم که همه ارزش‌ها را زیر سوال می‌بریم که این یک تهمت و دروغ بستن به جنگ است. وی ادامه داد: فیلمی را دیدم که یک فضای آرامی از جنگ را نشان می‌داد که چند تا بسیجی پشت میدان مین دست به گردن هم انداخته بودند و همدیگر را می‌بوسیدند و گریه می‌کردند؛ تصور اینطور بود که در میدان مین گیر کرده‌اند؛ بدون هیچ تیراندازی و صدایی. سردار سلیمانی ادامه داد: در ادامه فیلم نشان می‌دهد این بسیجیان با یکدیگر خداحافظی می‌کردند و یکی پس از دیگری خود را در میدان مین پرت کرده و تکه‌تکه می‌شدند؛ این دروغ و تهمت است. فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: بچه‌های ما همانقدر که با معنویت بودند به همان میزان هم با ابتکار بودند؛ ما برای گرفتن یک تپه که یک شب طول می‌کشید 3 ماه تلاش می‌کردیم.

اسپوتنیک: ایران سربازان قوی‌ترین ارتش دنیا را مجبور به زانو زدن کرد
همان زمان که باراک اوباما در حال سخنرانی و تعریف و تمجید از ارتش آمریکا در مقابل کنگره بود، سربازان این کشور مقابل سربازان ایرانی زانو زده و دست‌شان بالای سرشان بود. به گزارش رجا، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در مطلبی، با آوردن سخنرانی سالانه اوباما در کنگره، نوشت که اقدام ایران در بازداشت سربازان آمریکایی، تحقیر سخنان رئیس‌جمهور آمریکا بود. بنا به این گزارش، باراک اوباما، در سخنرانی سالانه خود مقابل کنگره گفت: «آمریکا قوی‌ترین کشور جهان است، ما برای ارتش‌مان بیش از هر کشور دیگری هزینه می‌کنیم و نیروهای ما بهترین جنگجویان در تاریخ هستند؛ هیچ ملتی جرأت حمله به ما و همپیمانان‌مان را ندارد، چراکه به خوبی می‌دانند هلاک خواهند شد». این کلمات دقیقا از زبان باراک اوباما جاری شد و در همان لحظه، سربازان
قوی‌ترین ارتش دنیا زانو زده و دستان‌شان بالای سرشان بود. اسپوتنیک در ادامه می‌نویسد: سربازان آمریکایی اینگونه روی قایق‌ها ظاهر شدند و ایران پس از ساعاتی بعد از اینکه اعلام کرد آمریکا معذرت‌خواهی کرده است؛ آنها را آزاد کرد.

دستگیری تفنگداران آمریکایی ادبیات اوباما را شکست
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: تصویر پرچم آمریکا بر روی قایقی که سربازان آمریکایی بر عرشه آن زانو زدند نشان داد آمریکا در عمل در مقابل توانمندی ایران کم می‌آورد. به گزارش مهر، فواد ایزدی در گفت‌وگو با برنامه «رویداد» در رادیو گفت‌وگو به بازتاب گسترده رسانه‌ها مبنی بر بازداشت نظامیان آمریکایی اشاره کرد و افزود: این خبر 3-2 ساعت قبل از سخنرانی سالانه اوباما منتشر شد؛ سخنرانی‌ای که برای اوباما اهمیت ویژه‌ای داشت چون آخرین سخنرانی وی در مقام ریاست‌جمهوری آمریکا در کنگره بود. ایزدی با بیان اینکه پوشش خبری سخنرانی اوباما تحت تاثیر دستگیری نیروهای آمریکایی قرار گرفت، ادامه داد: این مساله شکستی بود برای ادبیات اوباما نسبت به ایران! چون آخرین بار، هفته گذشته اوباما ما را تهدید نظامی کرد و به زانو درآمدن نیروهای آمریکایی مقابل سپاه پیام گویایی داشت. ایزدی این رخداد را خبر اول رسانه‌های جهان و منطقه دانست و گفت: آمریکایی‌ها اعلام کردند این مساله به‌دلیل مشکل فنی پیش آمده و رسانه‌های منطقه‌ای نیز همین خط خبری را در عمل پیش گرفتند. وی ادامه داد: اینها در عمل می‌خواستند نقض قوانین را توجیه کنند و طرف مقابل با فشار رسانه‌ای تکرار می‌کرد که این افراد سریعا باید آزاد شوند که خلاف رویه‌های معمول بین‌المللی است! ایزدی با یادآوری تصویر پرچم آمریکا بر روی قایقی که سربازان آمریکایی بر عرشه آن زانو زدند، گفت: این تصویر بسیار گویا بود تا این پیام منتقل شود که سپاه پاسداران از توانمندی بالایی برخوردار است و آمریکا در عمل در مقابل توانمندی ایران کم می‌آورد.


Page Generated in 0/0061 sec