printlogo


کد خبر: 152099تاریخ: 1394/10/27 00:00
اخبار

آزادی 4 دوتابعیتی
دادستان تهران از آزادی 4 زندانی دوتابعیتی خبر داد. به گزارش میزان، جعفری دولت‌آبادی دیروز شنبه اعلام کرد: در راستای مصوبات شورایعالی امنیت ملی ایران و مصالح کلی نظام 4 زندانی ایرانی دوتابعیتی ظرف روز جاری
-‌شنبه- در چارچوب مبادله زندانیان آزاد شدند. برخی منابع غیررسمی مدعی شده‌اند این 4 نفر عبارتند از: نصرت‌الله خسروی، امیر حکمتی، سعید عابدینی و جیسون رضاییان. بر اساس این مبادله 7 ایرانی در بند زندان‌های آمریکا آزاد خواهند شد و 14 ایرانی که به درخواست پلیس آمریکا تحت تعقیب اینترپل قرار دارند دیگر تحت تعقیب نخواهند بود.

«پایداری» زیر وحدت نمی‌زند
دبیرکل جبهه پایداری گفت زیر میز وحدت اصولگرایی نمی‌زند. حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی «دبیرکل جبهه پایداری» در گفت‌وگو با هفته‌نامه «نماینده»، از ضرورت وحدت اصولگرایان گفت و در ادامه به تحلیل چرایی هجمه‌های سنگین به این جریان رسید. وی گفت: «برخلاف آنهایی که می‌گویند پایداری زیرش می‌زند، می‌گویم «بنده بنا ندارم به هم بزنم»، اگر آقایان براساس اصول حرکت کنند، قول می‌دهم تا آخر بروم، چون مؤمن پای شرطش می‌ایستد؛ ما می‌خواهیم مؤمن باشیم.» وی با اشاره به نگاه و توقعی که مردم نسبت به فهرست‌های انتخاباتی دارند، خاطرنشان کرد: «باز باید به این نکته توجه کرد که وقتی لیستی بیرون آمد، اینگونه نیست هرچه من و شما گفتیم همان را عمل کنند، نباید به دست خودمان کاری کنیم تا اصولگرایی تکه‌پاره شود. ما اصولگرایان دور هم جمع شدیم تا مجلسی اصولگرا و ولایت‌مدار داشته باشیم.» وی اظهار داشت: «باید مانع افراد رانت‌خوار شویم، افرادی که برای خود حق ویژه قائل می‌شوند و فقط صندلی اشغال می‌کنند.»

شتابزدگی دولت برای برجام به خاطر انتخابات است
نماینده تهران دلیل اصلی شتابزدگی دولت در اجرای برجام را اهداف انتخاباتی دانست و گفت: متاسفانه دوستان از هول حلیم انتخابات داخل دیگ افتادند. محمداسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج، با اشاره به خارج کردن قلب رآکتور اراک گفت: این اقدام خلاف دستور مصرح مقام معظم رهبری به ریاست‌جمهوری بود و دولت در این زمینه دچار تخلف شده است. وی با بیان اینکه قرار بود با همکاری اعضای 1+5 رآکتور 20 مگاواتی جایگزین رآکتور اراک شود و این مساله در یک قرارداد صریح تبیین شود، ادامه داد: اما متاسفانه پیش از عقد قرارداد این اقدام صورت گرفت که خلاف برجام است و  تیم نظارت بر اجرای برجام باید در این زمینه واکنش نشان دهد. نماینده تهران دلیل اصلی شتابزدگی دولت در اجرای برجام را اهداف انتخاباتی دانست و گفت: متاسفانه دوستان از هول حلیم انتخابات داخل دیگ افتادند.

فتنه 88 علیه حق‌الناس بود
امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: صیانت از آرای مردم و اجزای انتخابات نه‌تنها حق‌الناس بلکه حق‌الله است، چراکه نظام ما مردمسالاری دینی است. حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به مساله صیانت از آرا و تعبیر مقام معظم رهبری از حق‌الناس در مورد اجزای انتخابات اظهار کرد: آرای مردم و صیانت از اجزای انتخابات نه تنها حق‌الناس بلکه حق‌الله است؛ چراکه نظام ما یک نظام الهی و مردمسالاری دینی است بنابراین دین هم جزئی از نظام ما است. امام جمعه موقت اصفهان گفت: در واقع استفاده از حق‌الناس به عنوان یک مفهوم دینی و فقهی برای موضوعی سیاسی به دلیل حاکمیت مردمسالاری دینی و پیوستگی سیاست و دیانت در نظام جمهوری اسلامی است. یعنی حق‌الناس، حق‌الله و منافع دینی و مملکتی از جمله مسائلی هستند که در نظام ما به یکدیگر پیوند خورده‌اند. وی با بیان اینکه انتخابات سال ۸۸ و ایجاد شبهه در آن و عدم ارائه دلیل برای ادعاهای مطروحه یکی از مصادیق رعایت نکردن حق‌الناس بود، تاکید کرد: فتنه ۸۸ باعث شد دشمنان سوژه‌های زیادی علیه جمهوری اسلامی به دست بیاورند.


Page Generated in 0/0060 sec