printlogo


کد خبر: 152272تاریخ: 1394/10/30 00:00
سرخط خبر

 طرح فاضلاب تهران در شانزدهمین دوره جایزه جهانی انرژی، جایزه ویژه بخش آب را به دست آورد.
 حسن محتشم، رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران از اعلام آمادگی بانک شهر برای فروش قسطی مسکن با کارمزد ۲ درصدی خبر داد.
 شعبه شهرک غرب رستوران کی‌اف‌سی حلال با حکم دیوان عدالت اداری فک‌پلمب شد و فعالیت خود را از سر گرفت.
 سیدعبدالمجید اجتهادی، مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی از پلمب ۱۳صرافی غیرمجاز خبر داد و گفت: هرگونه خرید و فروش یا حمل و نگهداری ارز به صورت غیرمجاز تخلف بوده و مرجع رسیدگی به این تخلف سازمان تعزیرات حکومتی است.
 رئیس اتاق تعاون ایران پیشنهاد کرد «شورای اقتصاد غیردولتی» تشکیل شده و به‌عنوان بازوی تخصصی و مشورتی دولت در کنار شورای اقتصادی دولت کار کند.
 وال‌استریت ژورنال گزارش داد دولت ایتالیا قصد دارد مبلغ 7/8 میلیارد دلار فاینانس برای شرکت‌هایی که در ایران سرمایه‌گذاری کنند، فراهم کند.
 وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه می‌گویند ایران 100 تا 150 میلیارد دلار پول‌‌‌های بلوکه دارد،‌گفت: این رقم نه ۱۰۰ میلیارد دلار است و نه ۱۵۰ میلیارد دلار بلکه در حدود ۵۵ میلیارد دلار وجود دارد که در یک دوره زمانی ایران به آن دسترسی می‌یابد.
 مهلت ثبت‌نام جشنواره انتخاب و معرفی برندهای برتر ملی تا 23 بهمن تمدید و برگزاری آن به اردیبهشت 95  واگذار شد.


 بخشنامه‌های مزاحم را حذف کنید
وزیر صنعت از ابلاغ ماموریت جدید به معاونان خود برای مدیریت دوران پسابرجام خبر داد. محمدرضا نعمت‌زاده در این‌باره گفت: بخشنامه‌های مزاحم صنعتی به مرور حذف می‌شوند. به گزارش تسنیم، نعمت‌زاده افزود: در این‌باره یادداشتی را به معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال کردم که بر مبنای آن، هر معاونت یا رئیس اداره‌ای ماموریت یافته در سطح کار خود، وظایف و مقررات دولتی را بررسی کرده و اعلام کند چه بخشنامه‌ها و موانعی پیش‌روی کار با سهولت بخش خصوصی قرار دارد. وی ادامه داد: باید بخشنامه‌های مزاحم صنعتی را حذف کنیم و البته
ابلاغیه‌ها و مصوبات دولت و شورای اقتصاد را فهرست کرده‌ایم تا بتوانیم آنهایی را که می‌توانیم حذف کنیم. وی تصریح کرد: آن دسته از بخشنامه‌های صنعتی که مزاحم فعالیت کارآفرینان و صنعتگران در دوران پس از برجام است، حذف خواهد شد اما برخی از این موانع و مزاحمت‌ها مربوط به قوانین دولتی است که باید از کانال خود اصلاح شود. وی اضافه کرد: ۹۵ درصد کالاهای تولیدی ما از کیفیت برخوردارند و تنها ۵ درصد آنها از دانش روز دنیا عقب است و باید فوت کوزه‌گری را در این زمینه یاد بگیریم.


تجدیدنظر دولت
در قراردادهای جدید نفتی
افزایش انتقادات به مدل جدید قراردادهای نفتی سبب شد تا دولت در اطلاعیه‌ای از صاحبنظران و اساتید دانشگاه‌ها دعوت کند، نظرات تفصیلی خود را درباره مصوبه دولت با موضوع شرایط عمومی ساختار و الگوی قراردادهای بالادستی نفت و گاز ارائه دهند. به گزارش تسنیم، در اطلاعیه دفتر هیات دولت آمده است: پس از ابلاغ و انتشار مصوبه هیات وزیران در جلسه مورخ 8 مهر1394 درباره شرایط عمومی ساختار و الگوی قراردادهای بالادستی نفت و گاز، دفتر هیات دولت با سپاس از صاحبنظران منتقد، از همه این افراد دعوت کرد نظرات تفصیلی خود را برای بررسی، جمع‌بندی و انتقال به هیات دولت به صورت کتبی تا تاریخ  5 بهمن 1394  از طریق پست الکترونیک به نشانی gov.office@iripo.ir به این دفتر ارسال کنند.


خودروهای دیزلی رنو آلودگی دارند
مقامات محیط‌زیست فرانسه اعلام کردند آلایندگی موتورهای دیزلی رنو بالاتر از میزان مجاز بوده با این همه برخلاف رسوایی فولکس واگن، نرم‌افزار غیرقانونی در خودروهای این شرکت پیدا نشده است.
به گزارش ایسنا، سگولن رویال، وزیر محیط‌زیست فرانسه با دریافت گزارش نتایج آزمایش‌‌‌‌‌های آلایندگی خودروهای داخلی و خارجی این خبر را اعلام کرد. بررسی‌های انجام گرفته، بالا بودن میزان آلایندگی دی‌اکسیدکربن و اکسید نیتروژن خودروهای رنو و همچنین شماری از خودروسازان خارجی را نشان داده است. ارزش سهام رنو در پی انتشار این خبر بیش از 28/10 درصد سقوط کرد.


Page Generated in 0/0051 sec