printlogo


کد خبر: 152275تاریخ: 1394/10/30 00:00
آوای شهر

معاون حفاظت محیط‌زیست استان تهران خبر داد
شرایط ناسالم پایتخت در روز هوای پاک
براساس اطلاعات و داده‌های ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا طی روزگذشته و همزمان با روز هوای پاک، وضعیت کیفی هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.  محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش اداره حفاظت محیط‌زیست استان تهران در این باره به ایسنا اظهار داشت: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفی هوای روز دوشنبه تهران 118 و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت و شاخص کیفی در روز سه‌شنبه 109 و همچنان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است. وی خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از
5/2 میکرون 109 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، ذرات معلق کمتر از 10 میکرون 60 و در شرایط سالم و میانگین منوکسیدکربن 48 و در شرایط پاک قرار داشته است.

کمپین، معضل آلودگی هوا را برطرف نمی‌کند
اختصاص تنها یک روز یا راه‌اندازی یک کمپین، معضل آلودگی هوا را برطرف نمی‌کند.
به گزارش «وطن امروز» مهدی چمران در جلسه دویست و بیست و هشتم شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم اقدامات ریشه‌ای برای برطرف کردن آلودگی هوا با توجه به موضوع حمل‌ونقل عمومی تاکید کرد و گفت: این معضل تنها با اختصاص یک روز و راه‌اندازی یک کمپین برطرف نمی‌شود. وی خاطرنشان کرد: باد و باران به عنوان الطاف الهی هوای شهر را برای مدتی تمیز کرد اما ما به عنوان شهروندان این شهر خودمان دوباره این وضعیت را خراب کردیم و بر همین اساس می‌توان گفت خدا ما را کمک می‌کند و ما باید خودمان به فکر خودمان باشیم. رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تجربیات جهانی درباره برطرف کردن آلودگی هوا تاکید کرد: برای برطرف کردن آلودگی هوا باید اقدامات اساسی‌تری با تاکید بر موضوع حمل‌ونقل عمومی انجام شود.


Page Generated in 0/0053 sec