printlogo


کد خبر: 152279تاریخ: 1394/10/30 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان نظام پرستاری اعلام کرد
آمار 11 هزار نفری پرستاران بیکار
بیکاری پرستاران واقعیتی است که همه از آن اطلاع دارند و در حال حاضر ۱۱ هزار پرستار بیکار در کشور وجود دارد. علیمحمد آدابی، رئیس سازمان نظام پرستاری درباره وضعیت جامعه پرستاری اظهار داشت: بیکاری پرستاران واقعیتی است که همه از آن اطلاع دارند و جای تعجب است چطور عده‌ای آن را انکار و ادعای کمبود پرستار می‌کنند، در حالی که به وفور پرستار بیکار در کشور وجود دارد. وی به ایلنا عنوان کرد: سازمان نظام پرستاری در یک هفته فراخوانی برای پرستاران جویای کار اعلام کرد که بیش از ۱۱ هزار پرستار در کشور ثبت‌نام کردند و هم‌اکنون نیز آماده به کار هستند. در هر استان و شهرستانی که وزارت بهداشت مایل است، ما می‌توانیم به هر تعدادی که مورد نیاز است، پرستار معرفی کنیم به شرط اینکه شرایط پرداختی و استخدامشان مشخص باشد.

انتقاد از تصرفات دولتی
در سواحل
عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست با تاکید بر تشکیل سازمان عمران سواحل برای جلوگیری از تصرفات غیرقانونی حاشیه دریا از وضعیت تصرف سواحل توسط دولت و برخی اشخاص انتقاد کرد. مهرداد بائوج‌لاهوتی، عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست با اشاره به اینکه تنها بخش کوچکی از سواحل دریای خزر برای استفاده عموم آزاد است، گفت: در حال حاضر حدود 290 کیلومتر ساحل شمالی در 2 استان مازندران و گیلان وجود دارد که در استان مازندران تنها 34 درصد از سواحل برای استفاده عموم مردم آزاد بوده و بخش وسیعی در تصرف سازمان‌های دولتی و اشخاص است.نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 100 درصد سواحل باید برای استفاده عموم مردم آزاد باشد، به خانه ملت یادآور شد: تصرف سواحل توسط یک عده خاص یا نهادهای دولتی به هیچ عنوان قابل قبول نیست، البته در استان گیلان خوشبختانه 90درصد سواحل برای استفاده عموم آزاد است، بنابراین باید به این نکته تاکید کرد در ماده 187 قانون برنامه پنجم اشاره شده که دولت باید سازمان عمران سواحل تشکیل دهد.

مفقود شدن 4 معلم در برف و کولاک
سخنگوی سازمان امداد و نجات از مفقود شدن 4 معلم در برف و کولاک در روستای مرزی کوره‌رش خبر داد. سیدمصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات با اعلام این خبر به فارس گفت: ساعت 11:10 روز سه‌شنبه به امدادگران هلال‌احمر اعلام شد که 4 معلم در جاده سلماس به تازه‌شهر در حوالی روستای مرزی کوره‌رش آذربایجان‌غربی در برف و کولاک مفقود شده‌اند. سخنگوی سازمان امداد و نجات افزود: در پی این حادثه امدادگران به سرعت خود را به محل حادثه رسانده و عملیات نجات را آغاز کردند.
 


Page Generated in 0/0063 sec