printlogo


کد خبر: 152286تاریخ: 1394/10/30 00:00
رویدادها

استقبال پرشور از اکران فیلم «محمدرسول‌الله (ص)» در بغداد
«محمدرسول‌الله(ص)» آخرین اثر سینمایی مجید مجیدی به مدت 2 شب در سالن تئاتر ملی مرکز بغداد، پایتخت عراق به نمایش درآمد. اکران این نمایش در سالن تئاتر ملی مرکز بغداد با همت اداره سینما و تئاتر عراق و با همکاری اداره ارتباطات فرهنگی وابسته به وزارت فرهنگ عراق فراهم شد. اگرچه سالن تئاتر ملی در مرکز بغداد، به عنوان پاتوق هنرمندان شناخته می‌شود اما در زمان نمایش فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» در این سالن، همه اقشار مردم عراق حضور یافتند، مسؤولان و مقامات بلندپایه، هنرمندان، روزنامه‌نگاران، عالمان دین و روحانیون از شیعیان و اهل سنت، زنان چادرپوش، محجبه و غیرمحجبه حتی مسیحیان در لابه‌لای جمعیت بودند و آن لحظه‌ای که «حلیمه سعدیه»، محمد(ص) شیرخواره را به آغوش کشید تا شیر دهد، از هر گوشه سالن، صدای هق‌هق و گریه تماشاگران به گوش می‌رسید.

پیام مدیرکل هنرهای نمایشی به مناسبت سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر
تئاتر،  اقلیم آرمان‌هاست
مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه آغاز سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر پیامی را به این شرح منتشر کرد:
«به نام خدا
تئاتر اقلیم آرمان‌هاست. آرمان‌های نامیرایی که تجلی اصالت و رستگاری انسان بوده‌اند. این بنای کهن، میراث رویینه‌تنی است که از بستر باورها و فطرت جامعه برخاسته است و در هر روزگاری به تعالی فکر و ذکر مخاطب اندیشیده است. آفرینش دوباره آرمان‌هایی که در صحنه روزگار «خواستن و توانستن» را به نمایش می‌گذارند. سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با تأکید بر ترویج دانش تئاتر و تئاتراندیشی، مجمع فاخری از حضور
4 نسل از کارگردانان تئاتر امروز است که مؤمنانه در تعالی این هنر کوشیده‌اند. اعتقاد و اصرار بر تحقق حداکثری فراخوان این دوره از جشنواره علاوه بر تثبیت آرمان اولویت‌بخشی به گروه‌های نمایش و توجه به اجراهای عمومی، استقبال چشمگیر گروه‌های نمایشی برای ورود به بخش مرور تئاتر ایران را در پی داشت که بی‌شک نشان از پذیرش ضرورت فرهنگ اجرای عمومی تئاتر به عنوان مهم‌ترین گزینه اثربخش از سوی هنرمندان دارد. اندیشه پرهیز از تجمیع جشنواره در پایتخت با برگزاری فجر استانی در استان‌های دور و نزدیک اسباب بهره‌مندی علمی و عملی هنرمندان استان‌ها را ایجاد نمود که به غنیمت این فرصت مقصد کاروان تئاتر نه پایتخت، که گوشه گوشه این سرزمین ارجمند قرار گرفت. خرسندم که در این دوره شاهد حضور نویدآفرین جوانان و مشارکت چشمگیر بانوان هنرمندی هستیم که در کارنامه این دوره از جشنواره فجر سهم بسزایی دارند. امیدوارم تئاتر امروز با زمان‌آگاهی و ضرورت‌اندیشی جامعه معاصر خویش کیمیای دردها و درمان زخم‌های مخاطب دانای خویش باشد. به گرمی و با مهر قدردان اصحاب صدیق این دوره از جشنواره هستم و خداوند هنر را در اعتلای پرچم هنر ایران زمین به نیایش می‌نشینم».

«پیرمردی با دستکش»
به جشنواره تئاتر فجر می‌آید
زهره بهروزی‌نیا، نویسنده و کارگردان آثار تئاتر عروسکی، نمایش «پیرمردی با دستکش» را برای جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آماده می‌کند. او درباره این اثر نمایشی گفت: نمایش «پیرمردی با دستکش» نمایشی است که براساس رمان تنهایی پرهیاهو نوشته هرابال نوشته‌ام و دراماتورژی آن را صادق ملکی برعهده دارد. فضا و شخصیت اصلی نمایش عینا براساس شخصیت و فضاسازی رمان تنهایی پرهیاهو نوشته شده است. در این نمایش تمام شخصیت‌ها تبدیل به یک نفر شده و نمایش براساس تک‌گویی درونی پیش می‌رود.  

اعلام جزئیات برنامه‌های کاخ مردمی جشنواره فیلم فجر
به گزارش ارتباطات و اطلاع‌رسانی سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر، برنامه نمایش فیلم‌ها در پردیس سینمایی ملت اعلام شد.  مراسم رونمایی از آثار بخش نگاه نو در کاخ مردمی هر روز ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود همچنین نمایش فیلم‌های حاضر در این بخش از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ خواهد بود. مراسم رونمایی از آثار بخش سودای سیمرغ (۱) هر روز ساعت ۱۹ تا ۲۰ برگزار می‌شود همچنین نمایش فیلم‌های حاضر در این بخش از ساعت ۲۰ تا ۲۲ خواهد بود. مراسم رونمایی از آثار بخش سودای سیمرغ (۲) هر روز ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۲:۳۰ برگزار می‌شود و نمایش فیلم‌های حاضر در این بخش از ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۴ خواهد بود.


Page Generated in 0/0046 sec