printlogo


کد خبر: 152289تاریخ: 1394/10/30 00:00
مورد عجیب پرسپولیس در جذب دروازه‌بان
هم گلر ازبکی هم بیرانوند!

مشاور اقتصادی باشگاه پرسپولیس می‌گوید منصور قنبرزاده در مذاکره با طاهری برای دادن رضایتنامه به بیرانوند طلب یک میلیارد تومان پول کرده است. محمد ترکاشوند درباره کنایه قنبرزاده مبنی بر چت کردن مسؤولان یک باشگاه با یک بازیکن اظهار داشت: از باشگاه پرسپولیس هیچ کس با بیرانوند چت و صحبت نکرده است. اگر هم چیزی بوده ایجنت‌های خود بیرانوند بودند که چت می‌کردند. بر سر انتقال این دروازه‌بان به پرسپولیس آقایان قنبرزاده و طاهری در حال مذاکره هستند. نفتی‌ها طلب یک‌میلیارد تومان پول کردند و قرار است ما به آنها جواب بدهیم.  وی در ادامه افزود: مبلغ بسیار سنگینی برای ما خواهد بود و صددرصد خود بیرانوند هم از ما پول جداگانه‌ای طلب خواهد کرد. باید ببینیم در مدت زمان باقیمانده چه اتفاقی رخ خواهد داد.  مشاور اقتصادی باشگاه پرسپولیس درباره اظهارنظر بیرانوند مبنی بر اینکه حاضر است برای پرسپولیس مجانی بازی کند، تصریح کرد: دروغ می‌گوید. اصلا این‌طور نیست. نمی‌توان بدون گرفتن پول بازی کرد. البته بیرانوند باید از مبلغ قراردادش کم کند چون ما نمی‌توانیم یک‌میلیارد به نفت بدهیم و مبلغی هم جداگانه به او بپردازیم.  وی درباره جذب گلر ازبکستانی و همچنین دروازه‌بان تیم فوتبال امید افزود: لوبانف تست‌های پزشکی را پشت سر می‌گذارد و محسن‌زاده هم کارش با ما تمام شد. اگر بیرانوند هم مراحل انتقالش نهایی شود 3 دروازه‌بان برای نیم‌فصل دوم جذب کردیم. مشاور اقتصادی پرسپولیس درباره اینکه با داشتن 3 دروازه‌بان نیازی به سوشا مکانی است یا خیر، اذعان داشت: سوشا هنوز مجوز بازی ندارد. ما هنوز با بیرانوند به توافق نهایی نرسیده‌ایم. پس نمی‌توان در این باره صحبت کرد.
بیرانوند در تهران
د‌ر‌وازه‌بان تیم فو‌تبا‌ل نفت که در اردوی این تیم در ترکیه به سر می‌برد، روز سه‌شنبه به تهران سفر کرد تا مذاکرات خود را با باشگاه پر‌سپولیس ادامه دهد. نفت در چارچوب دیداری دوستانه به مصاف تیمی از شهر هانوفر رفته بود، علیرضا بیرانوند نیز به عنوان د‌ر‌وازه‌بان نفت در این مسابقه بازی کرد. بیرانوند پس از اینکه در بازی 3 گل دریافت کرد از علیرضا منصوریان خواست به دلیل شرایط روحی نامناسبش تعویض شود که سرمربی نفت نیز گوهری را به میدان فرستاد.
بیرانوند پس از پایان بازی با مسؤولان نفت صحبت کرد تا با حضورش در پرسپولیس موافقت کنند. علیرضا بیرانوند دیروز خودش را به تهران رساند تا بتواند هر‌ چه‌ سریع‌تر خود را به باشگاه پر‌سپولیس برساند و در آخرین ساعات نقل‌وانتقالات مذاکرات نهایی را با این باشگاه انجام بدهد. بر این اساس به نظر می‌رسد در مذاکرات مدیران 2 باشگاه توافقاتی حاصل شده که بیرانوند از ترکیه به تهران می‌آید.
شباهت‌های 2 انتقال
دروازه‌بان دوم تیم‌ملی بعد از یک نیم‌فصل پرحاشیه در تیم نفت که با کنار گذاشته ‏شدن او از ترکیب اصلی همراه شد، در چند هفته اخیر سخت به دنبال پیوستن به پرسپولیس بوده اما در ‏حالی که دیروز سه‌شنبه تنها ساعاتی به پایان پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی باقی مانده بود، هنوز علامت سوال‌های زیادی ‏مقابل این انتقال وجود داشت. حالا نه فقط مخالفت مدیران نفت و درخواست مالی قابل توجه آنها که دقایق ‏هم به ضرر بیرانوند و پرسپولیس است. آنچه شرایط را پیچیده‌تر کرده، حضور بیرانوند در اردوی نفت ‏در ترکیه است. او که سخت به دنبال جدایی از این تیم و پیوستن به پرسپولیس است، در حال سپری کردن ‏لحظاتی بود که چند ماه قبل داوید ‏دخه‌آ، دروازه‌بان منچستریونایتد تجربه کرد.  ‏اگر بیرانوند به خاطر رفتن به پرسپولیس با مربیان و مدیران نفت مشکل پیدا کرده، ‏دخه‌آ هم برای اینکه ‏در تابستان گذشته راهی رئال‌مادرید شود، چند هفته نیمکت‌نشینی را تحمل کرد. او به مربی دروازه‌بان‌های ‏یونایتد گفت می‌خواهد به رئال برود و این اظهارنظر به گوش لوئیس فان خال رسید. همین کافی بود تا ‏دروازه‌بان جوان اسپانیایی که قراردادش با منچستریونایتد در تابستان 2016 به پایان می‌رسید، به سکوها ‏منتقل شود ‏اما از آنجا که رئالی‌ها سخت به دنبال به خدمت گرفتن او بودند، این سکونشینی برای ‏دخه‌آ چندان سخت ‏نبود هرچند شرایط مالی منچستریونایتد برای فروش او، کار را با مشکل مواجه کرده بود.  اصرار رئال و ‏انکار یونایتد آنقدر ماجرای انتقال را به درازا کشاند که در نهایت کار به آخرین روز نقل و انتقالات در ‏اسپانیا کشید. رئالی‌ها کمتر از 12 ساعت برای خرید او فرصت داشتند در حالی که براساس قوانین، ‏بازار نقل و انتقالات در انگلیس یک روز دیگر هم ادامه داشت. ‏ سرانجام در اواسط روز 2 باشگاه بر سر انتقال به توافق رسیدند و پس از آن امور اداری انتقال به جریان ‏افتاد. این در حالی بود که ‏دخه‌آ برای رفتن به مادرید آماده می‌شد و در سمت مقابل، کیلور ناواس، دروازه‌بان ‏کاستاریکایی رئال با چشمانی اشکبار راهی فرودگاه مادرید شده بود تا به منچستر برود. ‏در حالی که روزنامه‌های انگلیسی و اسپانیایی آماده می‌شدند تا صفحه اول شماره روز بعدشان را با ‏تیترهایی درباره انتقال ‏دخه‌آ و ناواس ببندند، مدیران 2 باشگاه بی‌توجه به زمان نقل و انتقالات با ‏کمترین شتاب در حال نهایی کردن انتقال آنها بودند. در نهایت رئالی‌ها زمانی برگه انتقال ‏دخه‌آ به این ‏باشگاه را به فدراسیون فوتبال اسپانیا ارائه کردند که 28 دقیقه از نیمه‌شب یک سپتامبر سپری شده بود. ‏پنجره نقل‌وانتقالات بسته شده بود و پرواز مادرید - منچستر، بدون ناواس و پرواز منچستر- مادرید بدون ‏دخه‌آ پرواز کرده بود. ‏


Page Generated in 0/0058 sec