printlogo


کد خبر: 152314تاریخ: 1394/10/30 00:00
پاک‌دست‌ها

نامه ۳۲ نماینده مجلس به روحانی
 و آیت‌الله آملی‌لاریجانی
وزارت نفت اسناد کرسنت را
به دادگاه نمی‌دهد
۳۲ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور و رئیس قوه‌قضائیه خواستار حساسیت بیشتر قوای مجریه و قضائیه برای پیگیری پرونده کرسنت شدند تا حقی از ملت ایران ضایع نشود. به گزارش فارس، 32 نماینده مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور و آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه‌قضائیه خواستار حساسیت بیشتر قوای مجریه و قضائیه برای پیگیری پرونده کرسنت شدند تا حقی از ملت ایران ضایع نشود.
متن کامل این نامه به شرح زیر است:
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
ریاست محترم قوه‌قضائیه
با سلام  و تحیت
همان‌طور که مستحضرید پرونده کرسنت که در دادگاه‌های بین‌المللی در جریان است باعث تحمیل ضرر و زیان‌های قابل توجه به کشور شده است و بیم آن می‌رود که با قطعی شدن حکم صادره اولیه این ضرر و زیان چند برابر گردد. فروش گاز به قیمت بسیار کمتر از قیمت منطقه‌ای وقت که همان زمان هم بسیاری از کارشناسان صنعت نفت آن را  مغایر صرفه و صلاح کشور می‌دانستند و نقد و اعتراض‌های آنها راه به جایی نبرد و قرارداد منعقد شد، قراردادی که مسیر اصلی تایید آن در کشور طی نشد و بر ابهامات آن افزود. طرف قرارداد به دلیل عدم اجرا در دادگاه‌های بین‌المللی طرح دعوا کرد که جمهوری اسلامی ایران هم اسناد فساد در پرونده را به دادگاه ارائه نمود ولی انتصاب وزیر فعلی نفت باعث شد که دلایل ایران مسموع واقع نشود و از طرفی وزارت نفت از ارائه اسناد فساد به دادگاه استنکاف می‌کند که این نیز بر ابهامات موجود اضافه کرده است. لذا از آن جنابان تقاضامندیم که این موضوع را با حساسیت بیشتری دنبال نمایید تا خدایی ناکرده حقی از ملت ایران ضایع نگردد.


راه برای نظارت
بر ایران باز شده است
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه در ابتدای نشست شورای حکام گفت اجرای برنامه جامع اقدام مشترک روابط میان تهران و این نهاد را وارد فاز جدیدی کرده است. به گزارش فارس، یوکیا آمانو گفت با آغاز اجرای برنامه جامع اقدام مشترک، راه برای راستی‌آزمایی از برنامه هسته‌ای ایران باز شده است. وی که در ابتدای نشست شورای حکام صحبت می‌کرد، گفت: «من در گزارش 16 ژانویه خود به شورای حکام و شورای امنیت تایید کردم که ایران گام‌های مشخص شده در ضمیمه پنجم از برنامه جامع اقدام مشترک را برداشته و بنابراین روز اجرا فرارسیده است.» آمانو افزود: «ایران پیش از این به من اطلاع داده بود که همزمان با روز اجرا، به صورت موقت پروتکل الحاقی را بر موافقتنامه پادمانی خود با آژانس اعمال می‌کند.» وی ادامه داد: «اکنون راه برای آغاز راستی‌آزمایی و نظارت بر تعهدات ایران ذیل برجام، آنطور که شورای امنیت خواسته بود، باز شده است».


اظهار بی‌اطلاعی ابراهیمیان
از لابی رد صلاحیت‌شده‌ها
سخنگوی شورای نگهبان از وساطت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی درباره رسیدگی به صلاحیت تعدادی از نمایندگان فعلی اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: ممکن است با شخص آیت‌الله جنتی صحبت شده باشد.   
به گزارش نسیم آنلاین، نجات‌الله ابراهیمیان در گفت‌وگویی از وساطت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی درباره رسیدگی به صلاحیت تعدادی از نمایندگان فعلی اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: ممکن است با شخص آیت‌الله جنتی صحبت شده باشد. ابراهیمیان همچنین در این باره که آیا قرار است برخی حقوقدانان شورای نگهبان در مجلس شورای اسلامی حضور یافته و به اعتراضات نمایندگان فعلی ردصلاحیت شده رسیدگی کنند؟ گفت: چنین تصمیمی در سطح شورای نگهبان گرفته نشده است.  وی افزود: ممکن است یکی، دو نفر از اعضای شورای نگهبان چنین صحبتی کرده باشند اما می‌دانم که شورا چنین تصمیمی نگرفته است و جلسه شورای نگهبان چهارشنبه تشکیل خواهد شد، شاید در این جلسه درباره این موضوع هم تصمیماتی گرفته شود.


Page Generated in 0/0058 sec