printlogo


کد خبر: 152340تاریخ: 1394/11/1 00:00
سرخط خبر

بانک مرکزی آلمان همه تحریم‌های خود علیه بانک صنعت و معدن و بانک تجاری ایران و اروپا را لغو کرد.
رضا شیوا، رئیس شورای رقابت با بیان اینکه امروز وضع انحصاری بازار خودرو تغییری نسبت به سال گذشته نداشته است، گفت: دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو این هفته بررسی می‌شود.
 خرم دستگیرخان، وزیر بازرگانی پاکستان گفت، به دلیل لغو تحریم‌های ایران، پاکستان علاقه‌مند به امضای یک موافقتنامه تجارت آزاد با این کشور است.
 بلوک‌های 39/2 درصدی سهام بانک تجارت، 84/3 درصدی سهام بانک صادرات و 95/1 درصدی سهام بانک ملت در بورس واگذار می‌شود.
روسیه در چارچوب برنامه‌های افزایش همکاری‌های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران در دوره پسابرجام، یکی از اولین دفاتر تجارتخانه خارجی خود را در تهران راه‌اندازی می‌کند.
 الکساندر نیکولاویچ تکاچف، وزیر کشاورزی فدراسیون روسیه گفت: ما سالانه 5/1 میلیون تن سبزی از ترکیه وارد می‌کردیم که اکنون ایران می‌تواند در این زمینه ورود کرده و با افزایش 2 برابر تولید خود، جایگزین ترکیه شود.
 معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: تا پایان امسال همه‌ خانوارهای روستایی 2 معلوله و بیشتر، صاحب مسکن ایمن می‌شوند.
 حبیب‌الله حقیقی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: یکی از دلایل بالا بودن قاچاق کالا، از سیستم اداری ما در قالب معافیت‌های اقتصادی نشأت می‌گیرد، چراکه در کشور ما 65 مورد معافیت وجود دارد که بیش از 40 مورد آن معافیت اقتصادی است.
 رئیس اتحادیه آهن‌آلات ضمن گلایه از واردات بی‌رویه آهن به کشور، از دپوی 3 میلیون تن آهن در انبارها و تعطیلی 15 کارخانه‌ تولید آهن در 9 ماهه امسال خبر داد.
 محمدرضا پورابراهیمی، عضو ناظر شورای پول و اعتبار با اعلام اینکه تسویه و پرداخت سپرده‌های مردم در مؤسسه ثامن‌الحجج(ع) از روز ۱۰ بهمن ماه توسط بانک پارسیان آغاز خواهد شد، گفت: ابتدا مبالغ و سپرده‌های خرد پرداخت می‌شود.
 مدیرعامل بانک ملی گفت: فعالیت شعب هفده‌گانه خارج از کشور بانک ملی به حالت عادی بازگشت.
 مدیرعامل بانک ملت با اشاره به صدور رای دادگاه انگلیس به نفع این بانک از الزام خزانه‌داری انگلیس به پرداخت غرامت به بانک ملت به دلیل صدمات ناشی از تحریم خبر داد.
 همزمان با اجرای بزرگ‌ترین طرح اکتشاف نفت و گاز ایران از غرب خلیج‌فارس تا تنگه هرمز و دریای عمان، وزارت نفت از کشف گاز شیرین در برخی میادین نزدیک به پارس جنوبی در خلیج‌فارس خبر داد.
 


Page Generated in 0/0057 sec