printlogo


کد خبر: 152353تاریخ: 1394/11/1 00:00
نیمکت

کمبود بودجه برای پرداخت مطالبات فرهنگیان
وزیر آموزش‌وپرورش به اظهارات نمایندگان مجلس و برخی رسانه‌ها درباره تاخیر در پرداخت مطالبات فرهنگیان واکنش نشان داد. به گزارش ایلنا،  علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش‌وپرورش اظهار داشت: در ۳۶ سالی که در وزارت آموزش‌وپرورش حضور دارم، این وزارتخانه همیشه با مشکلاتی مواجه بوده است. وی یادآور شد: ماه گذشته بیش از ۲ هزار میلیارد تومان به فرهنگیان حقوق دادیم، این درحالی است که بودجه امسال ما
۲۴ هزار میلیارد تومان است و به این معناست که میزان پرداخت حقوق ما با میزان کل بودجه ما برابر است.  فانی یادآور شد: در رسانه‌ها و مجلس از وزیر آموزش‌وپرورش انتقاد می‌کنند که چرا فلان مطالبه را پرداخت نکرده است و من در پاسخ می‌گویم مگر چه داده‌اید که از ما انتظار دارید همه مطالبات را پرداخت کنیم؟! وزیر آموزش‌وپرورش با تاکید براینکه مدیریت منابع آموزش‌وپرورش از اهمیت زیادی بر خوردار است، تصریح کرد: در بعضی رسانه‌ها، سایت‌ها و حتی صداوسیما چنین مطرح می‌شود که آموزش‌وپرورش در حال خصوصی‌سازی است در حالی که در این وزارتخانه توسعه مشارکتی دنبال می‌شود و نه خصوصی‌سازی.

مربیان پیش‌دبستانی برای استخدام امیدوار نباشند
«مربیان پیش‌دبستانی نباید به استخدام دولتی امیدوار باشند اما می‌توانند با شرکت در کلاس‌های آزاد دانشگاه فرهنگیان، هویت‌دار شوند». به گزارش  ایسنا، رخساره فضلی مدیرکل آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان این مطلب عنوان کرد: مربیان پیش‌دبستانی می‌توانند با شرکت در کلاس‌های آزاد دانشگاه فرهنگیان درجه‌بندی شده و کارت مربیگری دریافت کنند. در واقع براساس مفاد درج‌شده روی کارت، مربیان درجه 3 کسانی هستند که از حداقل شروط مورد نیاز برای مربیگری برخوردارند، مربیان درجه یک نیز می‌توانند در کمیته تولید محتوای پیش‌دبستانی عضو شده و در صورت تقاضا برای راه‌اندازی پیش‌دبستانی در اولویت باشند. مدیرکل آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش‌وپرورش تاکید کرد: مربیان پیش‌دبستانی نباید به استخدام دولتی امیدوار باشند اما می‌توانند با شرکت در کلاس‌های آزاد دانشگاه فرهنگیان، هویت‌دار شوند. وی انعطاف‌پذیری را از مهم‌ترین موارد مورد توجه برای مربیان پیش‌دبستانی برشمرد و افزود: نوآموز حق دارد برنامه‌های پیش روی خود را انتخاب کند.


Page Generated in 0/0055 sec