printlogo


کد خبر: 152368تاریخ: 1394/11/1 00:00
اخبار

معرفی هیأت داوران «سودای سیمرغ» و «مستند» جشنواره فجر
دبیر سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر هیات داوران بخش سودای سیمرغ این رویداد سینمایی را معرفی کرد. محمد حیدری در احکامی ابوالحسن داوودی، محمد داوودی، مجتبی راعی، سیدجمال ساداتیان، منوچهر شاهسواری، مهدی فخیم‌زاده و نیکی کریمی را به عنوان هیات داوران بخش سودای سیمرغ سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر معرفی کرد. همچنین طی احکام دیگری، اعضای هیات داوران بخش مستند سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند و محمدرضا اصلانى، احمد ضابطى‌جهرمى، مهوش شیخ‌الاسلامى، معین کریم‌الدینى و امیر تاجیک به عنوان اعضای هیات داوران بخش مستند سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر انتخاب شدند. سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر به دبیری محمد حیدری 12 تا 22 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد:
انتقال نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب فعلاً در حد توافق اولیه است
معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفت: در گفت‌وگوهای ارشاد و شهرداری پیرامون شهر آفتاب طبق عبارت شهردار تهران «توافق اولیه» حاصل شد. سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد در نشست خبری پیرامون بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب در ٢٩ مرداد امسال تشکیل شد، درباره مکان نمایشگاه به عنوان مساله پرچالش یاد کرد و افزود: گزینه‌های زیادی نداریم جز ٤ گزینه قابل طرح. گزینه اول خود مصلا است که امتیازاتی دارد؛ در دسترسی خوبی به لحاظ جغرافیایی و حمل و نقل و مترو است اما مشکلاتی دارد که پوشیده نیست. گزینه دوم باغ کتاب است که امسال جدی شد. محاسنی دارد اما دسترسی مترو و ارتباطی آن مثل مصلا نیست. به گفته صالحی، گزینه دیگر مرکز توسعه صادرات یا همان محل دائمی نمایشگاهاست که نمایشگاه نفت در آن زمان (همزمان با نمایشگاه کتاب) برپا می‌شود. معاون فرهنگی وزیر ارشاد ادامه داد: شهر آفتاب آخرین مورد بود. شهر آفتاب ٩٣ درصد از گام اول را طی کرده و از گام اول ٧ درصد باقی است.

همزمان با کنگره‌ ملی ۲۰۰۰ شهید هنرمند
ترانه‌ «خاک هنرخیز» با صدای حامد زمانی رونمایی می‌شود
همزمان با برگزاری کنگره‌ ملی ۲۰۰۰ شهید هنرمند ترانه‌ «خاک هنرخیز» ویژه‌ «شهدای هنرمند» با صدای حامد زمانی رونمایی می‌شود. به گزارش روابط‌ عمومی کنگره‌ ملی ۲۰۰۰ شهید هنرمند، این ترانه به سفارش دبیرخانه‌ کنگره‌ ملی ۲۰۰۰ شهید هنرمند ساخته شده است. شعر این اثر از علی فردوسی، تنظیم از امیر جمال‌فرد و آهنگساز، تنظیم و خواننده‌ آن حامد زمانی است. این ترانه با مضمون شهدای هنرمند است که علاوه بر ریتم حماسی کار بر فضای حسی متمرکز است و در ماکت کار نام شهید مرتضی آوینی به‌عنوان یکی از نامداران شهدای هنرمند هم‌آورده شده است. گفتنی است کنگره‌ سراسری ۲۰۰۰ شهید هنرمند در
5 رشته‌ هنری شامل: سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی، موسیقی و شعر و ادبیات امروز اول بهمن توسط سازمان بسیج مستضعفین، سازمان بسیج هنرمندان با مشارکت و تعامل سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران، حوزه‌ هنری، خانه‌ هنرمندان ایران، مرکز بسیج سازمان صداوسیما و بنیاد فرهنگی روایت به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه «واقعیت و خیال» در گالری پردیس ملت
نمایشگاه عکس «واقعیت و خیال» جمعه 25 دی‌ماه از ساعت ۱۷ الی ۲۱ با حضور هنرمندان و هنردوستان در گالری پردیس ملت افتتاح می‌شود. به گزارش روابط‌عمومی موسسه‌ تصویر شهر، در این نمایشگاه ۴۶ اثر از ۲۵ هنرمند با نگاهی به عکاسی معاصر ایران در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. نمایشگاه «واقعیت و خیال» به‌فعالیت چند سال اخیر تعدادی از هنرمندان معاصر عکاسی ایران می‌پردازد که این آثار در شاخه‌های متفاوت عکاسی از جمله: صحنه‌ آرایی شده، مستند هنری، فتومونتاژ، کلاژ و... ارائه شده است. نمایشگاه «واقعیت و خیال» تا ۳۰ بهمن‌ماه همه‌روزه از ساعت ۱۱ الی ۲۰ در گالری پردیس ملت برپا خواهد بود.
 


Page Generated in 0/0054 sec