printlogo


کد خبر: 152369تاریخ: 1394/11/1 00:00
رویدادها

عیادت وزیر سابق ارشاد و هنرمندان از فرج‌الله سلحشور
جمعی از سینماگران و مسؤولان از فرج‌الله سلحشور در بیمارستان عیادت کردند. از میان این افراد می‌توان به سیدمحمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده، سعید الهی‌، مهدی عظیمی میرآبادی و هاشم میرزاخانی اشاره کرد. سیدمحمد حسینی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از عیادت از سلحشور درباره وضعیت وی اظهار کرد: مشخص بود که آقای سلحشور علاقه دارد صحبت کند اما نمی‌توانست و تنها واکنش نشان می‌داد چراکه وضعیتش به دلیل دستگاه‌های تنفسی به گونه‌ای نبود که امکان صحبت داشته باشد. وی افزود: همه ما نگران هستیم، امیدواریم که عنایت خداوند شامل حال وی شود و زودتر بهبود پیدا کند. گفتنی است در حال حاضر فرج‌الله سلحشور هوشیار است اما به دلیل مشکل تنفسی که دارد باید به کمک دستگاه نفس بکشد.

افتتاح ۴ نمایشگاه تجسمی در خانه هنرمندان ایران
با آغاز بهمن‌ ماه، ۴ نمایشگاه در حوزه‌های مختلف هنرهای تجسمی در نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران افتتاح خواهد شد. در این روز، نگارخانه‌های «پاییز» و «میرمیران» میزبان نمایشگاه «عکس و پوستر سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر» می‌شوند. دبیری بخش پوستر این نمایشگاه بر عهده سیامک زمردی مطلق بوده است. این نمایشگاه تا 8 بهمن ادامه خواهد داشت. همچنین نمایشگاه عکس‌های شاهین آزما با عنوان «مرثیه هرمز» در نگارخانه «زمستان» افتتاح خواهد شد. این نمایشگاه تا 6 بهمن ادامه خواهد داشت. نگارخانه «تابستان» عصر پنجشنبه میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی‌ با عنوان «مسحور در زمان» از دانشگاه الزهرا خواهد بود. این نمایشگاه تا 7 بهمن ادامه خواهد داشت. جمعه 2 بهمن، نمایشگاه «مروری بر نقاشی‌های پرتره» پوریا نهایی در نگارخانه استاد «نامی» افتتاح خواهد شد. این نمایشگاه تا 8 بهمن ادامه خواهد داشت.

تحریم جوایز اسکار
به خاطر تبعیض‌نژادی
«اسپایک لی»، کارگران سرشناس و سیاهپوست آمریکایی اعلام کرد در مراسم نهایی جوایز سینمایی اسکار در ماه آینده حاضر نمی‌شود.  به گزارش ایسنا، کارگردان فیلم «کار درست را انجام بده» که در ماه نوامبر سال گذشته به پاس خدماتش در عرصه فیلمسازی، جایزه افتخاری آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار را دریافت کرد، به سبب آنچه آن را عدم تنوع نژادی در میان نامزدهای این رویدادهای سینمایی خواند، در مراسم اصلی اعطای جوایز اسکار در 28 فوریه حضور نمی‌یابد. وی در بخشی از پیامی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، نوشت: «چگونه ممکن است برای دومین سال پیاپی تمام 20 نامزد شاخه بازیگری نقش مکمل مرد و زن جوایز اسکار سفیدپوست باشند؟ اجازه دهید وارد سایر شاخه‌ها نشویم. 40 بازیگر در طول 2 سال و بدون حتی یک بازیگر سیاهپوست. نمی‌توانیم کاری کنیم؟»  مراسم اعطای جوایز هشتادوهشتمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز 28 فوریه/ یکشنبه 9 اسفند در سالن «دالبی تئاتر» لس‌آنجلس با اجرای «کریس راک» برگزار می‌شود.

پدرو کاستا در موزه هنرهای معاصر
فیلم «خانه‌ای از گدازه» از بخش یک فیلمساز یک نگاه؛ مروری بر سینمای پدرو کاستا، روز پنجشنبه اول بهمن‌ماه ساعت 16 به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی در سالن سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید. بنا به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، «خانه‌ای از گدازه» روایتگر زندگی و سفر ماریانا، پرستار پرتغالی است که از زندگی به زعم خود خفقان‌آور شهر لیسبون خسته شده و تصمیم می‌گیرد کارگر ساختمانی مهاجر را که در کما به سر می‌برد تا رسیدن به منزلش در جزایر کیپ‌ورد همراهی کند. کاستا اظهار می‌کند، فیلم به نوعی واکنش به شرایط تاریخی آن دوره‌ پرتغال است، یعنی حل شدن هرچه بیشتر پرتغال در اتحادیه‌ اروپا و استیلای ایدئولوژی لیبرال که منجر به خصوصی‌سازی فزاینده‌ کشور (از جمله خصوصی شدن تلویزیون ملی پرتغال) شد.


Page Generated in 0/0059 sec