printlogo


کد خبر: 152377تاریخ: 1394/11/1 00:00
90 کشته و زخمی در حمله انتحاری به دانشگاهی در خیبرپختونخواه
دومین حمله خونبار طالبان پاکستان در یک سال

گروه بین‌الملل: روز چهارشنبه در حمله طالبان به دانشگاهی در شمال غرب پاکستان دست‌کم 30 تن کشته و 60 تن دیگر زخمی شدند.  طبق این گزارش، مردان مسلح به دانشگاه باچاخان در چارسده واقع در استان خیبرپختونخواه در شمال غرب پاکستان نزدیک پیشاور حمله کرده و اقدام به تیراندازی به سوی دانشجویان و استادان در کلاس‌های درس و محوطه بیرون دانشگاه کردند.  به گفته یک وزیر استانی، در این حمله 30 تن کشته شده و بیش از 60 تن نیز زخمی شدند. ارتش پاکستان گفته مهاجمان به ۲ بلوک دانشگاهی حمله کردند و ۴ تن از آنها نیز کشته شدند. تحریک طالبان پاکستان با انتشار بیانیه‌ای در یک رسانه محلی مسؤولیت این حمله را برعهده گرفت. در این بیانیه آمده است که ۴ عامل انتحاری در این حمله مشارکت داشته‌اند. در هنگام این حمله بیش از 3 هزار دانشجو و 600 میهمان برای شرکت در یک مراسم ویژه در دانشگاه حضور داشتند. پلیس می‌گوید بیشتر دانشجویان و میهمانان این مراسم نجات یافته‌اند و عملیات گروگانگیری نیز پایان یافته است. چند روز پیش در اطلاعیه‌ای از سوی معاون فرماندار شهر «پیشاور» مرکز ایالت خیبرپختونخواه اعلام شد که طبق آن تمام مدارس ایالت خیبر پختونخواه در روز شنبه تعطیل شد.
مسؤولان آموزش‌وپرورش ایالت خیبر پختونخواه جلسه‌ای با حضور معاون فرماندار پیشاور برگزار کردند و به دلیل نگرانی‌های امنیتی احتمالی تصمیم گرفته شد تمام مدارس این ایالت در روز شنبه تعطیل شوند.
بنابر گزارش رسانه‌ها، به دلیل دریافت نامه‌های تهدیدآمیز از سوی تروریست‌ها تصمیم گرفته شد مدارس در روز شنبه تعطیل شود. در سال ٢٠١٤، افراد مسلح طالبان پاکستان به یک مدرسه در شهر پیشاور حمله کردند و بیش از 130 دانش‌آموز را به قتل رساندند. این واقعه باعث شد دولت پاکستان مجازات اعدام را که برای چند سال به حالت تعلیق درآورده بود بار دیگر به اجرا بگذارد.
 


Page Generated in 0/0047 sec