printlogo


کد خبر: 152378تاریخ: 1394/11/1 00:00
رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل پس از انفجار مهیب تل‌آویو:
در مقابل عملیات مقاومت ناکام مانده‌ایم

گروه بین‌الملل: تل‌آویو، قلب رژیم صهیونیستی هنوز از شوک ترور افسر اطلاعاتی‌اش در ابتدای ماه ژانویه بیرون نیامده بود که پس از کمتر از 3 هفته با یک انفجار مهیب به خود لرزید. روز سه‌شنبه بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه «رمان غان» ‌ در مرکز تل‌آویو دست‌کم 3 نفر زخمی شدند. این در حالی است که برخی منابع صهیونیستی از وخامت حال این مجروحان خبر داده‌ و برخی دیگر حتی از به هلاکت رسیدن آنها می‌گویند. کانال ۱۰ تلویزیون عبری خبر داد این انفجار بر اثر یک بمب دست‌ساز بوده که در یک خودرو کار گذاشته شده بود. انفجار این هفته در پایتخت رژیم صهیونیستی از آغاز موج جدیدی از حملات علیه اشغالگران قدس حکایت دارد که نه‌تنها بسیار بهتر از گذشته سازماندهی شده‌اند بلکه در عین حال کاملا هدفمند و
خطرناک هستند.
در اولین روزهای سال میلادی جدید بود که جوانی فلسطینی به نام نشاط ملهم با حمله به یک کافه در شمال تل‌آویو، 2 نفر از جمله یک افسر اطلاعاتی اسرائیل را کشت و سپس به مدت 10 روز ناپدید شد که به روح تل‌آویو مشهور شد و چندین روز صهیونیست‌های پایتخت‌نشین را در وحشت فرو برد.
حال پس از انفجار سه‌شنبه، رئیس ستاد مشترک ارتش عبری اذعان می‌کند سازمان‌های امنیتی صهیونیستی مثل شاباک در مقابله با عملیات‌های مقاومت فلسطینیان ناکام مانده‌اند. «گادی آیزنکوت» می‌گوید این ناکامی‌ها به خاطر ناگهانی بودن و منشأ نامعلوم آنهاست: «این عملیات‌ها به طور ناگهانی اتفاق می‌افتد و هیچ هشداری درباره آن داده نمی‌شود».
به گفته او در ۳ ماه گذشته بیش از ۱۰۰ مورد حمله با سلاح سرد علیه شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست انجام شده است بدون اینکه سازمان‌های امنیتی بتوانند حتی یک مورد از این عملیات‌ها را پیش‌بینی کنند.


Page Generated in 0/0056 sec