printlogo


کد خبر: 152382تاریخ: 1394/11/1 00:00
چهارگوشه

مشارکت اسرائیل در تجاوز به یمن
سخنگوی نیروهای مسلح یمن از وجود مدارکی دال بر همدستی اسرائیل با عربستان در تجاوز به کشورش خبر داد.  سرتیپ شرف لقمان، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: مدارکی در دست داریم که نشان می‌دهد نیروهای هوایی آمریکا، انگلیس، فرانسه و اسرائیل در کنار نیروهای عربستان و متحدانش می‌جنگند و در تجاوز به یمن مشارکت دارند.  وی افزود: متجاوزان به سرکردگی عربستان از زمان آغاز تجاوز خود به یمن متحمل تلفات بسیاری شده‌اند ولی اکثر این تلفات اتباع کشورهای تشکیل‌دهنده ائتلاف نیستند، زیرا اغلب نیروهای زمینی ائتلاف را مزدوران خارجی تشکیل می‌دهند.

مرگ جلاد داعش
گروه تروریستی داعش کشته شدن جلاد انگلیسی خود در سوریه را تایید کرد. این تروریست در سال‌های اخیر پس از انتشار فیلم‌هایی از او در ماجرای سربریدن گروگان‌های غربی، با نام «جان جهادی» معروف شد. نام واقعی این تبعه انگلیسی محمود اموازی است که در سال 1988 در کویت به دنیا آمد و دوران کودکی تا جوانی خود را در انگلیس سپری کرد.   خروج اموازی از انگلیس و پیوستن او به داعش درحالی بود که وی از سال 2009 به خاطر ارتباط با گروه‌های تروریستی در سومالی تحت نظر سرویس‌های امنیتی انگلیس بود.
 
افزایش تبعیض نژادی علیه مسلمانان در آمریکا
یکی از کارکنان سابق دادگاه عالی نیویورک از افزایش تبعیض نژادی علیه مسلمانان در آمریکا خبر داد.  به گزارش اسپوتنیک، تاهانیه ابوشی که اکنون به وکالت مشغول است به نقل از 4 موکل آمریکایی خود که از قومیت‌های مختلفی هستند، گفت: «این افراد با رفتار تبعیض‌آمیز مسؤولان خطوط هواپیمایی آمریکا مواجه شده‌اند». براساس اظهارات مقامات قضایی آمریکا، مسؤولان خطوط هواپیمایی آمریکا در دسامبر سال گذشته میلادی، ۴ مسافر پرواز نیویورک به تورنتو را به دلیل ظواهرشان از هواپیما اخراج کردند.

حبس 120 ساله نوجوان بحرینی
دادگاه جنایی بحرین روز سه‌شنبه 23 شهروند این کشور را به اتهام شرکت در تظاهرات، آتش‌سوزی عمدی و در اختیار داشتن بمب‌های دستی به 10 سال حبس محکوم کرد. یکی از این افراد، احمد العرب نوجوان 17 ساله بحرینی است که پیش از این با اتهام‌های سیاسی در مجموع به 120 سال حبس محکوم شده بود. احمد العرب 13 آوریل 2015 توسط مزدوران آل‌خلیفه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.  بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال 2011میلادی تاکنون شاهد موجی از اعتراضات از سوی مردم آن کشور است که خواستار اصلاحات سیاسی هستند.

خنثی‌سازی طرح تروریستی
در کربلای معلا
نیروهای داوطلب مردمی گردان علی‌اکبر وابسته به آستان مقدس حسینی در خلال عملیاتی پیش‌دستانه موفق شدند تعدادی از تروریست‌های وابسته به گروه تروریستی داعش را که قصد داشتند شهر کربلا را هدف اقدامات تروریستی شوم خود قرار دهند، دستگیر کردند.  براساس این گزارش، همراه این تروریست‌ها مقادیر زیادی مواد منفجره که آنها قصد داشتند به وسیله آن در شهر کربلا اقدامات تروریستی انجام دهند، کشف و ضبط شد. نیروهای داوطلب مردمی در کربلا امنیت مرزهای این شهر مقدس را برعهده دارند.

احتمال فروپاشی شنگن
تا 2 ماه دیگر
رئیس شورای اروپا به کشور‌های حوزه یورو هشدار داد که در صورت عدم تغییر تدابیر امنیتی در مرز‌ها، احتمال فروپاشی شنگن (موافقتنامه برداشته شدن مرز بین چندین کشور اروپایی) وجود دارد. دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا درباره احتمال فروپاشی شنگن هشدار داد.   تاسک گفت کشور‌های عضو اتحادیه اروپایی کمتر از 2 ماه برای کنترل بحران مهاجران وقت دارند و در صورت عدم موفقیت در حل این بحران احتمال فروپاشی توافقنامه شنگن وجود دارد. وی افزود در صورت ادامه بحران پناهجویان در اروپا، اتحادیه اروپایی به‌عنوان یک پروژه سیاسی شکست خواهد خورد.


Page Generated in 0/0051 sec