printlogo


کد خبر: 152412تاریخ: 1394/11/3 00:00
اخبار

میتینگ‌های ضد شورای نگهبان فایده‌ای ندارد
خطیب موقت جمعه تهران از برگزاری برخی نشست‌ها که محور آن تخریب شورای نگهبان است انتقاد کرد و گفت این نشست‌ها منجر به عقب‌نشینی شورای نگهبان نمی‌شود. به گزارش «وطن امروز»، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه بیش از 30 سال است در برهه انتخابات به شورای نگهبان اهانت صورت می‌گیرد، تصریح کرد: از زمان امام(ره) هم این اهانت‌ها در ایام انتخابات به شورای نگهبان بوده و هم حضرت امام و هم رهبر معظم انقلاب پاسخ آنها را داده‌اند و با شناختی هم که بنده از فقهای شورای نگهبان دارم اینها دین‌شان را به این حزب و آن حزب یا یک جریان نمی‌فروشند و دین‌مدارانه عمل می‌کنند.وی با تاکید بر اینکه باید فضای انتخاباتی آرامش داشته باشد، افزود: تریبون‌داران مراقب حرف‌هایشان بویژه آنهایی که مسؤولیت دارند، باشند. مسؤولان فکر نکنند حرف‌شان حرف یک شهروند معمولی است. اگر شما اهانت کنید زیردستان شما هم برای اهانت جرات پیدا می‌کنند.خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: باید مراقب باشند، برخی دم از قانون می‌زنند اما بعد می‌بینیم بعضی از اجتماعات به میتینگی ضد شورای نگهبان تبدیل می‌شود؛ والله به مصلحت کشور نیست.خاتمی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان با غوغاسالاری عقب‌نشینی نکرده و نخواهد کرد، افزود: حرف ما این است که این کارها اولا شورای نگهبان را به عقب‌نشینی وانمی‌دارد و ثانیا فضا که غبارآلود شد زمینه‌ساز فتنه می‌شود. وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم فضای انتخابات سالم باشد، باید مسؤولان و همه مراقب حرف‌هایمان باشیم، تصریح کرد: ما نمی‌گوییم در انتخابات آرامش قبرستانی حاکم باشد. اعتراض و انتقاد کنید، اما اعتراضی که منطقی و نه همراه با نیش باشد زیرا نیش، نیش می‌آورد و حرف زیبا حرف زیبا با خودش به همراه دارد.

هزاران مدافع حرم
آماده جانفشانی هستند
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: هم‌اکنون هزاران هزار مدافع حرم برای حفظ و صیانت از حریم اسلام در برابر دشمنان سوگند خورده قرآن و اهل بیت در حال مقاومت و جانفشانی هستند. به گزارش سپاه‌نیوز، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی عصر روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت اولین سالگرد سردار سرتیپ شهید محمدعلی الله‌دادی و ۲۲ تن از شهدای این روستا که در روستای پاریز در شهرستان سیرجان برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مدافع حریم انقلاب و مقاومت اسلامی، گفت: حرم عقیله بنی‌هاشم که تاکنون فدائیان بسیاری در حفظ و صیانت از خود دیده است؛ ‌ همچون قمری در میان حریم اسلام ناب محمدی(ص) می‌درخشد، این همان حریمی است که سرور جوانان بهشت و اشرف مخلوقات حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در راه آن از تمام هستی و جان و مال خود و فرزندان و خانواده‌اش گذشته است. فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: هم‌اکنون هزاران هزار مدافع حرم حضرت زینب(س) برای حفظ و صیانت از حریم اسلام در برابر دشمنان سوگند خورده قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام در حال مقاومت و جانفشانی هستند و این برای امت اسلامی بسیار ارزشمند است. وی در پایان این مراسم ابراز داشت: امیدوارم خداوند به برکت خون‌های پاک همه شهیدان بویژه شهدای این روستا به ما سربازان انقلاب اسلامی توفیق دهد که پاسداران وفاداری در مراقبت از حریم اسلام و مرزهای جمهوری اسلامی باشیم.

قوه‌قضائیه به اظهارات شبهه‌انگیز مجریان انتخابات ورود کند
نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از اظهارات برخی استانداران درباره بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان گفت: قوه‌قضائیه باید به تشنج آفرینی‌های مجریان انتخابات رسیدگی کند. علی‌اصغر زارعی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: با توجه به اینکه هیات نظارت نتایج بررسی صلاحیت‌ها را اعلام کرده لازم است همه ما به قانون ملتزم باشیم و به آن عمل کنیم؛ در این میان اظهارات برخی مسؤولان اجرایی از جمله استاندار خوزستان، اظهارات کاملا نسنجیده است. نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: اگر اظهارات ایشان صحت داشته باشد که گفته‌اند این ردصلاحیت‌ها به مثابه تقلب در انتخابات  است این اظهارات جرم انتخاباتی مجریان انتخابات است که باید وزارت کشور رسیدگی کند.
 


Page Generated in 0/0055 sec