printlogo


کد خبر: 152435تاریخ: 1394/11/3 00:00
محیط‌زیست

هوای تهران همچنان ناسالم است
پایتخت روی موج آلودگی
براساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، کیفیت هوای پایتخت طی روز جمعه برای یازدهمین روز متوالی در شرایط ناسالم قرار گرفته است. محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت محیط‌زیست استان تهران عدد شاخص کیفیت هوای تهران در روز جمعه را ۱۰۲ عنوان کرد و اظهار داشت:  این عدد نشان‌دهنده شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.  رستگاری به تسنیم بیان داشت: شاخص 102 میزان غلظت آلاینده‌های کمتر از 5/2 میکرون است که تا صبح روز جمعه محاسبه شده است. وی خاطرنشان کرد: شاخص کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، بیماران قلبی و ریوی، کودکان و افراد میانسال قرار گرفته است.

سیاست زدگی ابتکار
در هوای آلوده
عضو فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی به انجام مصاحبه سیاسی رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با نشریه انگلیسی گاردین و کم‌توجهی به مشکلات زیست‌محیطی واکنش نشان داد. موسی‌الرضا ثروتی، عضو فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی از عملکرد رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در مصاحبه با گاردین انتقاد کرد و افزود: سازمان محیط‌زیست باید به مسائل تخصصی خود ورود کند و صحبت درباره موضوعاتی همچون سیاست یا انتخابات وظیفه احزاب،جناح‌ها و شخصیت‌های سیاسی است. وی به تسنیم عنوان کرد: بهتر است ابتکار قبل از دنبال کردن کارهای سیاسی موضوعات محیط‌زیستی را پیگیری کند، چرا که تداخل این 2 موضوع با هم آسیب‌رسان خواهد شد. این عضو فراکسیون محیط‌زیست مجلس با بیان اینکه مدیران باید در حیطه وظایف خود عمل کنند، خاطرنشان کرد: وقتی مدیران مسؤولیتی را عهده‌دار می‌شوند از ورود به کارهای سیاسی یا حزبی پرهیز کنند در غیر این صورت اصل کارشان دچار آسیب می‌شود.

پیش‌بینی باران برای استان‌های غربی و شمالی
همزمان با ورود سامانه بارشی به کشور، استان‌های غربی و شمالی در روزهای آینده بارانی خواهد بود. به گزارش«وطن امروز»، براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هوا‌شناسی از بعدازظهر جمعه سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و موجب بارش باران و وزش باد گاهی رعدوبرق در استان‌های غربی خواهد شد.این سامانه روز شنبه در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل غربی و مرکزی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های مرکزی زاگرس سبب بارش باران و برف، وزش باد، در مناطق مستعد بارش تگرگ و در مناطق جنوبی رگبار و رعدوبرق می‌شود. در این مدت شدت بارش در استان‌های زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، ارتفاعات زاگرس مرکزی، جنوب آذربایجان غربی و از بعدازظهر در استان گیلان و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و قزوین پیش‌بینی شده است. همچنین روز یکشنبه علاوه بر نواحی یادشده، دامنه‌های شرقی البرز، بخش‌هایی از جنوب و مرکز کشور و با شدت کمتر برخی نقاط شمال شرق تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرد. شدت بارش در روز یکشنبه در سواحل غربی و مرکزی خزر، ارتفاعات زاگرس شمالی و مرکزی، شمال خوزستان، شمال آذربایجان شرقی و نوار غربی استان‌های آذربایجان غربی و کردستان است.
 


Page Generated in 0/0054 sec