printlogo


کد خبر: 152437تاریخ: 1394/11/3 00:00
نبض جامعه

معاون وزیر آموزش‌وپرورش وعده داد
جمع‌آوری بخاری‌های نفتی مدارس تا سال96
« امسال برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا 40 هزار کلاس درس را استانداردسازی کنیم و برنامه این است در پایان سال 96 همه کلاس‌های درس که قابلیت استانداردسازی دارند، با بخاری‌های نفتی و گازی خداحافظی کنند.» مرتضی رئیسی، معاون عمرانی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان این مطلب و در پاسخ به این پرسش که «میزان وسایل گرمایشی استاندارد در مدارس چقدر است؟» اظهار داشت: 530 هزار کلاس درس در کشور داریم که حدود 200 هزار مورد آن سال 92 با بخاری‌های نفتی و گازی تأمین حرارت می‌شد.وی به فارس عنوان کرد: از سال 92 کار استانداردسازی این کلاس‌های درس شروع شده است تا بخاری‌های نفتی و گازی از کلاس درس خارج و به جای آن سیستم حرارت مرکزی استفاده شود. رئیسی با بیان اینکه طی سال‌های 92 و 93، 67 هزار کلاس درس استانداردسازی شده است، گفت: امسال نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا
40 هزار کلاس درس را استانداردسازی کنیم و برنامه آموزش‌وپرورش این است که در صورت تأمین منابع و کمک دولت و مجلس، در پایان سال 96 همه کلاس‌های درس که قابلیت استانداردسازی دارند، با بخاری‌های نفتی و گازی خداحافظی کنند.

ارائه بسته‌های بهداشت حرفه‌ای ویژه زندانیان
رئیس اداره خدمات بهداشت حرفه‌ای و مشاغل خاص مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اهمیت بهداشت حرفه‌ای از ارائه بسته‌های خدماتی ویژه زندانیان خبر داد. به گزارش«وطن امروز» رضا عزتیان، رئیس اداره خدمات بهداشت حرفه‌ای و مشاغل خاص مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در نشست تخصصی بهداشت و درمان اداره کل زندان‌های همدان اظهار داشت: اگر بخواهیم امید به زندگی را مانند کشورهای اروپایی به ۹۰سال برسانیم باید به بهداشت و سلامت شغلی توجهی ویژه داشته باشیم.  عزتیان خاطرنشان کرد: زندانیان یکی از محروم‌ترین افراد از جنبه دریافت خدمات بهداشت شغلی‌اند، چرا که اگر بخشی از این خدمات بهداشت حرفه‌ای را دریافت می‌کردند شاید به زندان نمی‌افتادند. وی با تاکید بر بهداشت حرفه‌ای در زندان‌ها یادآور شد: در زندان‌ها باید به خدمات بهداشت حرفه‌ای اهمیت دهیم و یکی از روش‌های مددرسانی به مددجویان این است که ما خدمات بهداشت حرفه‌ای را به آنها ارائه دهیم. عزتیان با بیان اینکه وزارت بهداشت می‌تواند خدماتی را برای ارتقای بهداشت حرفه‌ای زندانیان  ارائه دهد، ادامه داد: از جمله این خدمات ارائه بسته‌های خدماتی و ارائه آموزش‌های لازم و برگزاری دوره‌های آموزشی است.

تأثیرآلودگی هوا برسلامت پوست
تردد در هوای آلوده، برای افرادی که پوست خشک دارند مشکلات بیشتری ایجاد و زمینه حساسیت پوستی را فراهم می‌کند. به گزارش«وطن امروز»، علی ابراهیمی، متخصص پوست و مو درباره مراقبت‌های پوستی در فصل زمستان، گفت: مشکل عمده‌ای که در فصل زمستان وجود دارد، خشکی پوست است که برای افراد دارای مشکلات هورمونی مانند کم‌کاری تیروئید به دلیل سرما تشدید می‌شود.ابراهیمی با اشاره به اینکه میزان قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا بر کیفیت پوست تاثیرگذار است، بیان داشت: ممکن است در زمستان آلودگی هوا شدید باشد پس توصیه می‌شود افراد در زمان آلودگی تردد خود را محدودتر و کارهای ضروری را به مواقع دیگر موکول کنند.این متخصص پوست و مو با اشاره به عوارض هوای آلوده بر پوست، خاطرنشان کرد: تردد در هوای آلوده، برای افرادی که پوست خشک دارند مشکلات بیشتری ایجاد و زمینه حساسیت پوستی را فراهم می‌کند. وی افزود: تماس نقاط حساسی مانند پلک چشم، مخاط بینی و چشم با آلودگی هوا، گرد و غبار یا ریزگرد در افرادی که دچار مشکلات پوستی هستند می‌تواند سوزش، خارش یا اگزما ایجاد کند و این مشکل برای افرادی که پوست خشک دارند حادتر بوده و مشکلات بیشتری را ایجاد کرده و زمینه حساسیت پوستی را فراهم ‌می‌کند.


Page Generated in 0/0055 sec