printlogo


کد خبر: 152442تاریخ: 1394/11/3 00:00
اخبار

زنگ آغاز سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صدا درآمد
افتتاحیه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه سنگلج برگزار و برگزیدگان
4 بخش نیز معرفی شدند. آیین آغازین  سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر همزمان با بزرگداشت پنجاهمین سال تاسیس تماشاخانه سنگلج تهران عصر پنجشنبه اول بهمن ماه ۹۴ در این تماشاخانه با اجرای منصور ضابطیان برگزار شد.  در ابتدای مراسم منصور ضابطیان همراه با رویا افشار که لباس محلی به تن داشت وارد صحنه شد و افشار شمعی را به یاد تولد ۵۰ سالگی سنگلج روشن و پوستر این جشن را امضا کرد. در ادامه نیز کاشی تماشاخانه سنگلج به رسم یادبود به این بازیگر تئاتر ایران اهدا شد.  در ادامه مراسم 2 گزارش تصویری روی پرده رفت که نخستین آن شامل صحبت‌های کوتاه محمدعلی کشاورز و عزت‌الله انتظامی درباره تاریخچه تماشاخانه سنگلج بود و در گزارش تصویری دوم عماد ملکی شهردار منطقه ۱۲ تهران، علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد و مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی درباره تاریخ سنگلج و همزمانی 50 سالگی سنگلج با افتتاح سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر فجر صحبت کردند. سی‌وچهارمین دوره جشنواره تئاتر فجر تا 12 بهمن ماه در تهران برگزار خواهد شد.

سخنرانی پرستویی و فرخ‌نژاد در مراسم تشییع شهید طاهری
در مراسم تشییع و خاکسپاری شهید طاهری در آبادان، هنرمندان مختلفی شرکت کردند تا به نوعی از زحمات فرهنگی و جهادی این شهید، در طول دوران زندگی با برکتش تقدیر و قدردانی به عمل آوردند. از جمله این هنرمندان پرویز پرستویی و حمید فرخ‌نژاد بودند که ضمن شرکت در این مراسم، به بیان خاطراتی از همکاری‌های فرهنگی خود با این شهید پرداختند. در زمان خاکسپاری در گلزار شهدای آبادان و در میان انبوه چند هزار نفری تشییع‌کنندگان، پرویز پرستویی در پشت تریبون قرار گرفته و با لحنی متأثر، متنی را قرائت کرد که در بخشی از آن آمده است: «حاج سعید عزیزم، برادرم، آتش حسرتی که از داغ جدایی تو بر دل دوستانت باقی ماند به زبان قابل وصف نیست. سرخی خونت فریادی است بر تاریکی‌ها و جهل این روزگار که آواز پاکی تو برای همیشه آسمان را آینه‌دار خون تو کرد. به پاکی خونت قسم به یاد نفس‌های پیام‌آورت می‌مانیم و دلتنگ شمیم معطر وجودت که بوی کربلا، زهرا، جبهه و خدا را می‌داد ؛خواهیم ماند. تا روزی که دستمان را بگیری که وجود پر از تاریکی ما محتاج شفاعت نورانی تو خواهد بود.» در شب همین مراسم نیز پرویز پرستویی و حمید فرخ‌نژاد در صدا‌وسیمای آبادان و در کنار همسر و فرزند آن شهید حضور یافتند که در این برنامه پرستویی گفت: «من امروز تا ساعت 5 صبح در سر فیلمبرداری در تهران بودم و با هزار مصیبت دل‌نگران آنکه به مراسم حاج سعید عزیز نرسم. به هرحال این شهید و یارانش بی‌ادعا و واقعا خالصانه در همه جا برای این مملکت کارهای بزرگی کرده‌اند که هیچکس از آن خبر ندارد. برهمه ماست که بی‌هیچ اغراقی، دلمشغولی و دردمندی آنان را ستایش کنیم و ادامه دهیم. از دیدگاه یک همشهری و ایرانی می‌توان هزاران نکته از او یاد گرفت. من حقیقتا خود را مدیون او و راهش می‌دانم و صبری عظیم برای  خود و خانواده‌اش آرزومندم».

ابراز امیدواری پزشکان از بهبودی فرج‌الله سلحشور
فرزند فرج‌الله سلحشور اعلام کرد که پزشکان از روند درمان این کارگردان سینما ابراز رضایت کرده‌اند ولی وی هنوز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است. به گزارش مهر، بصیر سلحشور، فرزند فرج‌الله سلحشور درباره وضعیت فعلی پدرش گفت: پدرم همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بقیه‌الله بستری است و از دستگاه‌های تنفسی استفاده می‌کند. وی ادامه داد: حال پدرم تغییر چندانی نداشته است اما خدا را شکر کمی بهتر است و اگر خدا بخواهد رو به بهبود خواهد بود. بصیر سلحشور با اشاره به گفته پزشکان درباره پدرش یادآور شد: پدرم به دلیل دستگاه تنفسی که در دهانش است هنوز نمی‌تواند صحبت کند و ما هم کمتر اجازه داریم به دیدارش برویم ولی پزشکان نسبت به روند درمانی وی امیدوارند و می‌گویند حالش رو به بهبود است. با این حال هنوز مشخص نیست که تا چه زمانی باید در بخش مراقبت‌های ویژه باقی بماند.


Page Generated in 0/0051 sec