printlogo


کد خبر: 152443تاریخ: 1394/11/3 00:00
رویدادها

«رادیو انقلاب» همراه با بهمن خجسته آمد
رادیو انقلاب از امروز اولین روز بهمن‌ماه فعالیت‌های خود را با هدف پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی و پوشش رویدادهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری آغاز کرد. همزمان با فرا رسیدن بهمن‌ماه و در آستانه سالروز انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و دهه مبارک فجر، رادیو انقلاب به صورت 24 ساعته روی موج اف‌ام، ردیف 5/95 مگاهرتز فعالیتش را شروع کرد. این شبکه رادیویی که با بهره‌گیری از برنامه‌سازان حرفه‌ای رادیو در دسترس همه قرار می‌گیرد، فرصت مغتنمی ایجاد می‌کند تا مردم بار دیگر با داشته‌های خود و آرمان‌های حرکت بزرگ و مردمی کشورمان در سال 57 بیعت و تجدید میثاق کنند. روایت جامعی از انقلاب اسلامی در چارچوب گفتمان متمرکز و بازنمایی مفاهیم انقلاب با حضور همه اقوام در فضای رسانه‌ای یکپارچه از مهم‌ترین اهداف تأسیس این شبکه است. همچنین با توجه به نزدیک بودن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، رادیو انقلاب علاوه بر پرداختن به مقوله انقلاب درباره حضور مجدد و پرشور مردم کشور که بار دیگر حماسه بزرگی را در تاریخ کشور رقم می‌زنند نیز برنامه‌سازی می‌کند و در کنار مردم خواهد بود.

انتقاد سردار نقدی
 از شوالیه‌های کاخ‌نشین
سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم اختتامیه کنگره شهدای 2000 شهید هنرمند متنی قرائت کرد که در بخشی از آن آمده است:
«بزرگداشت ۲ هزار شهید هنرمند فرصتی است برای بهره بردن از جهاد و رشادت شهدا و اینکه بتوانیم بهتر و بیشتر به شناخت‌شان دست یابیم. کسانی که هنر را به اوج کلام رساندند هر یک با قلم خود یکی از شاخه‌های هنر را به رشته تحریر درآوردند. امیدوارم این مراسم را مجلس ترحیم نبینیم که بخواهیم عکس شهدا را بکشیم ولی برعکس‌شان عمل کنیم. ما باید با نیت درست وارد این محیط مطهر شویم و با شهدا پیمانی دوباره ببندیم. اسلام یعنی مرکب شدن برای یک یتیم تا لبخندی بر لبانش بنشیند و این هزار بار بهتر از شوالیه‌‌های کاخ‌نشین است که اشک به چشمان یتیم می‌آورند.

«نقد تئاتر» سراغ سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر فجر می‌رود
شبکه 4 سیما به مناسبت برگزاری سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر چهار ویژه‌برنامه «نقد تئاتر» را در نظر گرفته است که به صورت زنده در ساعت ۲۱ روزهای سوم، چهارم، هفتم و دهم بهمن‌ماه پخش می‌شود و در آن رویدادهای سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر پوشش داده خواهند شد. میهمانان اولین قسمت از این ویژه برنامه‌ها که شنبه‌شب سوم بهمن‌ماه(امشب) پخش می‌شود مهدی شفیعی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سعید اسدی دبیر سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و مهرداد رایانی‌مخصوص مدیر بخش بین‌الملل جشنواره خواهند بود.

معرفی داوران بخش «نگاه نو» جشنواره سی‌وچهارم فیلم فجر
هیات داوران بخش مسابقه نگاه نو سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر از سوی دبیر این رویداد سینمایی معرفی شد. محمد حیدری دبیر جشنواره در احکامی حبیب احمدزاده، حمید فرخ نژاد، مهدی کرم پور، مهتاب کرامتی و سامان مقدم را به عنوان هیات داوران بخش «نگاه نو» سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر معرفی کرد. سی‌وچهارمین جشنواره فیلم از ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

فریبرزصالح، کارگردان فیلم «سفیر» راهی دیار باقی شد
اسماعیل فریبرزصالح به دلیل عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت. کارگردان فیلم ماندگار «سفیر» چند روز پیش به ‌‌دلیل هوای بد تهران دچار مشکل تنفسی شد و در بیمارستان درگذشت. صالح در سال 1361 «سفیر» را به‌عنوان اولین فیلم سینمایی‌اش کارگردانی کرد که این فیلم از اولین تجربه‌های مهم سینمای ایران در پرداختن به‌ تاریخ اسلام و یکی از ماجراهای منتهی به‌ عاشورای حسینی محسوب می‌شود .


Page Generated in 0/0054 sec