printlogo


کد خبر: 152473تاریخ: 1394/11/4 00:00
اخبار

ورود ۱۰ فروند هواپیمای جدید
معاون سازمان هواپیمایی کشوری از ورود ۱۰ فروند هواپیما تا پایان سال خبر داد و گفت: تعیین نرخ بلیت هواپیما در نوروز به پیشنهاد ایرلاین‌ها خواهد بود. محمد خداکرمی افزود: براساس جلساتی که با ایرلاین‌ها داشتیم، قرار شده است بنابر پیشنهاد آنها، نرخ بلیت هواپیما مشخص شود. وی ادامه داد: در چارچوب آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، ایرلاین‌ها پیشنهاد خود را به انجمن شرکت‌های هواپیمایی می‌دهند و انجمن نرخ‌های هر شرکت در هر مسیر را اعلام می‌کند، بنابراین مسافران می‌توانند حداقل و حداکثر نرخ هر شرکت را برای نوروز بدانند. خداکرمی اضافه کرد: باید نرخ تعیین شده از سوی شرکت‌ها، اطلاع‌رسانی شود. وی افزود: در حال حاضر ۲۵۰ فروند هواپیما در کشور داریم که ۹۰ تا ۹۵ فروند از آنها غیرفعال است. وی گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم سقف سنی هواپیماهایی که اجاره می‌شود کمتر از 12 سال باشد.


قاچاق بنزین «صفر» شد
در شرایط فعلی با توجه به نزدیک شدن قیمت بنزین در داخل کشور با قیمت فوب خلیج‌فارس، قاطعانه می‌توانیم ادعا کنیم قاچاق بنزین از کشور نداریم. علی‌اکبر پوراحمدنژاد، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به کاهش شدید قیمت نفت و بنزین ایران و رسیدن قیمت آنها به فوب خلیج‌فارس اظهار داشت: عدم تمایل قاچاقچیان به دلیل نداشتن انگیزه اقتصادی و بهره‌ مالی بزرگ‌ترین دلیل صفر شدن قاچاق بنزین در کشور است. وی در واکنش به درخواست برخی کارشناسان برای از رده خارج شدن کارت‌های سوخت در کشور به دلیل هزینه‌بر بودن استفاده از این کارت‌ها برای جایگاه‌داران تصریح کرد: این مساله باید در جلسه‌ای بین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت نفت به عنوان وزارت تخصصی در این باره بررسی شود.


افزایش قیمت تخم‌مرغ منطقی است!
رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه درحال حاضر هر شانه تخم‌مرغ در میادین ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود، گفت: هم‌اکنون قیمت این کالا منطقی است. ناصر نبی‌‌پور در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه در حال حاضر اتحادیه مرغ تخم‌گذار میهن هر شانه تخم‌‌‌مرغ را به قیمت ۹۸۰۰ تومان به میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌کند، اظهار داشت: میادین نیز هر شانه از این کالا را به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به مشتریان عرضه می‌کنند. وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون قیمت هرکیلوگرم تخم‌مرغ در مرغ‌داری بین ۴۲۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان است، گفت: این عدد هفته قبل بین ۴۵۵۰ تا حدود ۵۵۵۰ تومان بوده است. نبی‌پور با بیان اینکه قیمت تخم‌مرغ به تعادل رسیده است و پیش از این تولیدکنندگان زیان می‌کردند، افزود: مسؤولان نیز این قیمت را پذیرفته‌اند.


Page Generated in 0/0057 sec