printlogo


کد خبر: 152488تاریخ: 1394/11/4 00:00
چهارگوشه

شیخ سلمان ممنوع‌الملاقات شد
 مقامات رژیم آل‌خلیفه مانع برقراری تماس و ملاقات با دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق بحرین شدند. همسر شیخ علی سلمان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المنار گفت یکی از شخصیت‌های مخالف رژیم بحرین که در زندان به سر می‌برد با او تماس گرفته و تاکید کرده است شیخ سلمان از حقوق اولیه خود به عنوان یک زندانی محروم شده است. همسر دبیرکل جمعیت الوفاق برگزاری جلسات دادگاه شیخ سلمان را نیز صرفا حرکتی سیاسی برای فرار از زیر بار مسؤولیت حل ریشه‌ای مشکل در بحرین توصیف کرد.

فتوای جدید مفتی دربار سعودی
مفتی دربار سعودی در یک برنامه تلویزیونی که در آن به سوالات بینندگان پاسخ می‌داد، گفت: شطرنج حرام است. مفتی دربار دلارهای نفتی سعودی برای فتوای خود چنین استدلال کرد که بازی شطرنج می‌تواند انسان را معتاد خود کند و بدین ترتیب مسلمانان ممکن است عبادت را فراموش کنند. عبدالله بن عبدالعزیز آل‌الشیخ گفت: بازی شطرنج اتلاف وقت و پول است و رقابت و خصومت را موجب می‌شود. این بازی پولدارها را فقیر و فقرا را پولدار می‌کند. برگزارکنندگان مسابقات شطرنج در مکه به‌رغم این فتوا قصد دارند این مسابقات را برگزار کنند.

تیراندازی در مدرسه‌ای در کانادا
در بدترین حادثه تیراندازی در مدارس کانادا در طول ۱۰ سال گذشته، یک مرد مسلح پس از شلیک به سوی 2 برادرش در خانه به مدرسه‌ای حمله کرد و حداقل 4 نفر را کشت و تعدادی دیگر را نیز زخمی کرد. هنوز انگیزه اصلی فرد مهاجم و هویت وی و قربانیان این حادثه اعلام نشده است. وقوع تیراندازی‌های جمعی در کانادا مساله نادر و کم‌سابقه‌ای به شمار می‌رود، چرا که این کشور قانون شدیدتری برای کنترل سلاح نسبت به آمریکا دارد.

وضع مقررات آمد و شد در تونس
در پی تحولات امنیتی اخیر در تونس، وزارت کشور مقررات «منع آمد و شد» شبانه وضع کرد. خودکشی یک جوان تونسی در شهر «قصرین» بار دیگر اوضاع این کشور را امنیتی کرده و پلیس قوانین منع آمد و شد وضع کرده است.  دوشنبه هفته گذشته فردی به نام رضا الیحیاوی در اعتراض به بیکاری و حفظ نامش از لیست جویندگان کار، خود را روی دکل برق انداخته و خودکشی کرد. به دنبال اعتراض‌های اخیر در تونس، نخست‌وزیر این کشور سفر خود را به اروپا ناتمام گذاشت.

آلمان اموال پناهجویان را
مصادره می‌کند
مقامات محلی در ایالت‌های جنوبی آلمان با استفاده از اختیاری که دولت مرکزی به آنها داده، دارایی‌های با ارزش پناهجویان را برای کاستن از هزینه‌های دولت در این حوزه، مصادره می‌کنند. آنطور که شبکه تلویزیونی راشاتودی گزارش داده، «یوآخیم هرمان» وزیر کشور ایالت باواریا با تایید این مطلب اعلام کرده دارایی‌های نقدی و دارایی‌های غیرمنقول با ارزش بیش از 750 یورو را می‌توان توقیف کرد.  این کار در آلمان انتقادهایی را برانگیخته؛ «اولا یلپکه» از اعضای پالمان آلمان گفته «درخواست اعطای پناهندگی» یکی از حقوق مصرح در قانون اساسی آلمان است و دولت حق ندارد برای این کار از پناهجویان
هزینه  بگیرد.

وزیر دفاع عراق: جنگ تروریسم جنگ سوم جهانی است
وزیر دفاع عراق با استقبال از همکاری کشورهای عربی و اسلامی برای مبارزه با داعش گفت: «جنگ با تروریسم جنگ سوم جهانی است.» به گزارش المعلومه، «خالد العبیدی»، عراق را جزئی از امت عربی و اسلامی دانست که متاثر از آنها و نیازمند به آنهاست و خارج از این منظومه حرکت نخواهد کرد. او در عین حال از اعلام آمادگی چین برای حمایت از عراق در زمینه مبارزه با تروریسم،  البته خارج از ائتلاف‌های آمریکایی و سعودی، استقبال کرده و خواستار تسریع در آن شد. العبیدی با اشاره به نیاز ارتش عراق به آموزش و مهمات خواستار حمایت تسلیحاتی بیشتر آمریکا شد.
 


Page Generated in 0/0058 sec