printlogo


کد خبر: 152500تاریخ: 1394/11/4 00:00
اخبار

تقدیر از عوامل نمایش «شیر در زنجیر»
نمایش «شیر در زنجیر» داستان رشادت سردار احمد متوسلیان در لبنان و نقش وی در مقاومت اسلامی بود که با تقدیر از عوامل این نمایش به کار خود پایان داد. این نمایش با نویسندگی و کارگردانی محسن معینی و تهیه‌کنندگی نگین میرحسنی‌واحد  از 19دی تا 2 بهمن اجرای خود را در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار کرد. در مراسم پایانی این نمایش، سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص)، برادر سردار احمد متوسلیان، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و از فرماندهان دفاع‌مقدس، سیدمحمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین خانواده شهدای دفاع‌مقدس حضور داشتند و در پایان از عوامل این نمایش تقدیر و تشکر شد و هدایایی به رسم یادبود توسط سردار کاظمینی و برادر سردار احمد متوسلیان اهدا شد.

نمایش جنایات آل‌سعود در سی‌و‌چهارمین جشنواره تئاتر فجر
نویسنده و کارگردان نمایش «کسی فشنگ‌ها را نمی‌شمارد۲» گفت: این نمایش درباره جنایت‌های آل‌سعود در منطقه آماده‌سازی شده که به صورت محیطی در سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا می‌شود.  امیرحسین شفیعی، نویسنده و کارگردان نمایش «کسی فشنگ‌ها را نمی‌شمارد2» گفت: این نمایش در راستای دیگر آثار کارگاه تئاتر خیابانی ایران و نشأت گرفته از این روحیه است که همواره نتوانسته‌ایم به اتفاقات پیرامون خود بویژه در جهان اسلام بی‌تفاوت باشیم. وی تصریح کرد: این نمایش دومین اثر بنده با همین عنوان است و پیش از این نمایش سری اول «کسی فشنگ‌ها را نمی‌شمارد» را با محوریت سینمای هالیوود و تاثیر مخرب آن بر انسان‌ها در جشنواره تئاتر فجر و مقاومت اجرا کرده بودم.  کارگردان نمایش «دریادلان» درباره محوریت نمایش جدید خود اظهار داشت: این نمایش در رابطه با جنایت‌های آل‌سعود در منطقه آماده‌سازی شده و به صورت محیطی اجرا می‌شود. این نمایش هم چون دیگر آثار ما با دیگر آثار خیابانی تفاوت‌هایی دارد و مانند یک نمایش صحنه ما هم طراحی نور، صحنه، لباس، موسیقی و... داریم، بخشی از «کسی فشنگ‌ها را نمی‌شمارد2» هم در آب است.  

دستگیری مدیران شبکه‌های ماهواره‌ای
پاسداران گمنام امام زمان‌(عج) با طراحی و اجرای یک عملیات اطلاعاتی پیچیده، مدیر ارشد 2 شبکه ماهواره‌ای غیراخلاقی را در داخل ایران دستگیر کردند. بنا بر اعلام سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با دستگیری یکی از عوامل اصلی مرتبط با سرویس‌های اطلاعاتی ۳ کشور اروپایی، 2 شبکه ماهواره‌ای اصلی فعال در حوزه‌های غیراخلاقی و همچنین ده‌ها صفحه مرتبط با آنها در شبکه‌های اجتماعی تعطیل شد. دستگاه‌های امنیتی پس از ماه‌ها تمرکز و ایجاد اشراف اطلاعاتی روی عوامل اصلی شبکه تلویزیونی تریپل‌ای (AAA) در ۳ کشور اروپایی، با طراحی و اجرای یک عملیات اطلاعاتی پیچیده، مدیر ارشد آن را در داخل ایران دستگیر کردند. وی که اخیرا و با هدایت سرویس اطلاعات خارجی انگلستان درصدد فروش 2 شبکه تلویزیونی در اختیار خود به بی‌بی‌سی فارسی بوده و همچنین ارتباطات کاری مهمی با شبکه جم‌تی‌وی داشته است، اقدامات گسترده‌ای را در حوزه مسائل غیراخلاقی و با هدف تخریب پایه‌های دینی و اخلاقی جوانان کشورمان طراحی و اجرا می‌کرده است.

ابوالحسن نجفی، ادیب و زبان‌شناس درگذشت
ابوالحسن نجفی، زبان‌شناس و عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی روز جمعه در سن 86 سالگی درگذشت.  وی که مدتی از بیماری رنج می‌برد و چند صباحی نیز خانه‌نشین شده بود سرانجام روز جمعه (دوم بهمن‌ماه) در بیمارستان مهر تهران از دنیا رفت.  ابوالحسن نجفی (متولد 1306 در نجف- درگذشت 2 بهمن 1394 در تهران)، زبان‌شناس و مترجم ایرانی، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود و دبیری مجله ادبیات تطبیقی را برعهده داشت. عمده فعالیت‌های ادبی و علمی او در حوزه ترجمه متون ادبی، ویرایش، زبان‌شناسی و وزن شعر فارسی است.  نجفی یکی از دقیق‌ترین دایره‌ها برای طبقه‌بندی وزن شعر فارسی را تدوین کرده که به «دایره نجفی» معروف است.


Page Generated in 0/0059 sec