printlogo


کد خبر: 152501تاریخ: 1394/11/4 00:00
رویدادها

کتاب «شیار ۱۴۳» به چاپ مجدد رسید
کتاب «شیار ۱۴۳» نوشته نرگس آبیار از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ دوم رسید. این رمان که در ماه‌های اخیر یکی از آثار پرمخاطب در بازار کتاب بوده به دنبال آن است بخشی از مظلومیت مردم کشورمان بویژه مادران شهدا را به تصویر درآورد.  نرگس آبیار که در مقام یک نویسنده تاکنون بیش از 30 کتاب را منتشر کرده است، این بار و در آخرین اثر خود داستان یک مادر شهید را محور اصلی کتاب قرار داده است. مادری به نام اختر نیازپور که بیش از 15 سال در حالی که رادیو به کمر بسته بوده، منتظر رسیدن خبری از تنها پسرش محمدجعفر رضایی بوده است. رمان «شیار 143» داستان این مادر است. این کتاب که اولین بار در سال 1385 با عنوان «چشم سوم» منتشر شده بود، روایتگر ماجرای واقعی 13 نوجوان رزمنده بیجاری است که با هم به جنگ می‌روند و 6 نفر آنها اسیر می‌شوند، 6 نفر بازمی‌گردند و یک نفر زخمی می‌شود. انتشارات سوره مهر چاپ دوم این کتاب را روانه بازار کتاب کرده است.

«پهلوان سعید»
 داوودآبادی به بازار کتاب آمد
«پهلوان سعید» شامل زندگینامه و خاطراتی از پهلوان شهید سعید طوقانی به کوشش حمید داوودآبادی، نویسنده، از سوی انتشارات نارگل روانه بازار کتاب شد. شهید سعید طوقانی متولد 1342 از کودکی با هدایت پدر و عمویش در باشگاه جعفری به ورزش باستانی پرداخت و با گرفتن موافقت پدر و دستکاری در شناسنامه به جبهه اعزام شد و با حضور در پادگان دوکوهه، به همراه شهید «عباس دائم‌الحضور» توانست رزمندگان را به ورزش باستانی جذب کند. بعد از حضور چند ماهه در جبهه و اعزام مجدد در پاییز سال 1363 در عملیات بدر در شرق دجله ردای شهادت پوشید و پیکرش بعد 14 سال به خانه بازگشت.

پوسترهای تئاتر به قاب تماشا درآمد
همزمان با برگزاری سی‌و‌چهارمین دوره جشنواره تئاتر فجر، مهدی ساروخانی، پوستر‌هایی را که طی سال‌های ۹۱ تا ۹۴ برای تئاترهای مختلف طراحی کرده در گالری عقیلی به نمایش می‌گذارد. ساروخانی دانش‌آموخته طراحی گرافیک و از اعضای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، مرکز توسعه هنرهای تجسمی و انجمن طراحان پارچه و لباس است. پوسترهای این نمایشگاه همگی از قطع معروف به سوییسی برخوردارند که بزرگ‌ترین اندازه‌ای است که طراحان گرافیک ایرانی در چاپ و ارائه آثارشان از آن بهره می‌برند. نمایشگاه پوسترهای نمایش مهدی ساروخانی در روز جمعه دوم بهمن ماه سال جاری ساعت 17 در نگارخانه عقیلی افتتاح شده و جهت بازدید همه روزه تا تاریخ 8 بهمن‌ماه میزبان اهالی هنر خواهد بود.

اعلام نامزدهای بخش رمان آزاد جایزه شهید غنی‌پور
نامزدهای بخش رمان آزاد پانزدهمین دوره جایزه شهید غنی‌پور اعلام شد.  پانزدهمین دوره جایزه شهید غنی‌پور نامزدهای نهایی بخش رمان آزاد را اعلام کرد که به این شرح است: آلما اثر میثم نبی از انتشارات آموت، انجمن نکبت‌زده‌ها اثر  سلمان امین نشر روزنه، دود نوشته حسین سناپور از انتشارات چشمه، پنجشنبه‌ فیروزه‌ای اثر سارا عرفانی نشر نیستان، دزده‌کشی نوشته فریبا منتظرظهور از کتابسرای تندیس. در این باره ابراهیم زاهدی‌مطلق، سرداور بخش رمان آزاد، پس از اتمام داوری آثار گفت: نکته ویژه‌ای که در داوری آثار بخش رمان آزاد جشنواره حبیب در کنار توجه به عناصر داستانی همچون فرم ساختار، نثر و زبان مورد نظر قرار گرفته اهمیت مضمون و مفاهیم داستان بوده است.   هیات داوران تنها ارزش‌های داستانی آثار را بررسی کرده‌اند و نام نویسنده و ناشر آن هیچ جایگاهی در انتخاب آثار نداشته است.

تعداد منتقدان «اسکار سفید»
در حال افزایش است
در پی بالاگرفتن اعتراض‌ها نسبت به غیبت هر گونه غیرسفیدپوست در میان نامزدهای جوایز اسکار امسال، داستین هافمن و ویل اسمیت بازیگران آمریکایی نیز به منتقدان پیوستند. در این میان، داستین هافمن، بازیگر ارزنده سینما  گفته است که به باور او اسکار به نژادپرستی ناخودآگاه تنزل یافته است و ویل اسمیت هم اعلام کرده است که در مراسم اسکار شرکت نخواهد کرد. امسال برای دومین سال پیاپی هیچ بازیگر سیاهپوست یا اقلیت نژادی دیگری در میان 4 رشته بازیگری اسکار نامزد نشده است. پیش‌تر، جورج کلونی نیز آکادمی علوم و هنرهای سینمایی را متهم کرده بود که در جهت غلط حرکت می‌کند.


Page Generated in 0/0050 sec