printlogo


کد خبر: 152534تاریخ: 1394/11/5 00:00
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا خبر داد
تصویب آیین‌نامه جدید معاینه و معافیت پزشکی

گروه اجتماعی: رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به تصویب آیین‌نامه جدید معاینه و معافیت پزشکی مشمولان در هیات دولت از معافیت دائم یا معافیت از رزم بیماران هموفیلی خبر داد.
به گزارش «وطن‌امروز»، سردار سیدحمید صدرالسادات، رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اعلام این خبر گفت: آیین‌نامه جدید معاینه و معافیت پزشکی مشمولان در جلسه‌های متعدد کارشناسی با حضور پزشکان و رؤسای شوراهای پزشکی نیروهای مسلح و همچنین نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح اصلاح و تدوین شده و در نهایت در هیات دولت به تصویب رسیده است. وی افزود: هم‌اکنون در آیین‌نامه جدید باوجود عنوان نشدن بیماری هموفیلی، در صورت درخواست و تشخیص این بیماری در مشمولان، به استناد بندهای 8 و 17 بخش دهم آیین‌نامه یادشده به وضعیت این گروه از مشمولان رسیدگی می‌شود.
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: آیین‌نامه جدید به نحوی تدوین شده که در صورت عنوان نشدن نام بیماری خاص در آن و در صورت داشتن بیماری‌های موثر در سلامت جسم و روان مشمولان بویژه در دوره خدمت سربازی، با عنوان سایر بیماری‌ها در شورای‌های پزشکی به وضعیت مشمولان رسیدگی می‌شود.
صدرالسادات درباره این ادعا که معافیت پزشکی مانع استخدام و اشتغال به خدمت معاف‌شدگان می‌شود، عنوان کرد: جدای از اینکه چنین ادعاهایی صحت ندارد به منظور جلوگیری از کتمان بیماری توسط مشمولان در معاینه اولیه، فرم خوداظهاری طراحی شده و مشمولان با تکمیل آن متعهد می‌شوند در صورت کتمان هرگونه بیماری غیرمشهود تبعات آن را بر عهده بگیرند.


Page Generated in 0/0186 sec