printlogo


کد خبر: 152536تاریخ: 1394/11/5 00:00
نبض جامعه

رئیس انجمن تالاسمی خبر داد
رشد خزنده قیمت داروهای تالاسمی
رئیس انجمن تالاسمی ایران از افزایش قیمت داروهای تالاسمی و توقف دوره درمان برخی بیماران به دلیل افزایش هزینه‌ها خبر داد. مجید آراسته، رئیس انجمن تالاسمی ایران با اشاره به اینکه بیماران تالاسمی در تهیه هر 2 گروه دارو‌های مصرفی که به دارو‌های تزریقی و خوراکی تقسیم می‌شود با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند، عنوان کرد: مشکلی که بیماران تالاسمی درباره داروهای تزریقی دارند تغییر قیمت دارو‌ها است که طی چند ماه گذشته این قیمت‌ها افزایش و بیماران را دچار مشکل کرده است. وی به ایلنا گفت: افزایش قیمت داروهای تالاسمی هزینه سنگینی را به بیماران تحمیل می‌کند البته برای داروهای داخلی هزینه‌ای پرداخت نمی‌شود اما بیماران، تیم درمانگر و جامعه پزشکی نسبت به داروهای خارجی ولو آنکه با قیمت بالایی نیز تهیه می‌شوند، تجربه بهتری دارند. از همین رو بسیاری از بیماران بیش از 30 سال است که به داروهای خارجی عادت کرده‌اند. رئیس انجمن تالاسمی ایران با تاکید بر اینکه متغیر بودن کیفیت داروهای تالاسمی موجب شده بیماران نسبت به تولیدات داخل اطمینان نداشته باشند و این دارو‌ها را خریداری نکنند، یادآور شد: خیلی از بیماران مجبورند با خرید داروهای خارجی هزینه‌هایی را بپردازند که توانایی پرداخت این هزینه‌ها در توان بیشتر خانواده‌ها نیست.  به گفته وی، درحال حاضر این زنگ خطر به صدا درآمده و برخی بیماران درمان خود را به دلیل نداشتن هزینه‌های مالی متوقف کرده‌اند. این موضوع خود می‌تواند هزینه‌ها و تبعات سنگینی برای وزارت بهداشت و درمان در پی داشته باشد، چراکه اگر این دارو‌ها استفاده نشود، عوارض تالاسمی شامل عوارض قلبی، ‌کلیوی و کبدی سراغ بیماران می‌آید که در این صورت هزینه‌های سنگینی را وزارت بهداشت و درمان باید برای جبران این عوارض متحمل شود.

انتقاد از عملکرد سازمان بازرسی درباره آلودگی هوا
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از عملکرد سازمان بازرسی کل کشور درباره آلودگی هوای پایتخت انتقاد کرد. عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در واکنش به ورود سازمان بازرسی کل کشور به موضوع آلودگی هوای پایتخت، گفت: این سازمان باید قبل از ورود به این موضوع ابتدا عملکرد خود را مورد ارزیابی قرار دهد. نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی،  با تاکید بر اینکه هر دستگاهی که در آلودگی هوای پایتخت نقش داشته باید جوابگو باشد، به خانه ملت عنوان کرد: البته اولین نهادی که باید به دستگاه قضا معرفی شود سازمان بازرسی کل کشور است زیرا در این زمینه وظیفه خود را به درستی انجام نداده درحالی که اگر تعلل نمی‌کرد در حال حاضر شاهد افزایش آلودگی هوای تهران نبودیم. این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از عملکرد سازمان بازرسی کل کشور درباره آلودگی هوای پایتخت، خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی کل کشور باید علاج واقعه را قبل از وقوع می‌کرد و با ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها، از آنها گزارش عملکرد می‌خواست. رئیس کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، یادآور شد: بهتر است مجلس نیز عملکرد سازمان بازرسی را درباره
موضوع آلودگی هوای تهران مورد ارزیابی
قرار دهد و ضمن دعوت سازمان بازرسی کل کشور به مجلس از آنها در این باره گزارش عملکرد بخواهد.

تداوم برودت هوا تا پایان هفته
براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، با کاهش میزان بارندگی روند کاهش دما در بیشتر مناطق کشور محسوس خواهد بود. به گزارش خبرگزاری دانشجو، مرتضی ضرابی، کارشناس سازمان هواشناسی در این باره گفت: امروز(دوشنبه)  سامانه بارشی حاکم در منطقه به سمت شمال شرق کشور می‌رسد و به تدریج از روز سه‌شنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.  ضرابی افزود: در این مدت از میزان ابرها و بارش‌ها از شمال غرب و غرب کشور کاسته و کاهش دما در این مناطق آغاز می‌شود و از روز سه‌شنبه در نیمه غربی کشور برودت هوا محسوس است. کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت بیان داشت: دوشنبه آسمان تهران نیمه‌ابری و بیشتر بارش‌ها در تهران مختص ارتفاعات و شهرهای شمالی استان تهران است.


Page Generated in 0/0259 sec