printlogo


کد خبر: 152559تاریخ: 1394/11/5 00:00
اخبار

 صعود شاخص به کانال ۶۷ هزار واحد
در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه شاخص بورس با ثبت رشد ۷۷۹ واحدی، به ارتفاع ۶۷ هزار واحد صعود کرد. به گزارش تسنیم، در پایان معاملات دیروز بازار سرمایه، دادوستد 1818 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 348 میلیارد تومان در 111 هزار نوبت به ثبت رسید و شاخص بورس با رشد 779 واحدی به ارتفاع 67 هزار و 740 واحد صعود کرد. شاخص‌های اصلی بازار سرمایه نیز مثبت بودند به طوری که شاخص قیمت(وزنی - ارزشی) 301 واحد، کل(هموزن) 174 واحد، قیمت(هموزن) 147 واحد، آزادشناور 1310 واحد، بازار اول 715 واحد و شاخص بازار دوم 739 واحد رشد کردند. براساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 305 میلیون ورقه به ارزش 217 میلیارد تومان در 35 هزار نوبت، آیفکس 6/5 واحد رشد کرد و به ارتفاع 733 واحد رسید.


قاچاق 600 میلیون دلاری پوشاک
رئیس انجمن صنایع نساجی ایران با بیان اینکه آمار واقعی از قاچاق نداریم از قاچاق حدود 600 میلیون دلار پوشاک از ترکیه به کشور در نیمه نخست سال جاری خبر داد. محمد مروج‌حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه امیدواریم با لغو تحریم‌ها قاچاق پوشاک به کشور نیز کاهش پیدا کند، تصریح کرد: جلسات زیادی با نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا داشتیم اما هنوز این مشکل حل نشده است. به گفته وی، در 6 ماهه نخست سال جاری حجم کل واردات پوشاک در گمرک ایران 5/5 میلیون دلار بوده و این در حالی است که گمرک ترکیه صادرات 600 میلیون دلاری پوشاک به ایران را در این مدت ثبت کرده است. مروج‌حسینی با اشاره به تلاش وزارت صنعت و سازمان حمایت برای پایین آوردن تابلوهای برندهای تقلبی در کشور گفت: تعداد این برندها به قدری زیاد است که فقط از یک برند نزدیک 80 مغازه در ایران ایجاد شده که هیچ کدام از آنها نمایندگی نیستند. وی تصریح کرد: اخیرا دیده شده تابلوی یک فروشگاه پایین می‌آید و 10 روز بعد دوباره آن را بالا می‌برند.


وجود 7/4 میلیون دانش‌آموخته آماده به کار
مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان تهران با اعلام این خبر که هم‌اکنون در کشور 7/4 میلیون دانش‌آموخته دانشگاهی در کشور وجود دارد که سالانه ۹۰۰ هزار نفر وارد بازار کار می‌شوند، گفت: علم، فن و مهارت باید تلفیق شود. به گزارش فارس، حمیدرضا خانپور در جریان مراسم اختتامیه المپیاد تکنیسین‌های برتر ایران با اشاره به اینکه خبرهای خوبی از وضعیت دانش‌آموختگان دانشگاهی وجود ندارد، اظهار داشت: واحدهای تولیدی، صنعتی و خدمات قادر به جذب 10درصد از این میزان هستند که باید با افزایش مهارت فارغ‌التحصیلان و لزوم ارتقای سطح دانش فنی این افراد فضا را برای ایجاد اشتغال پایدار آماده کنیم.  وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی در جریان ورود دانش‌آموختگان بازار کار نبود مهارت‌های کافی است، تصریح کرد: با شرکت مهندسی سامسونگ در سال 93 تفاهمنامه‌ای امضا شد که براساس آن کارگاه‌های مجهز برای قشر جوان کشور آماده شد.  خانپور افزود:‌ المپیاد تکنیسین‌های برتر ایران در3 مرحله مقدماتی، نیمه‌نهایی و المپیاد نهایی برگزار شد که در 3 رشته لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری و دستگاه‌های تهویه 10 نفر برتر انتخاب شدند.


دفاع دولت از تداوم معاملات پتروشیمی در بورس کالا
برخی تلاش‌ها برای خروج معاملات محصولات پتروشیمی از بورس کالا طی ماه‌های اخیر همیشه با مخالفت برخی مسؤولان از جمله سخنگوی دولت، معاون اول و معاون اجرایی رئیس‌جمهوری روبه‌رو شده است که مروری بر راه‌اندازی بورس کالا، به عبارت بهتر بورس فلزات تهران در سال 1382 نشان می‌دهد مسؤولان فعلی خود از متولیان این بازار بوده‌اند و به خوبی از سازوکار و مزایای این بازار مطلع هستند. به گزارش ایسنا، وقتی تلاش‌هایی برای خروج معاملات محصولات پتروشیمی از بورس کالا انجام می‌شود با مخالفت قاطع معاون اول و معاون اجرایی رئیس‌جمهوری روبه‌رو می‌شود. از زمان تکیه‌زدن محمدرضا نعمت‌زاده بر مسند وزارت صنعت، معدن و تجارت، وی حداقل در 5 نوبت رسمی تلاش کرده است پتروشیمی را از بورس کالا خارج کند در شرایطی که کارشناسان معتقدند مشکل اصلی معاملات پتروشیمی در بورس کالا همگی به محدودیت و قوانینی بازمی‌گردد که خود وزارت صنعت، معدن و تجارت بر معاملات بورس کالا اعمال کرده است. به هر حال دولت برنامه‌ای برای خروج معاملات پتروشیمی از بورس کالا ندارد.
 


Page Generated in 0/0071 sec