printlogo


کد خبر: 152561تاریخ: 1394/11/5 00:00
اخبار

نرخ جدید مرغ و انواع ماهی در بازار
اتحادیه پرنده و ماهی نرخ جدید مرغ و انواع ماهی را در بازار اعلام کرد  که بر این اساس قیمت ماهی قزل‌آلا نسبت به هفته قبل یکهزار تومان و نسبت به 2 هفته قبل ۴ هزار تومان ارزان شده است. همچنین دیروز قیمت مرغ زنده ۴۱۰۰، نرخ میدان بهمن ۵۷۰۰، در کشتارگاه ۵۸۰۰، توزیع در واحدهای صنفی ۵۹۰۰ و  در مراکز خرده‌فروشی ۶۴۰۰ تومان است. قیمت هرکیلوگرم ران مرغ با کمر ۵۴۰۰ و ران بی‌کمر نیز برابر با قیمت مرغ و ۶۴۰۰ تومان است. علاوه ‌بر این در حال حاضر قیمت شیرجنوب ۲۲ هزار تومان، کپور ۱۴ هزار تومان، قزل‌آلا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، شیرنیزه‌ای ۱۴ هزار تومان، تیلاپیا ۲۰ هزار تومان، آمور جنوب (سفید پرورشی) ۱۴ هزار تومان، آزاد دزفولی ۸ هزارتومان، هامور جنوب ۲۴ هزار تومان و حلوای سیاه ۲۴ هزار تومان است.‌


پول بلوکه در چین نداریم
وزارت اقتصاد قول داده مشکل ارز دونرخی را حل کند تا سرمایه‌گذاران چینی با همان نرخی که پول می‌آورند، بتوانند با همان نرخ سرمایه خود را خارج کنند.  به گزارش مهر، اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین در این‌باره خاطرنشان کرد: ما نفتی را که به چین فروختیم، ۷۰ درصدش را به صورت ارز دریافت کردیم و ۳۰ درصد مابقی را باید جنس می‌خریدیم که هنوز نخریده‌ایم و هر زمان که لازم باشد می‌توانیم این ۳۰ درصد باقیمانده را خرید کنیم بنابراین پول ما در این کشور محفوظ است.  عسگراولادی افزود: از جمله اسناد همکاری که میان 2 کشور چین و ایران امضا شده، 2 بحث گردشگری و دانشگاهی است. ما به دنبال واردات کالاهای مصرفی و بی‌کیفیت در چین نیستیم بلکه سعی داریم بزودی جلوی ورود کالاهای قاچاق را به کشور بگیریم.


میوه‌فروشان، بیشترین متخلفان صنفی
صنف میوه و تره‌بار در صدر تخلفات واحدهای صنفی در دی‌ماه قرار داشت و پس از آن پوشاک و واحدهای نانوایی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. حسین درودیان، معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف تهران در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: براساس آخرین بازرسی‌های انجام‌شده بیشترین تخلفات واحدهای صنفی درباره عدم درج قیمت با 2753 مورد بود و پس از آن عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی با 1357 مورد و گران‌فروشی با 1093 فقره در ردیف‌های بعدی قرار دارند.


Page Generated in 0/0066 sec