printlogo


کد خبر: 152610تاریخ: 1394/11/6 00:00
اخبار

خرید ۸ سوپرجامبوی ‌ای ۳۸۰
قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در امور بین‌الملل از نهایی شدن فهرست خرید ۱۲۷ هواپیمای ایرباس توسط ایران در هفته جاری خبر داد. اصغر فخریه کاشان در این‌باره گفت: ۸ فروند هواپیمای سوپرجامبوی ‌ای ۳۸۰، ۱۶ جت‌ای ۳۵۰ و ۴۵ ایرباس‌ای ۳۲۰ در این فهرست قرار دارند. به گزارش تسنیم، وی افزود: تهران یک قرارداد اولیه با شرکت فرانسوی ایرباس برای خرید 8 فروند هواپیمای سوپرجامبوی ‌ای 380 امضا کرده که این هواپیماها قرار است در سال 2019 تحویل ایران شود. وی همچنین گفت ایران علاقه‌مند همکاری با شرکت‌های هواپیماسازی منطقه‌ای از جمله ام‌آرجی میتسوبیشی و بمباردیر سی سریز کانادا است. به‌گفته فخریه کاشان، ایران آماده خرید حداقل 100 جت مسافری از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیماسازی جهان است.


کلیات برنامه ششم توسعه رد شد
روز گذشته در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، کلیات برنامه 5 ساله ششم توسعه مورد بررسی قرار گرفت و رد شد. سیدناصر موسوی‌لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با فارس‌ در بیان جزئیات جلسه این کمیسیون اظهار داشت: جلسه با حضور اعضا، نماینده مرکز پژوهش‌ها و آقای باقری به عنوان نماینده دولت تشکیل شد. وی افزود: در این جلسه بحث و تبادل نظر پیرامون برنامه 5 ساله ششم توسعه صورت گرفت و دوباره همه کسانی که در جلسه حضور داشتند با کلیات این برنامه مخالفت کردند. وی ادامه داد:‌ نمایندگان پس از ارائه نقطه نظرات خود درباره برنامه 5 ساله ششم توسعه به اتفاق بر این نظر بودند که در حقیقت این یک برنامه نیست. موسوی‌لارگانی همچنین عنوان کرد: دولت باید به مجلس برنامه ارائه دهد نه احکام، چراکه در حقیقت احکام به جای برنامه ششم توسعه ارائه شده است بنابراین همه اعضا با کلیات برنامه مخالفت کردند. وی خاطرنشان کرد ادامه بررسی و بحث پیرامون برنامه 5 ساله ششم توسعه به جلسات آتی این کمیسیون موکول شد.


تورم دی‌ماه؛  2/13 درصد
بانک مرکزی خلاصه نتایج به‌دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران را اعلام کرد که بر این اساس نرخ تورم در دی‌ماه به 2/13 درصد کاهش یافت. این بانک در ادامه توضیح داد شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در دی‌ 1394 به عدد 6/232 رسید که نسبت به ماه قبل 4/0 درصد افزایش یافت. این شاخص در دی‌ 1394 نسبت به دی ماه 93 معادل 6/9 درصد افزایش داشته است. تورم آذرماه 7/13 درصد اعلام شده بود.


Page Generated in 0/0070 sec