printlogo


کد خبر: 152625تاریخ: 1394/11/6 00:00
اخبار

رونمایی از پوستر چهاردهمین دوره جشنواره امام رضا(ع)
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن رونمایی از پوستر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، از 8 دبیر منتخب در اجرای جشنواره‌های موضوعی امام رضا(ع) تجلیل کرد. جنتی در این مراسم همچنین از تازه‌های نشر بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) شامل «سبک زندگی رضوی (4 مجلد)، حدیث رضوی، صحیفه رضویه جامعه (چاپ جدید)، هشتمین خورشید، زیستن زیر سایه خورشید، رایحه رضوی3 و شماره یازدهم فصلنامه فرهنگ رضوی» رونمایی کرد. وی طرح پوستر جشنواره را مطلوب و آن را یادآور کاشیکاری‌های حرم مطهر رضوی دانست. چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده (موسوم به دهه کرامت) برابر با 14 تا 24 مرداد 1395 در تمام استان‌های ایران و 77 کشور جهان برگزار می‌شود.

ساخت سریالی درباره انتفاضه دوم
نویسنده سریال «تابستان مدیترانه‌ای» با اشاره به جزئیات داستان این سریال بیان کرد که موضوع سریال به 5 کشور مربوط می‌شود و قرار است از بازیگران خارجی در این مجموعه استفاده شود. آرش گودرزی، نویسنده فیلمنامه سریال «تابستان مدیترانه‌ای» درباره داستان این اثر که در مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی رسانه ملی نوشته شد، گفت: داستان این سریال مربوط به سال‌های ۱۹۹۹ و هنگام قرارداد اسلو تا سال‌های ۲۰۰۶ است یعنی زمانی که انتفاضه دوم شدت می‌گیرد و اولین بمباران غزه رخ می‌دهد. وی با اشاره به خانواده‌ای که در این داستان محور قرار می‌گیرند، اظهار کرد: خانواده محوری این سریال مربوط به دختری به نام یافا است که در رام‌الله زندگی می‌کنند. ما سعی کردیم ماجرا را به شکلی بی‌طرفانه نگاه کنیم و قصه درباره رنجی است که رژیم صهیونیستی برای مردم آن منطقه ایجاد کرده است. وی درباره دغدغه خود از نگارش این سریال عنوان کرد: دغدغه من این بود که وضعیت فلسطینی‌ها را نشان دهم و به مساله مذاکره‌ها و قرارداد اسلو هم پرداخته‌ام.

برگزاری جشن تولد 43 سالگی تئاتر شهر
مراسم بزرگداشت چهل‌وسومین سالگرد افتتاح مجموعه تئاتر شهر در ششمین روز از برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور تماشاگران برگزار می‌شود. این مراسم روز سه‌شنبه 6 بهمن(امروز) بعد از اجرای اول نمایش « ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی» در تالار اصلی این مجموعه برگزار می‌شود. در این مراسم که به میزبانی مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود، داریوش فرهنگ، کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر کشورمان که از جمله هنرمندان فعال این مجموعه طی سال‌های گذشته بوده است به‌عنوان میهمان ویژه روی صحنه حضور پیدا کرده و همراه با تماشاگران در حرکتی نمادین تولد چهل‌وسومین سالگرد تاسیس این مجموعه را برگزار می‌کند. مجموعه تئاتر شهر از جمله آثار ثبت‌شده در فهرست میراث ملی کشورمان است که 7 بهمن‌ماه سال 1351 افتتاح شد.

مت دمون، بازیگر فیلم «مریخی»:
مشکل تبعیض‌نژادی در آمریکا فراتر از اسکار است
مت دمون، بازیگر برنده اسکار هالیوود گفت‌: برای حل مشکل سیاست‌های اسکار، راه بسیار طولانی در پیش داریم. به گزارش فارس، وجود پاره‌ای مشکلات از زمان تأسیس جوایز اسکار و عدم وجود هیچ بازیگر سیاهپوستی در جمع نامزدهای
۴ بخش بهترین بازیگر نقش اول و مکمل زن و مرد اسکار برای 2 سال پیاپی، باعث شد از 2 هفته پیش موجی از انتقادها در میان بازیگران هالیوود علیه سیاست‌های نژادپرستانه آکادمی اسکار شکل بگیرد. در این میان آکادمی علوم و هنرهای سینمایی نیز در واکنش به این اعتراض‌ها و تحریم این مراسم از سوی برخی چهره‌های هالیوود، اعلام کرد تغییراتی اساسی در سیاست‌های آکادمی و همچنین بدنه رأی‌دهندگان اسکار به وجود خواهد آمد. «مت دمون»، در مصاحبه اخیر خود تأکید کرده است: این امر اگر چه ممکن است، برای تحقق آن راهی بسیار طولانی در پیش است. هالیوود باید بیش از اینها کاری انجام دهد ولی خب این را هم باید بدانیم بی‌عدالتی‌های جنسی و نژادی موجود در آمریکا بسیار عظیم‌تر از آن است که بتوان آن را به نامزدهای سفیدپوست مراسم اسکار امسال محدود کرد. این مشکل در صنعت تجاری هالیوود و بهتر بگویم در کل کشور ما ریشه دوانده است.
 


Page Generated in 0/0057 sec