printlogo


کد خبر: 152626تاریخ: 1394/11/6 00:00
رویدادها

نکوداشت جواد محقق در
بیست و یکمین شب شاعر
بیست‌ویکمین شب شاعر سازمان هنری- رسانه‌ای اوج به نکوداشت شاعر انقلاب اسلامی «استاد جواد محقق» اختصاص یافت. این مراسم با حضور جمع کثیری از اساتید و علاقه‌مندان ادبیات، روز سه‌شنبه،
6 بهمن‌ماه 94، ساعت 15 در نخلستان سازمان هنری - رسانه‌ای اوج واقع در خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر(شمالی)، شماره 98 برگزار می‌شود. از این طریق از همه دوستداران و علاقه‌مندان به ادبیات فارسی جهت شرکت در این مراسم دعوت به عمل می‌آید.

التهابات درونی یک «بادیگارد»
ابراهیم حاتمی‌کیا در تازه‌ترین نوشته‌اش در صفحه تلگرام خود درباره تازه‌ترین ساخته سینمایی‌اش که در جشنواره سی‌وچهارم فیلم فجر رونمایی خواهد شد، اقدام به نگارش یادداشتی کرد. این کارگردان مطرح سینما درباره داستان فیلم «بادیگارد» نوشت: «موضوع درباره بادیگاردی است به نام «حیدر» که وظیفه حفاظت از مسؤولان بلندپایه کشور را برعهده دارد. نقش او را پرویز پرستویی بازی می‌کند. حیدر شخصیت آرمانگرایی است که مسائلی را در کارش می‌بیند و این مسائل او را نسبت به کارش دچار تضاد و شک و تردید می‌کند. مریلا زارعی نقش همسر حیدر را به عهده دارد؛ همسری که حیدر را عاشقانه دوست دارد و گویا رابطه‌ای از جنس رابطه حاج‌ کاظم و فاطمه در «آژانس شیشه‌ای» این‌بار بین حیدر و همسرش بازسازی شده. حیدر اما در داخل خانواده و از طرف دخترش دائما درباره ارتباط وظیفه و آرمان‌هایش مورد سوال است. داستان اما از جایی آغاز می‌شود که اتفاقی برای یکی از مسؤولان بلندپایه با بازی محمود عزیزی می‌افتد و این اتفاق مشکلاتی را برای حیدر به دنبال دارد. همه این اتفاقات حیدر را ساکت‌تر و تضادها و بحران‌های درونی‌اش را بیشتر می‌کند. حیدر در نهایت به عنوان محافظ یک دانشمند هسته‌ای به نام «میثم» تعیین می‌شود – که نقش او را بابک حمیدیان بازی می‌کند- و قرار است حیدر از او در مقابل ترور احتمالی محافظت کند». گفتنی است، مراحل فیلمبرداری و نیز ساخت موسیقی «بادیگارد» به اتمام رسیده و این فیلم آماده اکران در جشنواره پیش‌رو خواهد بود.

حسین نوش‌آبادی
 سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
حضور خواننده سنتی در شبکه صهیونیستی قابل توجیه نیست
حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری برگزارشده در هفته جاری با اشاره به حضور خواننده سنتی کشور در یک شبکه صهیونیستی گفت: «حضور خواننده مشهور سنتی کشور در یک شبکه ماهواره‌ای صهیونیستی باعث شگفتی همه شد و دلایل آن در دست بررسی است و این کار به هیچ وجه قابل توجیه نیست». همچنین طبق اعلام ستاد برگزاری سی‌ویکمین دوره جشنواره موسیقی فجر، سالار عقیلی در اجرای گروه موسیقی «وزیری» که قرار بود در تاریخ 23 بهمن‌ماه روی صحنه برود حضور نخواهد داشت و کیوان ساکت، سرپرست گروه از خواننده دیگری استفاده می‌کند.

گرافیک شبکه‌های سیما
نوروز ۹۵ متحول می‌شود
محمدعلی قاسمی، مشاور هنری سازمان صدا‌وسیما اعلام کرد شبکه تهران با نمایه‌های گرافیکی جدید آغاز به کار می‌کند و این تحولات در نوروز ۹۵ در شبکه‌های دیگر نیز اجرایی می‌شود.
به گزارش مهر، بعد از تغییرات گرافیکی که آهسته و پیوسته در شبکه‌های مختلف تلویزیون رخ داد و تحولی که به یکباره شبکه 3 با آغاز سالگرد ۲۲ سالگی خود رقم زد تا جانی تازه به تلویزیون ببخشد، قرار است شبکه‌ای به نام «تهران» با فرمت اچ‌دی هم بالاخره کار خود را آغاز کند که هم خود شبکه و هم المان‌های تصویری‌اش جدید هستند. محمدعلی قاسمی، مشاور هنری سازمان صدا‌وسیما در این‌باره گفت: سیستمی که برای شبکه تهران طراحی شده پیش از این وجود نداشته و بینندگان بزودی با فونت، گرافیک و نمایه‌های بصری تازه‌ای روبه‌رو می‌شوند که تاکنون از رسانه ملی ندیده‌اند. مشاور هنری سازمان صدا‌وسیما افزود: قرار است این اتفاق به سایر شبکه‌ها هم تسری پیدا کند و مسؤولان در بخش‌های مختلف سازمان این روزها در تلاش هستند نوروز ۹۵ با دستی پر و ایجاد فضایی متفاوت در شبکه‌های مختلف تلویزیون به خانه‌های مردم بیایند.
 


Page Generated in 0/0059 sec