printlogo


کد خبر: 152627تاریخ: 1394/11/6 00:00
تلاش وزارت برای راضی کردن اعضای مجمع
کفاشیان برود سرپرست موقت بیاید

مهدی طاهرخانی: وزارت ورزش و جوانان طی یک هفته اخیر با بعضی از اعضای مجمع فدراسیون، تماس‌هایی را برقرار کرده است. به عقیده مردان وزارت ورزش، کلید شکست کفاشیان در انتخابات، رابطه نزدیک به اعضای مجمع است. وقتی وزارت ورزش و جوانان و شخص وزیر با پیشنهاد تعویق
2 ماهه انتخابات فدراسیون فوتبال موافقت کردند خیلی‌ها این سوال برای‌شان به وجود آمد که چرا وزارتخانه باید با این درخواست کفاشیان موافقت می‌کرد؟ بویژه اینکه بعضی از نزدیکان وزیر در چند ماه گذشته روی برگزاری انتخابات در زمان مقررش پافشاری داشتند. قطعا نه برگزاری انتخابات مجلس و نه خبرگان هیچ دخلی به انتخابات فدراسیون فوتبال ندارد و بیشتر این یک بهانه است تا دلیل اصلی و واقعی. با این وجود تحرکات اخیر وزارت ورزش نشان می‌دهد آنها در پشت‌پرده یک دلیل کاملا روشن برای تعویق داشتند. به طور قانونی در اواسط اسفندماه 94 دوره 4 ساله دوم کفاشیان به پایان می‌رسد و تا اردیبهشت‌ماه سال 95 باید یک نفر به عنوان سرپرست کارهای رئیس را انجام دهد. در اینجا همان خلأ قانونی به وجود آمده است. نزدیکان به فدراسیون و آنهایی که تمایل به پیروزی مجدد کفاشیان دارند می‌گویند چون اعضای مجمع با تعویق موافقت کردند این به آن معناست که آنها با این رأی به صورت خودکار 2 ماه دیگر به کفاشیان اجازه ریاست دادند اما گروه دیگر می‌گوید از آنجایی که خود کفاشیان یکی از نامزدهای اصلی ریاست فدراسیون فوتبال در دور جدید است، باید حتما استعفا دهد و یک سرپرست موقت تا انجام رأی‌گیری، کارهای فدراسیون را به عهده داشته باشد. پیش‌تر وزارت ورزش برای اکثر فدراسیون‌ها که این وضعیت مشابه را دارا بودند، یک سرپرست موقت انتخاب می‌کرد اما چون فیفا روی دخالت دولت‌ها حساس است و ما یک‌بار صابون تعلیق به تن‌مان خورده است، از این رو به این راحتی آنها نتوانستند اعمال قدرت کنند. اما این پایان کار برای وزارتی‌ها نیست. بعضی از اخبار غیر قابل انتشار فاش کردند که در طول 10 روز اخیر افرادی از سوی وزارت ورزش که نمایندگان رسمی این وزارتخانه‌ها در تربیت بدنی استان‌ها هستند با رؤسای مجمع هر استان مذاکراتی را کردند تا رأی آنها را به نفع خود عوض کنند. یعنی اگر اعضای مجمع که نزدیک به 70 نفر‌ند رأی به برکناری کفاشیان و انتخاب یک فرد به عنوان سرپرست موقت دهند آن وقت فیفا هم رأی آنها را می‌پذیرد. اما چرا وزارت ورزش تا این حد به انتخاب سرپرست موقت اصرار دارد؟ به عقیده آنها اگر در طول این 2 ماه کفاشیان سمتی در فدراسیون نداشته باشد برای جمع‌آوری آرا و متقاعد کردن اعضای مجمع، کار بسیار مشکل‌تری را پیش‌رو دارد. از این رو آنها سعی دارند با حربه دور کردن 2 ماهه کفاشیان از اتاقش، مقدمات برگزاری یک انتخابات دلخواه را مهیا کنند البته همان‌طور که گفته شد کلید این قفل تنها در دست اعضای مجمع خواهد بود؛ آنهایی که مشخص می‌کنند کفاشیان از اسفند 94 تا اردیبهشت 95 می‌تواند ریاست کند یا باید یک سرپرست موقت بر مسند کار بنشیند. این موضوع را هم از یاد نبرید اگر اعضای مجمع رأی به انتخاب سرپرست دهند آن وقت با فتح خاکریز اول، تصاحب سنگر اصلی کار چندان سختی نخواهد بود البته اگر اولی قابل تصرف باشد.
در جریان اعلام اسامی مفسدان فوتبال نیستم
رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: در جریان اعلام اسامی مفسدان فوتبال نیستم ولی معتقدم هر فردی که خلاف و خطا کرده است باید پاسخگو باشد. علی کفاشیان در حاشیه مراسم تشییع پیکر همایون بهزادی درباره این پیشکسوت اظهار کرد: ما سال‌های سال از حضور بهزادی در فدراسیون فوتبال بهره بردیم. من خودم بارها از علم او استفاده کردم و معتقدم جنبه‌های بهزادی در جامعه کمتر نشان داده شد. رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه قرار است اسامی مفسدان فوتبال اعلام شود، گفت: در جریان این قضیه نیستم. هر کسی که خلاف و خطا کرده است باید پاسخگو باشد. از قوه‌قضائیه می‌خواهیم جدی این موضوع را پیگیری کند. کفاشیان درباره جلسه برای تصمیم‌گیری درباره بازی تیم‌های عربستانی و درخواست آنها برای بازی در کشور قطر، تاکید کرد: کمیته مسابقات جلسه دارد. خودم به دوحه می‌روم تا در جلسه روز پنجشنبه شرکت کنم. به نظرم مسائل سیاسی نباید در فوتبال دخالت داده شود چرا که در این‌صورت فوتبال بازنده خواهد بود. وی همچنین درباره انتشار گزارش کمیسیون اصل 90 درباره فساد در فوتبال و اینکه آیا ایرادی به این گزارش ندارد؟ گفت: فعلا داریم این گزارش را می‌خوانیم. بخش‌های مختلفی درگیر این موضوع هستند که باید پاسخگو باشند. رئیس فدراسیون فوتبال درباره وضعیت محمد خاکپور و کادر فنی تیم فوتبال امید، تاکید کرد: ماموریت کادر فنی تمام شد. در 6-5 ماه آینده اگر بخواهیم کادر دیگری را برای تیم زیر ۲۲ سال انتخاب کنیم، تصمیم‌گیری خواهیم کرد. کفاشیان درباره انتقاداتی که محمد مایلی‌کهن به کارلوس کی‌روش داشته در حالی که دست کی‌روش از رسانه‌ها برای پاسخگویی کوتاه است، تصریح کرد: نه آنطور هم دست ایشان کوتاه نیست. کی‌روش از آنجا (کشورش) ماشاءالله جواب‌ها را می‌فرستد! 2 طرف نظرات و انتقاداتی را داشته‌اند که ان‌شاءالله این نظرات به رشد فوتبال کمک کند.
 


Page Generated in 0/0061 sec