printlogo


کد خبر: 152652تاریخ: 1394/11/6 00:00
اخبار

همه اصلاح‌طلب‌ها
به خاطر فتنه متهم هستند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت در نگاه اول همه اصلاح‌طلب‌ها به خاطر فتنه 88 متهم هستند. محمدحسین صفارهرندی در جمع دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) با تأکید بر اصل پذیرش حضور آرای مختلف در تبلیغات انتخاباتی، گفت: از اول انقلاب تنوع و کثرت سیاسی را قبول کردیم. این تنوع را حضرت آقا نیز بر آن صحه می‌گذارند. البته این تکثر ویژگی‌هایی دارد. این تنوع باید در چارچوب اصول شناخته‌شده نظام باشد؛ همانطور که حضرت آقا منظور خودشان از مشارکت کسانی که نظام را قبول ندارند، مشارکت در رأی دادن عنوان کرده‌اند نه حضور در مراکز حساس تصمیم‌گیری کشور. رئیس‌جمهور یا نمایندگان مجلس با وجود اختلاف سلایق باید از افراد وفادار به نظام باشند.  صفارهرندی با بیان اینکه نظام از تکثر نگران نیست، به جوسازی‌ها درباره ردصلاحیت‌شده‌ها پرداخت و گفت: علت ردصلاحیت‌ها و جوسازی برخی اصلاح‌طلبان در این زمینه، کسانی هستند که اصل انقلاب را قبول نداشته یا دستشان به فتنه ۸۸ آلوده است. نظام به چنین کسانی می‌گوید از آنجا که خاستگاه فتنه جبهه اصلاحات بود و لزوماً هر اصلاح‌طلبی فتنه‌گر نیست و یک عده فتنه‌گر آشکار بودند و عده‌ای دیگر متهم هستند که در کنار آنها بودند اما از آنها فاصله نگرفتند پس در نگاه نخست باید همه آنها را متهم دانست. زیرا همین کسانی که سکوت کردند در فرصت مناسب ممکن است در زمین ضد انقلاب بازی کنند.

پایان بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات خبرگان
دیروز دوشنبه 5 بهمن زمان بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری به پایان رسید و بعد از رسیدگی مجدد به صلاحیت معترضان، در تاریخ ۲۱ بهمن اسامی نهایی تایید صلاحیت‌شدگان اعلام می‌شود.
به گزارش مهر، در انتخابات خبرگان رهبری ۸۱۸ نفر ثبت‌نام کردند که بررسی صلاحیت‌های داوطلبان این انتخابات توسط شورای نگهبان از تاریخ ۶ دی‌ماه آغاز شده بود که برگزاری آزمون کتبی یکی از مراحل احراز صلاحیت داوطلبان بود. پس از بررسی ۳۰ روزه صلاحیت داوطلبان انتخابات خبرگان؛ ۵ روز برای ابلاغ صلاحیت‌ها و جمع‌آوری اعتراضات در نظر گرفته شد که از تاریخ ۵ بهمن‌ماه تا ۱۰ بهمن‌ماه ۹۴ خواهد بود. رسیدگی مجدد به درخواست ردصلاحیت‌شدگان توسط شورای نگهبان و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ظرف ۱۰ روز از تاریخ یازدهم بهمن‌ماه تا بیستم بهمن‌ماه ۹۴ انجام می‌شود. اسامی همه داوطلبان تایید صلاحیت شده هر استان توسط فرمانداری‌ها در تاریخ ۲۱ بهمن اعلام عمومی می‌شود. تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان هم به مدت 2 هفته از تاریخ ۲۲ بهمن آغاز و تا ۱۴ روز یعنی ۵ اسفند ادامه خواهد داشت. انتخابات خبرگان رهبری به همراه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷ اسفندماه برگزار می‌شود.

روحانی به ایتالیا رفت
حسن روحانی دیروز اولین سفر اروپایی خود را به مقصد ایتالیا آغاز کرد. او که برای سفری رسمی به ایتالیا سفر کرده است، از سوی «سرجیو ماتارلا» رئیس‌جمهوری این کشور مورد استقبال رسمی قرار گرفت. در مراسم استقبال رسمی که در کاخ ریاست‌ جمهوری ایتالیا برگزار شد، پس از نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ایتالیا، رؤسای جمهوری 2 کشور هیأت‌های عالیرتبه‌ همراه را به یکدیگر معرفی کردند. روحانی و ماتارلا سپس به گفت‌وگو با یکدیگر پرداختند.  دیدار با نخست‌وزیر و تعدادی از سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع بزرگ و فعالان اقتصادی ایتالیا نیز در برنامه سفر رئیس‌جمهور به رم پیش‌بینی شده است. حضور در واتیکان و ملاقات و گفت‌وگو با پاپ و نیز نخست‌وزیر واتیکان از دیگر برنامه‌های حسن روحانی در این سفر است. روحانی پس از پایان سفر ایتالیا در سفر خود به پاریس و پس از استقبال رسمی از سوی رئیس‌جمهوری فرانسه، با وی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد و
هیات‌های عالیرتبه 2 کشور نیز مذاکرات مشترک خواهند داشت. ملاقات و گفت‌وگو با مدیرکل یونسکو، بازوی فرهنگی سازمان ملل متحد از دیگر برنامه‌های روحانی
در پاریس است.


Page Generated in 0/0065 sec