printlogo


کد خبر: 152679تاریخ: 1394/11/7 00:00
اخبار

نرخ تورم تولیدکننده 2/6 درصد شد
بانک مرکزی نرخ تورم تولیدکننده در دی‌ماه را با 8/0 درصد کاهش 2/6 درصد و تورم نقطه به نقطه این شاخص را با 6/0 درصد کاهش 8/2 درصد اعلام کرد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، شاخص بهای تولیدکننده در ‌ایران در دی‌ماه 1394 به عدد 0/215 رسید که نسبت به ماه قبل 6/0درصد کاهش داشته است. این شاخص در دی‌ماه 1394 نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل 8/2 درصد افزایش داشته است. شاخص بهای تولیدکننده در ایران در 12 ماه منتهی به دی‌ماه 1394 نسبت به 12 ماه منتهی به دی‌ماه 1393 به‌میزان 2/6 درصد افزایش نشان می‌‌دهد. به گزارش فارس، تورم نقطه به نقطه تولیدکننده در دی‌ماه نسبت به ماه قبل 6/0 درصد و تورم میانگین این شاخص 8/0 درصد کاهش یافته است.


 اتصال شهرهای جدید به شهرهای مادر
معاون وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه تمام شهرهای جدید از طریق قطار و مترو به شهرهای مادر وصل خواهند شد، گفت: برای احداث متروی تهران ـ پرند اقدامات ساخت متروی این شهر به شهرداری محول شده است. به گزارش فارس، محسن نریمان در آیین امضای تفاهمنامه ساخت قطار برقی حومه‌ای مشهد ـ‌ گلبهار، گفت: در سیاست‌های کلی شهرهای جدید موضوعی که در اولویت قرار دارد، وصل شدن تمام شهرهای جدید به شهرهای مادر از طریق قطار و مترو است. وی با اشاره به امضای قرارداد ساخت قطار برقی حومه‌ای مشهد ـ گلبهار در استان خراسان رضوی گفت: قرار است شهر جدید گلبهار به‌وسیله مترو به مشهد وصل شود تا مشکلاتی که این شهر در زمینه رفت و آمد ساکنان داشته است، کاهش یابد. نریمان با تأکید بر اینکه سایر شهرهای کشور مثل فولادشهر، مجلسی و بهارستان نیز از طریق همین شبکه‌های ریلی به اصفهان وصل خواهد شد، گفت: برای متروی تهران ـ پرند نیز واگذاری کارها به شهرداری صورت گرفته تا از طریق ریل شهر پرند به متروی تهران وصل شود. مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: شهر جدید هشتگرد در چند ماه آینده از طریق مترو به تهران وصل می‌شود.


فرسایش 17 تن خاک در هر هکتار
دبیرکل خانه کشاورز گفت: خاک‌های کشور از نظر ماده آلی فقیر هستند. عیسی کلانتری در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به اینکه ایران رتبه اول را در فرسایش خاک در جهان دارد، بیان داشت: سالانه 71 تن خاک در هر هکتار در ایران از بین می‌رود که معادل یک میلیمتر خاک است؛ این در حالی است که برای تشکیل همین مقدار خاک در ایران به حدود 40 سال زمان نیاز است. وی افزود: با توجه به اینکه در 4 سال گذشته تنها برای 32 میلیون نفر در کشور غذا تولید شده است، این ادعا که ایران ظرفیت تولید غذا برای یک‌پنجم جمعیت جهان را دارد، درست نیست. کلانتری با اشاره به این نکته که با کشت ارگانیک تنها می‌توان برای 12 میلیون نفر غذا تولید کرد، بیان داشت: ایران پتانسیل تولید محصولات ارگانیک را ندارد.


تجهیز رایگان‌ اصناف‌ به‌ صندوق‌ فروش
رئیس اتاق اصناف ایران از تجهیز رایگان اصناف به صندوق مکانیزه فروش در قالب طرح باران خبر داد و گفت: این طرح در دهه فجر امسال عملیاتی می‌شود. علی فاضلی گفت: تجهیز اصناف به صندوق‌های مکانیزه فروش، منافع اصناف و دولت را توامان در پی خواهد داشت و دریافت مالیات را عادلانه، شفاف و نظام‌مند خواهد کرد، ضمن اینکه اجرای این طرح موجب خواهد شد شبکه تولید و توزیع کشور از تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان تا آخرین حلقه زنجیره توزیع به صورت مستقیم با یکدیگر ارتباط داشته باشند و واسطه‌های غیرضرور حذف شود و کالا ارزان‌تر به دست مصرف‌کننده برسد. رئیس اتاق اصناف ایران افزود: با اجرای این پروژه بازرسی‌های صنوف مکانیزه شده و بخش قابل توجهی از هزینه‌های سخت‌افزاری بازرسی اصناف کسر خواهد شد؛ همچنین با اجرای این پروژه ملی، شبکه قاچاق به عنوان بزرگ‌ترین معضل پیش روی کشور قابل ردیابی و کنترل خواهد بود.


Page Generated in 0/0419 sec