printlogo


کد خبر: 152680تاریخ: 1394/11/7 00:00
اخبار

 گزارش مجلس از برنج‌های آلوده
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه کارگروه ویژه‌ای در حال بررسی موضوع برنج‌های آلوده است، گفت: قرار است یک هفته دیگر نتیجه این جمع‌بندی به این کمیسیون ارائه شود. عباس رجایی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه ما کارگروهی را تعریف کرده‌ایم که در حال بررسی موضوع برنج‌های آلوده و جمع‌بندی آن است، اظهار داشت: تاکنون گزارشی از این کارگروه به دست ما نرسیده است که بدانیم آیا برنج آلوده‌ای وارد شده یا اینکه برنج‌های وارداتی آلوده نبوده و در داخل آلوده و توزیع شده است؟ رجایی تصریح کرد: طبیعی است که اگر در گزارش ارائه شده از سوی کارگروه مربوطه، مشخص و مسجل شود که چنین اتفاقی رخ داده است، باید وزرای جهادکشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  و مسؤولان سایر دستگاه‌های مربوط در کمیسیون حضور یابند و توضیحات خود را در این زمینه ارائه کنند تا بعد درباره آن نتیجه‌گیری کنیم.  


آغاز به  کار واحدهای ارزی بانک‌ها
مدیرعامل بانک سپه از آغاز به کار مجدد همه واحدهای ارزی بانک سپه در سراسر کشور خبر داد و افزود: بانکداران کشور به این نکته رسیده‌اند که باید حرفه‌ای و منضبط عمل کنند. محمدکاظم چقازردی اظهار داشت: سیاست‌های اصولی دولت تدبیر و امید بویژه تیم اقتصادی، عقلانیت را در بازار پولی کشور حاکم کرده است. اگر طی سالیان اخیر کشورمان تحت تأثیر تحریم نبود، اقدامات دولت برای بهبود وضع بازار پولی کشور خیلی زودتر به نتیجه مطلوب می‌رسید. وی با اشاره به نتایج مثبت رفع تحریم‌ها در بازار پولی کشور، تصریح کرد: با رفع تحریم‌ها و به‌واسطه امکان استفاده از منابع مالی فاینانس و ریفاینانس و منابع ارزی آزادشده، قدرت مالی بانک‌ها افزایش می‌یابد. مدیرعامل بانک سپه از آغاز به کار مجدد همه واحدهای ارزی بانک سپه در سراسر کشور خبر داد و افزود: این بانک به‌عنوان یکی از معتبرترین بانک‌های ایرانی، دارای یک بانک خارجی در لندن و 3 شعبه در شهرهای پاریس، فرانکفورت و رم است که با تقویت آنها، خدمات‌رسانی به مشتریان ارزی با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد.


سایت سهام عدالت غیرقانونی است
سازمان خصوصی‌سازی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مطلب منتشر شده در شبکه‌های مجازی درباره ثبت مشخصات سهامداران عدالت در سایت www.sahamedalat.com کذب محض بوده است و هیچ مستند قانونی ندارد. به گزارش تسنیم، این سازمان  اعلام کرد این سایت مستند قانونی نداشته و با انگیزه سوء‌استفاده و فریب سهامداران عدالت صورت گرفته است. بر این اساس سازمان خصوصی‌سازی ضمن تاکید بر این نکته که هرگونه اطلاع‌رسانی و اقدام در خصوص سهام عدالت صرفا از طریق رئیس کل و مدیران ارشد سازمان یا از طریق سایت این سازمان به نشانی www.ipo.ir به صورت رسمی و قانونی صورت خواهد گرفت، عنوان کرده: از طریق مجاری قانونی و با استناد به موارد حقوقی، با منتشرکنندگان این خبر برخورد خواهد کرد.


دوسوم کارخانه‌ها تعطیل شد
در شرایطی که حدود دوسوم از واحدهای تولیدی در صنعت پروفیل یو.پی.وی.سی تعطیل شده است، اما واردات گسترده محصولات مشابه و بی‌کیفیت خارجی به کشور ادامه دارد. به گزارش تسنیم، حسین طوسی، رئیس انجمن تولیدکنندگان پروفیل یو.پی.وی.سی در و پنجره با بیان این مطلب اظهارداشت: در 2 سال گذشته به دلیل رکود بی‌سابقه ساخت و ساز در کشور میزان تقاضا برای کالاهای ساختمانی بشدت کاهش یافته و تولید صنعت پروفیل یو.پی.وی.سی نیز متاثر از همین رکود، کاهش نگران‌کننده‌ای را تجربه می‌کند. محمود صداقت، نایب‌رئیس انجمن تولیدکنندگان پروفیل یو.پی.وی.سی در و پنجره نیز گفت: در یک سال اخیر صدور مجوزهای ساخت و ساز در سطح کشور حدود 80 درصد کاهش یافته است. وی اصلاح تعرفه‌های واردات را با توجه به روند فعلی اجتناب‌ناپذیر دانست و افزود: تعرفه واردات پروفیل در گذشته 32درصد بود و یک‌باره به 15 درصد کاهش یافت و در نهایت با پیگیری‌های متعدد تولیدکنندگان از طریق کمیسیون ماده یک به 20 درصد رسید در حالی که هم‌اکنون تعرفه منطقی برای این محصول 50 درصد است.


Page Generated in 0/0267 sec