printlogo


کد خبر: 152686تاریخ: 1394/11/7 00:00
نبض جامعه

ابلاغ مصوبه
افزایش جریمه‌های رانندگی
معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه هیأت وزیران درباره جریمه‌های تخلفات مربوط به حمل‌ونقل و عبور و مرور در همه نقاط کشور و مناطق آزاد تجاری و صنعتی را ابلاغ کرد. به گزارش«وطن امروز»، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه هیأت وزیران درباره جریمه‌های تخلفات مربوط به حمل‌ونقل و عبور و مرور در همه نقاط کشور و مناطق آزاد تجاری و صنعتی را ابلاغ کرد. متن مصوبه هیأت وزیران به‌شرح زیر است: جریمه‌های تخلفات مربوط به حمل‌ونقل و عبور و مرور در همه نقاط کشور و مناطق آزاد تجاری و صنعتی موضوع تصویب‌نامه شماره 169432/ت46748ک مورخ 28/8/1390 به‌شرح جدولی که تایید شده به مهر دفتر هیأت دولت است، اصلاح می‌شود.

کاهش رشته‌های فنی و حرفه‌ای
در شاخه فنی و حرفه‌ای 43 رشته وجود دارد که براساس مصوبه شورایعالی آموزش‌وپرورش تقلیل پیدا می‌کند. مهدی نویدادهم، دبیرکل شورایعالی آموزش‌وپرورش با اشاره به برگزاری نهصد و بیست و دومین جلسه شورایعالی آموزش‌وپرورش به ایسنا گفت: در این جلسه شاخه‌ها و رشته‌های دوره متوسطه دوم مورد بررسی و تصویب قرار گرفت که بر این اساس جدول برنامه درسی دوره متوسطه دوم یعنی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم بررسی و تصویب شد. وی ادامه داد: در شاخه نظری شاهد رشته‌های علوم تجربی، ریاضی، انسانی و معارف اسلامی هستیم و در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش بر ضرورت کاهش تعداد رشته‌ها و گرایش به سمت آموزش‌های عمومی و مهارتی تاکید شد. دبیرکل شورایعالی آموزش‌وپرورش افزود: در شاخه فنی و حرفه‌ای 43 رشته داریم که براساس مصوبه شورا تقلیل پیدا می‌کند، در رشته کاردانش نیز تصمیم بر کاهش رشته‌هاست. نویدادهم با بیان اینکه در این جلسه بررسی عناوین دروس متوسطه در شاخه نظری نیز انجام شده است، خاطرنشان کرد: در نهایت جدول عناوین درسی رشته علوم تجربی تصویب شد. براساس این جدول دانش‌آموزان نظری 35 ساعت در هفته به مدرسه خواهند رفت که در این 35 ساعت، دروسی مانند دینی، قرآن، زبان و ادبیات فارسی، ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی را خواهند خواند.

تعطیلی تنها مدرسه ایرانی
در عربستان
رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش از تعطیلی تنها مدرسه ایرانی در عربستان و بازگشت معلمان این مدرسه به کشور خبر داد. خلیل‌الله بابالو، رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا مدرسه ایرانی در کشور عربستان وجود دارد؟ اظهار داشت:  یک مدرسه در عربستان داشتیم که تعداد محدودی دانش‌آموز داشت. بابالو در واکنش به این پرسش که «آیا تنها مدرسه ایرانی در عربستان به دلیل مشکلات سیاسی تعطیل شد؟ به فارس عنوان کرد: بله! 2 معلم در عربستان حضور داشتند که با دیپلمات‌های ایرانی به کشور بازگشتند. رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در حال حاضر مدرسه‌ای در عربستان نداریم و این شرایط تا زمانی که مشکلات سیاسی با عربستان مرتفع شود، ادامه خواهد داشت.
 


Page Generated in 0/0067 sec