printlogo


کد خبر: 152705تاریخ: 1394/11/7 00:00
اخبار

مدیر مؤسسه فرهنگی اکو:
غرب نمی‌گذارد فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» به جایگاهش برسد
حسین عارف، مدیر موسسه فرهنگی اکو گفت: فیلم محمدرسول‌الله فیلم فوق‌العاده‌ای است که هیچ کدام از فیلم‌های هالیوود توان رقابت با این فیلم ارزشی را ندارند.  به گزارش تسنیم، در نشست خبری مستند «حضرت امیرجان» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی بمانی که با حضور مسؤولان شبکه مستند و کارشناسان برگزار شد، حسین عارف، رئیس موسسه فرهنگی اکو درباره این مستند گفت: سیدعلی همدانی از شخصیت‌های برجسته تمام زمان‌ها بوده است که در ایران به دنیا آمد و سفرهای زیادی به هند و تاجیکستان داشت و در تاجیکستان ماندگار شد.  وی با بیان اینکه تلاش‌های سیدعلی همدانی در راه دین اسلام باعث شد به چهره ای شناخته شده تبدیل شود، گفت: ایشان در دوران سخت دنیای اسلام به دنیا آمدند که بخش زیادی از نوشته‌هایشان در کشورهای ایران، ترکیه و تاجیکستان وجود دارد که امیدوارم بخش زیادی از آنها امکان بازنشر پیدا کند. رئیس موسسه فرهنگی اکو در ادامه به فیلم محمد رسول‌الله(ص) به کارگردانی مجید مجیدی اشاره کرد و گفت: این فیلم فوق‌العاده‌ است و هیچ یک از فیلم‌های هالیوود قابلیت رقابت با این فیلم ارزشی را ندارند اما غرب نمی‌گذارد به جایگاه اصلی خود برسد، آن هم به دلیل تفکراتی است که در ذهن غربی‌ها شکل گرفته است.  همچنین مهدی بمانی، تهیه‌کننده و کارگردان مستند «حضرت امیرجان» گفت: هدف اصلی ما در تولید این اثر نمایش پهناوری و گستره فرهنگ ایرانی- اسلامی بوده که در کشورهای هند، کشمیر و تاجیکستان باعث رونق آن سرزمین‌ها شده است.

اجرای سمفونی «روح‌الله»
در خرداد سال 95
آهنگساز و مدرس پیشکسوت موسیقی کشورمان در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی خود از اجرای سمفونی «روح‌الله» در خردادماه سال آینده خبر داد.  به گزارش مهر، شاهین فرهت که قرار است یکی از سمفونی‌های وی توسط ارکستر سمفونیک تهران روی صحنه اجرا شود در این‌باره گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار بر این است یکی از سمفونی‌های من که طی سال‌های اخیر نوشته شده است توسط ارکستر سمفونیک تهران به مدیریت هنری و رهبری ارکستر آقای علی رهبری اجرا شود.  خالق سمفونی «روح‌الله» در ادامه صحبت‌های خود درباره اجرای زنده این سمفونی توضیح داد: تا آنجا که به من اطلاع دادند اجرای این سمفونی به تعویق افتاده و قرار بر این است خردادماه امسال همزمان با ایام رحلت امام خمینی(ره) به شکل ویژه‌ای اجرا شود. این سمفونی به دلیل اینکه در اوکراین تولید و ضبط شده سمفونی بسیار باکیفیت و خوبی است که امیدوارم در زمان انتشار با استقبال مخاطبان مواجه شود.

10 اثر در بیست‌وسومین دوره جایزه جهانی کتاب سال برگزیده شدند
دبیر علمی جایزه جهانی کتاب سال با بیان اینکه داوری‌های بیست‌وسومین دوره جایزه جهانی کتاب سال رو به اتمام است، گفت: تاکنون 10 اثر به عنوان آثار برگزیده در این دوره از جایزه جهانی کتاب سال انتخاب شده‌ است. به گزارش فارس، محسن جوادی، دبیر علمی جایزه جهانی کتاب سال اظهار کرد: این 10 اثر برگزیده از کشورهای آمریکا، انگلستان، ایتالیا، آلمان، فرانسه، روسیه و... است. 252 اثر به مرحله نخست داوری راه یافتند و حجم قابل توجهی از این آثار در داوری‌های دور نخست حذف شدند و مابقی به مرحله دوم داوری راه پیدا کردند.

ژرار دوپاردیو استالین می‌شود
ژرار دوپاردیو، بازیگر مشهور فرانسوی این بار در قالب نقش استالین روی پرده می‌رود. به گزارش مهر، به نقل از ددلاین، فانی آردان بازیگر و کارگردان فرانسوی قصد دارد فیلمی درباره ژوزف استالین، دیکتاتور روسی بسازد و بازیگر فرانسوی ژرار دوپاردیو را برای این نقش انتخاب کرده است. کارگردان فرانسوی عنوان فیلم و داستانش را از رمانی که ژان دانیل بالتاسات نوشته وام گرفته که عبارت است از «نیمکت استالین». دوپاردیو که چندی پیش در اعتراض به افزایش مبلغ مالیات از سوی دولت فرانسه شهروندی روسیه را از پوتین دریافت کرد و راهی روسیه شد، همواره از رئیس‌جمهور روسیه حمایت کرده است.
 


Page Generated in 0/0066 sec