printlogo


کد خبر: 152719تاریخ: 1394/11/7 00:00
چهارگوشه

تعطیلی مدارس انگلیسی
با تهدید بمب‌گذاری
مدارسی در لندن پایتخت انگلستان و  بندر بیرمنگام بعد از تهدید به بمب‌گذاری بسته شدند. به نوشته روزنامه سان، 2 مدرسه در جنوب لندن  روز سه‌شنبه بعد از تهدید به بمب‌گذاری تخلیه شدند. پلیس لندن این تهدید را تایید کرد ولی به جزئیات آن نپرداخت. این در حالی است که روزنامه تلگراف خبر داد، در این روز 6 مدرسه دیگر در منطقه «وست میدلند» بیرمنگام تهدید به بمب‌گذاری شدند و پلیس موضوع را تحت بررسی قرار داد. این اتفاق تنها یک هفته بعد از آن رخ داد که 4 مدرسه در «بلک کانتری» بیرمنگام با تهدید به بمب‌گذاری تخلیه شده بودند.

4 کشته در سالگرد انقلاب مصر
روز دوشنبه در آستانه سالگرد انقلاب 25 ژانویه ده‌ها نفر به اتهام برنامه‌ریزی اعتراض و تظاهرات علیه حکومت عبدالفتاح السیسی در مصر بازداشت و 4 تن دیگر کشته شده‌اند. فعالان حقوقی بین‌المللی معتقدند اوضاع کنونی مصر حتی از حکومت حسنی مبارک که در انقلاب 25 ژانویه سال 2011 سرنگون شد بدتر است. هرچند امسال روز 25 ژانویه در آرامش نسبی سپری شد اما احتمال ادامه اعتراض‌ها هرچند به صورت محدود تا روز 28 ژانویه و جمعه خشم
وجود دارد.

سرکرده طالبان پاکستان کشته شد
ملا فضل‌الله، سرکرده گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در حمله  پهپادهای آمریکایی در ولایت ننگرهار واقع در شرق افغانستان کشته شد.
به‌ گزارش شبکه خبری جیو، ملا‌فضل‌الله در حالی‌که مشغول طراحی عملیات‌های بزرگ تروریستی در پاکستان بود، در عملیات مشترک ارتش پاکستان با نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان کشته شده است. با وجود انتشار خبر کشته شدن ملا‌فضل‌الله در رسانه‌های پاکستان هنوز هیچ منبع رسمی این خبر را تایید نکرده است. دولت اسلام‌آباد چندی قبل، از واشنگتن خواست تا ملا فضل‌الله و افرادی را که در فعالیت‌های تروریستی در خاک این کشور دست دارند، هدف قرار دهد.

بازگشایی کنسولگری امارات
در جیبوتی
امارات عربی متحده، دوشنبه به صورت رسمی کنسولگری خود را در جیبوتی بازگشایی کرد و پرچم خود را بر فراز ساختمان آن برافراشت. ابوظبی آوریل سال گذشته این کنسولگری را تعطیل کرده بود. یک منبع دیپلماتیک گفت: 2 کشور توانسته‌اند اختلافاتی را که منجر به بسته شدن کنسولگری شده بود، کنار بگذارند. بنا به این گزارش ، این اختلافات در دیدار وزیران خارجه این کشور در ابوظبی مورد بحث قرار گرفته و حل شده است.

خنثی شدن 6 توطئه تروریستی
در مالزی
پلیس مالزی روز سه‌شنبه از خنثی شدن 6 توطئه و عملیات تروریستی خبر داد، در حالی‌که 2 نفر از تروریست‌ها در مرحله پیاده‌سازی این حملات بودند. خبر خنثی‌سازی این حملات تروریستی در زمانی منتشر می‌شود که گروه «کتیبه نوسانترا» از شاخه‌های داعش که شامل تروریست‌های مالایی‌زبان است، دوشنبه در فیلمی دولتمردان مالزی را تهدید به انتقام کرد. نخست‌وزیر مالزی ساعاتی پس از انتشار این ویدئو، تهدید این گروه تروریستی را برای مالزی جدی دانست و گفت که آن را پیگیری می‌کند.

افزایش خودکشی مهاجران
در اراضی اشغالی
یک سوم افرادی که در اسرائیل دست به خودکشی می‌زنند، مهاجرانی هستند که طی یک دهه گذشته به اراضی اشغالی مهاجرت کرده‌اند. به نوشته روزنامه هاآرتص، از 4806 نفری که بین سال‌های 2000 تا 2013 خودکشی کرده‌اند، 1658 نفر آنها تازه به اراضی اشغالی مهاجرت کرده بودند. در سال 2013 نیز 117 مهاجر که به تازگی در اسرائیل مستقر شده بودند دست به خودکشی زدند. با وجود این ارقام، کابینه رژیم صهیونیستی برای ارائه کمک‌های روان‌درمانی و روانکاوی به مهاجران جدید، بودجه‌ای در نظر نمی‌گیرد.
 


Page Generated in 0/0442 sec