printlogo


کد خبر: 152738تاریخ: 1394/11/7 00:00
حالا «سازمان» مهم شد؟!

محمد جلالی: برنامه این هفته عادل فردوسی‌پور در شرایطی روی آنتن رفت که موضوع «فساد در فوتبال» به خاطر قرائت گزارش کمیسیون اصل 90 در مجلس، در صدر خبرها قرار داشت. اگرچه تلاش برخی دوستان رسانه‌ای و فوتبالی مجری برنامه 90 آن بود که با تخطئه و تخریب گزارش کمیسیون اصل 90، «فساد در فوتبال» را به محاق ببرند اما با «فرار به جلو»ی عادل در برنامه دوشنبه‌شب 5 بهمن، شائبه‌ها بیشتر هم خواهد شد.
دوشنبه شب در حالی که نود می‌توانست به موضوع مهم «بررسی فساد در فوتبال» دامن بزند و با طرح آن، ادعای اسبقش پیرامون مقابله با فساد در فوتبال را برای یکبار هم که شده ثابت کند اما این کار را نمی‌کند و صرفا در واکنشی که به نوعی فرار از پاسخگویی به شائبه «نقش 90 در فسادهای فوتبال» تلقی می‌شود، از «اداره کل حقوقی صدا و سیما» سخن به میان می‌آورد؛ اداره‌ای که شاید کمتر کسی نامش را شنیده باشد اما حالا برای فردوسی‌پور مهم می‌شود. او با طرح عنوان صداوسیما، خود و 90 را از پاسخگویی به گمانه‌ها خلاص می‌کند.
عادل فردوسی‌پور در برنامه دوشنبه پنجم بهمن‌ماه، پس از اینکه اعلام می‌کند «برنامه 90 سردمدار مبارزه با فساد در فوتبال است»، می‌گوید: در یکی از بخش‌های این گزارش نامی از یک برنامه تلویزیونی پربیننده آورده شده و شائبه‌ها و ادعاهایی مطرح شده که اگر واقعا منظور آن برنامه 90 باشد، قطعا خلاف واقع بوده و  اداره کل حقوقی سازمان صداوسیما قطعاً پیگیر این مساله خواهد بود. حواله دادن موضوع شائبه دخالت برنامه 90 در فساد فوتبال به بخش حقوقی سازمان صداوسیما، در حالی از سوی فردوسی‌پور مطرح می‌شود که برنامه وی و نه صداوسیما مورد سوال قرار گرفته و بخشی از گزارش کمیسیون اصل 90 پیرامون فساد در فوتبال به این برنامه بازمی‌گردد.
با این همه مجری برنامه 90 که پیش‌تر و در ماجرای گفت‌وگو با ظریف نشان داده بود می‌تواند ضوابط سازمان را نادیده بگیرد، حالا اداره‌ای به اسم اداره کل حقوقی سازمان را جلو انداخته تا نخواهد درباره آنچه آنها را خلاف واقع می‌داند، صحبت کند.


Page Generated in 0/0069 sec